افشاگری کارمند سابق متا در مورد مشکلی که اپلیکیشن فیسبوک برای باتری گوشی ایجاد می‌کند!

یک شایعه قدیمی حاکی از آن است که اپلیکیشن‌های فیس‌بوک و فیس‌بوک مسنجر باتری تلفن‌های همراهی را که این برنامه‌ها را نصب کرده‌اند خالی می‌کند. اگر به جورج هیوارد، کارمند سابق فیس بوک و یک مهندس داده اعتقاد دارید، فیس بوک می‌تواند به طور مخفیانه باتری تلفن همراه کاربران خود را خالی کند.

همانطور که توسط نیویورک پست گزارش شده است، در واقع یک نام برای کاری که فیس‌بوک انجام می‌دهد وجود دارد که به آن “تست منفی” می‌گویند و به شرکت‌های فناوری اجازه می‌دهد تا به طور مخفیانه باتری‌های تلفن شخصی افراد را خالی کنند تا ویژگی‌های آن را آزمایش کنند، مثلا برای مشاهده نحوه بارگیری یک تصویر.

هیوارد توسط متا یا والد فیسبوک به دلیل امتناع از شرکت در تست منفی اخراج شد. او به پست گفت: من به مدیر گفتم “این کار می‌تواند به کسی آسیب برساند” و او گفت با آسیب رساندن به چند نفر می‌توانیم به افراد بیشتری کمک کنیم.

هیوارد در ماه نوامبر توسط متا اخراج شد و در ابتدا علیه این شرکت در دادگاه فدرال منهتن شکایت کرد. این مرد 33 ساله برای برنامه مسنجر فیس بوک متا کار می‌کرد که پیام متنی، تماس‌های تلفنی و تماس‌های ویدیویی را به کاربران ارائه می‌دهد. دان کایزر، وکیل هیوارد، در این دعوا خاطرنشان کرد که تخلیه باتری گوشی‌های هوشمند کاربران، مردم را به‌ویژه در شرایطی که نیاز به برقراری ارتباط با دیگران دارند، از جمله پلیس یا سایر امدادگران در معرض خطر قرار می‌دهد.

اما این شکایت باید پس گرفته می‌شد زیرا شرایط استخدام متا هیوارد را مجبور کرد تا نتواند در مورد پرونده خود در داوری بحث کند. هیوارد که در ابتدا در سال 2019 استخدام شد، یک چک حقوق سالانه شش رقمی از متا دریافت می‌کرد. اما وقتی نوبت به درخواست شرکت برای انجام تست منفی رسید، هیوارد گفت: من از انجام این آزمایش خودداری کردم. معلوم می‌شود اگر به رئیس خود بگویید “نه، این غیرقانونی است”، اوضاع خیلی خوب پیش نمی‌رود. ”

در مقطعی از زمان استخدام او در متا، این شرکت به هیوارد یک سند آموزشی داخلی با عنوان “چگونه تست‌های منفی متفکرانه اجرا کنیم” را ارائه کرد. این سند شامل نمونه‌هایی از نحوه اجرای چنین آزمایشاتی بود. هیوارد پس از خواندن این سند گفت که به نظر او فیسبوک قبلا از تست منفی استفاده کرده است. وی افزود: من هرگز سندی وحشتناک‌تر از این در زندگی حرفه‌ای خود ندیده‌ام.

اسکرول به بالا
TCH