رقابت خودروهای چینی با محصولات آلمانی در نمایشگاه IAA 2023؛ چین می‌تازد!

معمولا محصولات شرکت‌های خودروسازی آلمانی از فناوری‌ها و طراحی پیشرفته‌ای برخوردارند، همین امر در طی این سال‌ها، منجر به افزایش آمار طرفداران خودروهای آلمانی شده بود. اما حالا می‌بینیم که محصولات چینی جایگزین این خودروها شده‌اند!

در نمایشگاه IAA 2023 امسال، چین از مدل‌های مختلفی همچون مینی ون، سدان برقی و غیره رونمایی کرد. یکی از این شرکت‌ها، BYD نام دارد که با به نمایش گذاشتن انواع سدان و شاسی‌بلندهای تمام الکتریکی خود، توجه افراد زیادی را از سراسر جهان به محصولاتش جلب کرده است.

این کمپانی جینی حتی موفق شد امسال شرکت فولکس واگن را پشت سر بگذارد! میزان توسعه این کمپانی به گونه‌ای است که ماتیاس اشمیت، تحلیلگر مستقل بازار خودروهای برقی در این باره گفته است که احتمالا اروپایی‌ها از عملکرد چینی‌ها در بازار خودرو شگفت‌زده شده باشند!

شرکت‌ BYD اولین خودروساز در جهان است که موفق شد تاکنون پنج میلیون خودروی پلاگین تمام الکتریکی یا هیبریدی را وارد بازار کند.

خودروسازان آلمانی که زمانی محرک حیاتی اقتصاد کشور خود بودند، اکنون با کاهش 3.5 درصدی تولید در صنعت خودرو نسبت به ماه قبل مواجه شده‌اند. شاید یکی از دلایل این امر، حمله روسیه به اوکراین و در پی آن افزایش هزینه‌های تهیه مواد خام، تورم و کاهش قدرت خرید مردم بوده باشد.

در میان هشت اقتصاد پیشرفته در این چند سال، آلمان تنها کشوری بود که پیش‌بینی می‌شد در سال جاری با رکود روبرو شود؛ برخی از افراد این اتفاق را مشابه دهه 1990 می‌دانند.

در آن زمان، بیکاری بی‌سابقه و هزینه اتحاد مجدد آلمان شرقی و غربی موجب شده بود که مصرف‌کنندگان و دولت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کنند.

یکی دیگر از شرکت‌های لوکس چینی که با رونمایی از محصول جالب خود در نمایشگاه IAA 2023 حسابی سر و صدا به پا کرده بود، HiPhi نام دارد. این شرکت اکنون از خودروهای جالبی مجهز به فناوری تغییر رنگ بدنه رونمایی کرده که قیمتی برابر با 113000 دلار دارند.

یکی از عوامل اصلی نگرانی شرکت‌های خودروسازی در آلمان، هزینه بالای انرژی است. آلمان در طی این سال‌ها گاز طبیعی را از روسیه وارد کشور می‌کرد.

پس از اینکه مسکو یک سال پیش جریان گاز طبیعی به آلمان را به دلیل حمایت برلین از اوکراین متوقف کرد، قیمت گاز در این کشور بیش از چهار برابر شد و بسیاری از شرکت‌ها مجبور شدند تولید محصولات خود را کاهش دهند.

همین امر موجب شده است تا بسیاری از شرکت‌های صنعتی آلمان در سرمایه‌گذاری‌های قبلی خود تجدید نظر کنند. برای مثال، فولکس واگن در اوایل سال جاری تصمیم گرفت که برنامه‌های خود را برای ساخت دومین کارخانه باتری خودروهای الکتریکی در آلمان لغو کند.

این شرکت تصمیم دارد تا برای توسعه بازار چین و همچنین ثابت کردن جایگاه خود در این کشور، 700 میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام دهد.

کمپانی بی‌ام‌و نیز در همان زمان اعلام کرد که 800 میلیون یورو در مکزیک برای تولید باتری‌های ولتاژ بالا و مدل‌های تمام الکتریکی جدیدش سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

از آنجایی که شرکت‌ها برنامه دارند تا 12 سال آینده، هیچ خودروی گازسوزی تولید نکنند، خودروسازان سنتی آلمان نیز برنامه‌های خود را برای توسعه خودروهای تمام الکتریکی در سال‌های آینده ارائه کردند. این در حالی است که سازندگان چینی با خودروهای پیشرفته و جذاب خود به این رویداد آمده بودند!

4 در مورد “رقابت خودروهای چینی با محصولات آلمانی در نمایشگاه IAA 2023؛ چین می‌تازد!”

  1. رامین صفایی

    یک ضرب المثل ایرانی میگه
    صنار بده آش
    به همین خیال باش
    این لگن پاره های بی مصرف چینی رو
    باید با آشغال های روسی مقایسه کرد
    چینی ها ۱۰۰۰ سال دیگر هم به گرد
    صنایع اتومبیل سازی آلمان نخواهند رسید

    3
    1
    1. چینی هادر تعامل باتری های الکتریکی ترجیح می‌دهند از منابع لیتیم ایران و افغانستان استفاده کنند خلوص لیتیم بالای ذخایر ایران هزینه های استخراج را برای کشور عزیزمان کاهش میدهد ودر مقابل ایران همراه عربستان دومین کشور خاورمیانه در تولید مواد اولیه باتری های الکتریکی خواهد شد به همین دلیل تا 10سال آینده قطعا «اتومبیل» جای خودرابه « خود ران برقی» میدهد ودیگر جایی برای اتومبیل متحرک زمینی در دنیای آینده نیست همه محصولات « خودران نسل آینده» برای حرکت در سه محور زمین .هوا.وآب طراحی می‌شوند چون صرفاً حرکت در روی زمین بسیار هزینه بر است.خودمان را برای آینده نزدیک وتحولات بزرگ آماده کنیم

    2. بحث خودرهای برقی که بشه قضیه متفاوته، وقتی موتور و گیر بکس و سیستم انتقال نیرو حذف بشه و جاش رو به موتور الکتریکی و مدارهای الکترونیکی بده اونوقت چین حرفهای زیادی برا گفتن داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH