گوشی Nothing Phone 2 برای رقابت با آیفون عرضه خواهد شد

کارل پی؛ مدیرعامل شرکت Nothing ضمن مصاحبه با وبسایت Inverse اعلام کرد که این کمپانی از نظر بازار، ایالات‌متحده را به‌عنوان اولویت نخست خود در نظر گرفته است. چنین سناریوی با Nothing Phone 1 عملیاتی نشد. این گوشی بدون پشتیبانی از باندهای مخابراتی مورد استفاده توسط اپراتورهای موبایل ایالات‌متحده ساخته شده است.

دستگاه جدید Nothing Phone 2 نامگذاری شده و در اواخر سال 2023 روانه بازار خواهد شد. این گجت مشخصا بازار آمریکا را هدف قرار خواهد داد. Nothing مشخصا ایربادهای TWS خود را در بازار آمریکا به فروش می‌رساند. در واقع ایالات‌متحده یک‌سوم از کل فروش این محصول را به خود اختصاص داده است. کارل پی معتقد است که این موضوع نشان‌دهنده موفقیت مشابه Nothing Phone 2 در بازار جدید یعنی آمریکا خواهد بود.

مدل جدید در مقایسه با نسل قبلی خود پیشرفته‌تر خواهد بود. البته کارل پی تمایلی ندارد که آن‌را یک پرچم‌دار نامگذاری کند؛ زیرا هدف شرکت به‌جای ارائه بهترین سخت‌افزار با هر قیمت ممکن، خلق تجربه نرم‌افزاری پیشرفته و طراحی سخت‌افزاری نوآورانه است.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که چرا Nothing Phone 1 با ذهنیت عرضه در بازار ایالات‌متحده طراحی نشده است؟ پاسخ این پرسش ساده است: زیرا Nothing منابع لازم را در اختیار نداشت. اپراتورهای ایالات‌متحده، گوشی‌ها را به طی فرآیند صدور گواهینامه و گنجاندن برخی ویژگی‌های خاص در نرم‌افزار ملزم می‌کنند.

به گفته کارل پی در ابتدا تنها 5 مهندس در تیم موبایل حضور داشتند؛ بنابراین کار روی Nothing OS بایستی برون‌سپاری می‌شد. اما اکنون تیم توسعه یافته و 100 نفر روی نرم‌افزار کار می‌کنند. نسخه بتا اندروید 13 برند Nothing به‌طور کامل توسط این تیم ساخته شده است.

Nothing Phone 1

این شرکت از زمان آغاز فعالیت خود و طی مدت تنها چند سال، رشد چشمگیری را تجربه کرده است. Nothing در سال 2021 حدودا 200 کارمند داشت و امروز این رقم به 400 نفر افزایش یافته است. درآمد کمپانی نیز به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته و از 24 میلیون دلار در سال نخست فعالیت به 200 میلیون دلار در سال 2022 رسیده است. اکنون این شرکت منابع لازم برای ورود به بازاری جدید را در اختیار دارد.

آقای پی فرصتی را پیش روی خود دیده و به تحقیقاتی اشاره می‌کند که نشان می‌دهند مصرف‌کنندگان آمریکایی از دو قطبی اپل و سامسونگ به تدریج خسته شده‌اند. آنها اکثرا موتورولا و وان‌پلاس را به‌عنوان آیتم‌های جایگزین در اختیار دارند و Nothing نیز به‌زودی به این بازار ملحق خواهد شد. در این راستا افتتاح فروشگاه‌های فیزیکی بیش‌تر بخشی از برنامه‌های شرکت Nothing به‌شمار می‌رود. اولین فروشگاه کمپانی واقع در منطقه سوهو لندن با استقبال خوبی مواجه شده است، اما مدیرعامل Nothing ادعا می‌کند که سوق دادن فروشگاه به سمت سودآوری مستلزم عرضه محصولات بیشتری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH