چگونه از بازار NFT‌ها کسب درآمد داشته باشیم؟

توکن‌های غیرقابل تعویض، که معمولاً به عنوان NFT شناخته می‌شوند، نوع منحصربه‌فردی از دارایی دیجیتال هستند که توسط فناوری بلاک چین فعالیت می‌کنند. NFT‌ها توکن‌های دیجیتالی با شناسه‌های منحصر به فرد هستند و معمولاً برای نمایش اشیاء دیجیتال و فیزیکی استفاده می‌شوند.

NFT‌ها اغلب برای نمایش آثار هنری دیجیتال، به عنوان مثال آواتارهایی که می‌توانند به عنوان تصاویر پروفایل در شبکه‌های اجتماعی استفاده شوند، کاربرد دارند.

از آنجایی که NFT‌ها بر روی بلاک چین کار می‌کنند، می‌توان به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته با هر نقطه از جهان معامله انجام داد. این امر باعث شده تا بازار NFT شکوفا شود و برخی از NFT‌ها میلیون‌ها دلار فروخته شده‌اند.

اگر می‌خواهید به عنوان یک مبتدی نحوه کسب درآمد با NFTها را بیاموزید، چندین راه مختلف وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. در کل شما می‌توانید NFT‌های خود را ایجاد کنید، NFT‌های موجود را معامله کنید، NFT‌های مربوط به پروژه‌های آینده را پیش‌خرید کنید و موارد دیگر.

چگونه با NFT کسب درآمد کنیم؟

بیایید برخی از راه‌های اصلی را که از طریق آن‌ها می‌توانید با NFT کسب درآمد کنید، مرور کنیم. البته باید به این نکته اشاره کنیم که سرمایه گذاری در NFT یک فعالیت پرریسک است و ممکن است کل سرمایه خود را از دست بدهید. مطمئن شوید که وضعیت مالی خود را در نظر می‌گیرید و قبل از تصمیم به خرید هر NFT تحقیق می‌کنید.

NFT های خود را ایجاد کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌های کسب درآمد با NFT، ایجاد NFT‌های خود و فروش آن‌ها است. زیرساخت این امر بسیار خوب توسعه یافته است، زیرا اکثر بازارهای NFT به هر کسی اجازه می‌دهند NFT‌ها را منتشر کنند و آن‌ها را به مخاطبان جهانی ارائه دهند.

البته، ایجاد NFT‌هایی که مردم واقعاً مایل به خرید آن هستند، زیاد آسان نیست. چند نکته وجود دارد که قبل از شروع باید در نظر گرفته شود.

NFT‌ها کاربردهای گسترده‌ای دارند. در حالی که محبوب‌ترین NFT‌ها را می‌توان به طور کلی به عنوان NFT‌های هنری طبقه‌بندی کرد، برخی از NFT‌ها نیز ممکن است دارای کاربرد باشند. به عنوان مثال، یک NFT می‌تواند دسترسی به یک کانال ارتباطی انحصاری، مانند سرور خصوصی Discord را فراهم کند. همچنین NFT‌هایی وجود دارد که به دارندگان اجازه می‌دهد به تجربیات انحصاری، مانند جلسات ملاقات و خوشامدگویی با افراد مشهور دسترسی داشته باشند.

با این حال، اکثر افرادی که به دنبال راه‌اندازی NFT‌های خود هستند، احتمالاً NFT‌هایی ایجاد می‌کنند که از نظر بصری جذاب باشند. اگر می‌خواهید بدانید چگونه با هنر NFT درآمد کسب کنید، چندین گزینه در دسترس است.

اگر هنرمند هستید و نمونه کارهای خود را دارید، برخی از بهترین قطعات خود را به عنوان NFT ارائه دهید و آن‌ها را به صورت NFT 1:1 برای فروش عرضه کنید. در حالی که بازار NFT 1:1 به طور قابل توجهی کوچکتر از بازار مجموعه‌های NFT است، اگر کار شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، ممکن است بتوانید خریداران خود را پیدا کنید.

اگر به دنبال راه‌اندازی مجموعه‌ای از NFT هستید، محبوب‌ترین ژانرها NFT‌های تصویر پروفایل (PFP) و NFT‌های هنری جنریت شده هستند. NFT‌های PFP به ویژه محبوب هستند، اما بازار در حال حاضر به شدت اشباع شده است و موفقیت را برای تازه واردان دشوار می‌کند.

اگر هم مهارت کدنویسی و هم استعداد هنری دارید، می‌توانید مجموعه‌ای از هنرهای جنریت شده ایجاد کنید و آن را در قالب NFT بفروشید. اگر می‌خواهید این مسیر را کاوش کنید، توصیه می‌کنیم پلتفرم‌هایی مانند ArtBlocks و fxhash را بررسی کنید. بازار NFT‌های هنری جنریت شده کمتر اشباع شده است، بنابراین برای تازه واردان کمی آسان‌تر است که مورد توجه قرار گیرند، مشروط بر اینکه کار آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

همچنین باید انتخاب کنید که می‌خواهید NFT‌های خود را در کدام پلتفرم بلاک چین منتشر کنید. اتریوم گسترده‌ترین پلتفرم پشتیبانی شده در بازارهای مختلف NFT است، اما همچنین دارای بالاترین هزینه تراکنش نیز هست. اگر می‌خواهید NFT‌های شما کارمزد تراکنش‌ کمتری داشته باشند، از Polygon یا Solana استفاده کنید.

یک NFT به خودی خود فقط یک توکن در بلاک چین است که به مکانی که رسانه مرتبط با NFT در آن ذخیره می‌شود اشاره می‌کند. به جای استفاده از راه حل‌های ذخیره سازی متمرکز، از راه حل‌های ذخیره سازی غیرمتمرکز مانند IPFS و Arweave استفاده کنید. این راه‌ها نه تنها NFT‌های شما را از نظر امنیت قوی‌تر می‌کند، بلکه توسط جامعه کلکسیونرهای NFT نیز قدردانی می‌شوند.

معاملات NFT

یکی دیگر از راه‌های رایج کسب درآمد با NFT‌ها، معامله آن‌هاست. این کار معمولاً در بازارهای NFT مانند OpenSea انجام می‌شود. اصل اساسی مانند تجارت هر دارایی دیگر است، شما می‌خواهید ارزان بخرید و گران بفروشید. البته گفتن این کار قطعا آسانتر از انجام آن است.

برای موفقیت در تجارت NFT، بسیار مهم است که انگشت خود را روی نبض جامعه NFT قرار دهید تا متوجه شوید که کدام مجموعه ها در حال حاضر ترند هستند و کدام مجموعه‌ها از بین می‌روند. شما می‌توانید این کار را از طریق سرورهای توییتر و Discord انجام دهید، جایی که در آن‌ها می‌توانید با سایر معامله گران NFT چت کنید و بررسی کنید که بازار به کدام سمت می‌رود.

باید توجه داشته باشید که بازار NFT نقدینگی کمتری نسبت به بازار دارایی‌های رمزنگاری قابل تعویض مانند BTC و ETH دارد. این به این معنی است که فروش NFT‌ بیشتر طول می‌کشد و ممکن است مجبور شوید قیمت درخواستی خود را اغلب برای یافتن خریدار تنظیم کنید.

یکی دیگر از مشکلات در تجارت NFTها این است که نقدشونده‌ترین مجموعه‌های NFT دارای قیمت کف بالایی هستند، به این معنی که برای شروع باید سرمایه قابل توجهی را تقابل کنید. البته، می‌توانید مجموعه‌های NFT با کف قیمت پایین‌تری را معامله کنید، اما این مجموعه‌ها معمولا نقدینگی کمتر و سابقه کوتاه‌تری دارند.
به جای معامله فعال NFTها، شاید بهتر باشد به سادگی یک NFT را از مجموعه‌ای که فکر می کنید وعده بلندمدت دارد خریداری کنید و آن را برای مدت طولانی تری نگه دارید. NFTها نوعی دارایی نوظهور و بسیار پرخطر هستند، بنابراین هرگز بیش از آنچه می‌خواهید از دست بدهید، سرمایه گذاری نکنید.

بازی برای کسب درآمد

بسیاری از بازی‌های مخصوص برای کسب درآمد دارای NFT هستند که برای کسب توکن باید بازی کنید. این روش شامل بازی‌هایی مانند Axie Infinity و Splinterlands می‌شود. علاوه بر توکن‌هایی که از طریق مکانیک بازی برای کسب درآمد دریافت می‌کنید، می‌توانید NFT‌های خود را نیز بفروشید تا به طور بالقوه سود کسب کنید.

بسته به بازی، پتانسیل کسب درآمد شما در بازی‌های مخصوص برای کسب درآمد ممکن است به سطح مهارت شما و مقدار پولی که می‌خواهید برای شروع سرمایه گذاری کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، خرید اقلام قدرتمندتر ممکن است به شما امکان کسب توکن‌های بیشتری را بدهد.

طیف گسترده‌ای از بازی‌های مخصوص کسب درآمد در بازار موجود است. در حالت ایده‌آل، باید بازی‌ای را انتخاب کنید که علاوه بر جوایز بازی برای کسب درآمد، گیم‌پلی جذابی نیز داشته باشد، هیچ‌کس دوست ندارد یک بازی خسته‌کننده را فقط برای کسب جوایز تجربه کند.

نقطه ضعف بازی‌های مخصوص کسب درآمد این است که ایجاد یک مدل پایدار برای توکنومیکس دشوار است. اگر محبوبیت یک بازی افزایش پیدا کند، عرضه توکن پاداش آن می‌تواند افزایش یابد و در نتیجه قیمت‌های پایین‌تر و پاداش‌های با ارزش کمتری به همراه داشته باشد.

روی بلاک چین‌هایی سرمایه گذاری کنید که برای NFT‌ها استفاده می‌شوند

یک راه غیرمستقیم برای ورود به بازار NFT‌ها، سرمایه گذاری در پلتفرم‌های بلاک چین است که معمولاً برای صدور و تجارت NFT استفاده می‌شود. این روش شامل پلتفرم‌هایی مانند اتریوم، Polygon، Solana و Flow می‌شود.

ساده‌ترین راه برای انجام این کار، خرید توکن بومی پلتفرم، به عنوان مثال ETH است. فروش این دارایی‌های رمزنگاری در مقایسه با NFT بسیار آسان‌تر است و همچنین می‌توانید به ابزارهایی مانند معاملات آنی دسترسی داشته باشید.

سرمایه‌گذاری در بلاک‌چین‌هایی که برای NFT استفاده می‌شوند، احتمالاً راه مطمئن‌تری برای بهره‌مندی از رشد بالقوه بخش NFT در مقایسه با سرمایه‌گذاری مستقیم در پروژه‌های آن است. با این حال، روند صعودی نیز کمتر از یافتن یک پروژه NFT پنهان است که ارزش آن افزایش می‌یابد.

راه های زیادی برای کسب درآمد با NFT وجود دارد، اما باید مراقب باشید

اگر می‌خواهید به عنوان یک مبتدی با NFT درآمد کسب کنید، امیدواریم برخی از بهترین راه‌ها را به شما نشان داده باشیم. برای اکثر مردم، تجارت NFT در دسترس‌ترین راه برای کسب درآمد با آن‌ها خواهد بود. با این حال، اگر بتوانید زمان قابل توجهی را به تحقیق و بررسی NFT برای پروژه‌های امیدوارکننده اختصاص دهید، می‌توانید با شرکت در پیش‌فروش‌های NFT نیز کسب درآمد کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH