آیا خانواده سامسونگ گلکسی S23 ضد آب است؟

این روز‌ها ضد آب بودن برای بسیاری معیاری مهم در خرید یک گوشی است و در این مطلب به عملکرد سامسونگ و سری S23 در این زمینه خواهیم پرداخت.

رقابت برای بهترین گوشی هوشمند اندرویدی در سال 2023 از حالا آغاز شده است و یکی از مدعیان اصلی این عنوان در حال حاضر اینجاست. سری Samsung Galaxy S23، جدیدترین سری پرچمدار غول فناوری کره‌ای دوباره خودی نشان داده است.

با توجه به قیمت دستگاه، به طور طبیعی، خریداران دوست دارند S23 آنها دوام بیشتری داشته باشد. از این رو مهم است که این گوشی‌ها بتوانند از آسیب‌های محیطی جان سالم به در ببرند. خوشبختانه سامسونگ تجربه زیادی در مورد گوشی‌های هوشمند بادوام دارد و فقط به این دلیل که گلکسی اس 23 زیبا است به این معنی نیست که نمی‌تواند آزمایش عناصر را تحمل کند.

آیا گلکسی اس 23 ضد آب است؟

لازم به ذکر است که تقریبا هیچ دستگاهی کاملا ضد آب نیست. به بیان دقیق، اکثر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار تا حدی در برابر آب مقاوم هستند، سری گلکسی S23 نیز تفاوتی ندارد.

کل خانواده گلکسی S23 سامسونگ دارای گواهینامه IP68 هستند. در بخش بعدی به تفصیل توضیح خواهیم داد که این به چه معناست. با این حال، به زبان ساده، این رتبه بدان معناست که تمام مدل‌های گلکسی S23 می‌توانند حداکثر به مدت 30 دقیقه در آب تا عمق 1.5 متری غوطه‌ور شوند، بدون اینکه در این فرآیند آسیبی ببینند.

به طور خلاصه، در شرایط عادی، قرار گرفتن در معرض بیشتر مایعات مشکلی ایجاد نمی‌کند. با این حال، به خاطر داشته باشید که هنوز هم باید از آب دریا اجتناب کرد و غوطه ور شدن طولانی مدت هرگز ایده آل نیست.

IP68 به چه معناست؟

درجه حفاظت از ورود (یعنی آنچه که حروف IP نشان می‌دهد) میزان محافظت داخلی دستگاه در برابر عناصر خارجی مانند مایعات و ذرات کوچک را اندازه گیری می‌کند.

عدد اول (0-6) درجه بندی IP نشان دهنده سطح محافظت در برابر ذرات کوچک است، در حالی که عدد دوم (0-9) مقاومت در برابر مایعات است. در مورد گلکسی اس 23، عدد 6 به این معنی است که دستگاه به طور موثری مانع ورود گرد و غبار می‌شود و امکان ورود گرد و غبار تقریبا وجود ندارد. از سوی دیگر عدد 8 نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند می‌تواند در شرایط فوق الذکر از غوطه‌ور شدن در آب جان سالم به در ببرد.

1 در مورد “آیا خانواده سامسونگ گلکسی S23 ضد آب است؟”

  1. من شدیدن درتکاپوهستم که s23fe رو خریداری کنم…چون واقعا گوشی خوش دستی هست برخلاف مدل اولترا که هم سنگینتره وهم بزرگتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH