سیر تا پیاز خرید و فروش تتر و نمودار لحظه ای قیمت تتر

سیر تا پیاز خرید و فروش تتر و نمودار لحظه ای قیمت تتر

سیر تا پیاز خرید و فروش تتر و نمودار لحظه ای قیمت تتر که در این مقاله از تترفا به بررسی هر چه بیشتر درباره رمز ارز Tether خواهیم پرداخت. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تتر (Tether) یک رمزارز پر طرفدار است. پشتوانه تتر، دلار آمریکا و قیمت تتر (USDT) معادل یک دلار است. به چنین رمزارزهایی استیبل کوین (Stable coin) یا رمزارز پایدار نیز گفته می‌ شود.

 

تتر USDT چیست ؟

تتر یا Tether نوعی از ارزهای دیجیتالی است که با نماد USDT در بازار رمزارزهای دنیا مورد مبادله قرار می‌ گیرد. هر تتر معادل با یک دلار آمریکا ارزش‌ گذاری می‌ شود به همین دلیل دارای قیمتی ثابت است.

ارز دیجیتال تتر به دلیل داشتن قیمتی ثابت، گاهی به نام “استیبل کوین” یا “سکه پایدار” نیز شناخته می‌ شود.

ارز دیجیتال تتر ابتدا روی پلتفرمی به نام اُمنی (Omni) ارائه شد. پلتفرم اُمنی یک زیرلایه روی شبکه بلاکچین بیت کوین است که امکان تبادل توکن های مختلف را در بستر این شبکه فراهم می‌ کند.

در ادامه ارز دیجیتال تتر به‌ صورت توکن ERC-20 روی بستر شبکه اتریوم عرضه شد و در حال حاضر در بلاکچین های ترون و ایاس نیز موجود است.

تتر یکی از بهترین رمزارز هایی است که برای مبادله سایر ارزهای دیجیتال مورداستفاده قرار می‌ گیرد. زمانی که در بازار مبادلات ارزهای دیجیتال شاهد نوسان و افت قیمت‌ های شدید هستید، می‌ توانید با تبدیل رمزارزهای خود به ارز دیجیتال تتر گام مؤثری در حفظ ارزش دارایی خود بردارید.

آیا خرید تتر برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب است؟

تتر (Tether) رمزارزی است که از نظر حجم بازار در حال حاضر در رتبه سوم رتبه‌ بندی ارزهای دیجیتال قرار دارد.

اهمیت آن در این نکته نهفته است که ارزش ثابتی دارد و به عقیده بسیاری از تحلیلگران می‌ تواند راهی باشد برای اینکه ارزهای دیجیتال به جریان اصلی نظام مالی جهان متصل شوند.

نگرانی اصلی سرمایه‌ گذارن مبتدی درباره بی‌ ثباتی ارزهای دیجیتال است. بیت کوین مثال بارزی است که نوسانات شدید رمزارز را نشان می‌ دهد. تتر در این میان محبوب شده است؛

چون می‌ خواهد این مشکل بزرگ را از طریق یکپارچه‌ سازی ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات حل کند. این استیبل کوین به گونه‌ ای طراحی شده است که از طریق کنترل عرضه در گردش و همچنین نگهداری ارز فیات در ذخایر، قیمت هر کوین تتر همواره 1 دلار آمریکا باشد.

تاریخچه تتر

تتر (USDT) که در ژوئیه 2014 توسط براک پیرس، کریگ سلرز و ریو کالینز تأسیس شد، در ابتدا با نام «Realcoin» شناخته می‌ شد، یک ارز دیجیتال است که معمولاً به‌ عنوان «سکه‌ ی باثبات» (stablecoin) شناخته می‌ شود، و هدف آن حفظ نسبت مبادله 1:1 ثابت است.

دلار آمریکا. تتر یکی از اولین استیبل کوین های ایجاد شده بود که بر پایه‌ی «مَستر کوین» (Omni) ساخته شد.

این شرکت یک لایه‌ پروتکل برای بیت کوین بود که مفهوم استیبل کوین را در سال 2014 به جهان معرفی کرد. تتر پیش‌ گام چیزی بود که اکنون به‌ عنوان یک مدل استیبل کوین با وثیقه‌ فیات شناخته می‌ شود. امروزه تتر پرکاربردترین استیبل کوین است.

در آن زمان تتر به‌ عنوان تلاشی برای حل دو مشکل عمده با ارزهای دیجیتال موجود ایجاد شد:

اول نوسانات بالا، و دوم قابلیت تبدیل بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال.

برای رسیدگی به این مشکلات شناخته‌ شده، تتر یک ارز رمزنگاری شده ایجاد کرد که به‌ طور کامل توسط سپرده‌ های دلار آمریکا در بانک‌ ها پشتیبانی می‌ شود. در حالی که اغلب توکن‌ های دیگر در یک شبکه‌ غیر متمرکز عمل می‌ کنند، شرکت «Tether Ltd» مستقر در هنگ‌ کنگ تنها مسئول تبدیل و بازخرید توکن‌ ها، و هم‌ چنین حفظ پشتوانه‌ سپرده‌ی 1 در برابر 1 است.

صرافی‌ ها، کاربران اصلی USDT به‌ عنوان جایگزینی برای ارزهای فیات بوده‌ اند، که نیاز به حفظ روابط بانکی خارج از ارزهای دیجیتال را کاهش داده یا از بین می‌ برد. صرافی‌ های قابل توجهی که از این توکن استفاده می‌ کنند عبارتند از: Bitfinex، Bittrex، Binance، Coinbase، Kraken، Huobi، Poloniex، Liquid.io، Gate.io و OKEx.

شرکت تتر دارای روابط قوی با Bitfinex مستقر در هنگ‌ کنگ است، و هر دوی این شرکت‌ ها دارای یک سازمان مادر مشترک به نام iFinex Inc هستند.

از زمان تأسیس آن در سال 2014، تتر به دلیل عدم ارائه‌ صورت‌ های مالی حسابرسی‌ شده که ذخایر کافی با پشتوانه‌ی USDT را ثابت کنند، موضوع بحث‌ های مداوم بوده است. برای مدت‌ های زیادی تتر نتوانسته بود روابط بانکی خود را افشا کند، و تازه در نوامبر سال 2018 شرکای بانکی خود را اعلام کرد تا شایعات مربوط به پرداخت بدهی خود را (که توسط صرافی ارز دیجیتال مرتبط، Bitfinex، مطرح شده بود) بی‌ اثر کند.

در مارس 2019، تتر بیانیه‌ افشای خود را به‌ روزرسانی کرد و ادعا کرد که توکن‌ های آن دیگر 100 درصد توسط سپرده‌ های دلار آمریکا پشتیبانی نمی‌ شوند. در عوض اکنون تتر با پشتوانه 100 درصدی ذخایر، شامل ارزهای سنتی و معادل‌ های نقدی و هر از گاهی، سایر دارایی‌ ها و مطالبات از وام‌ های تتر به اشخاص ثالث، که ممکن است شامل نهادهای وابسته باشد، پشتیبانی می‌ شود.

ویژگی ها و مزایای تتر

هر کدام از رمز ارزها، به دلیل ویژگی‌ ها و کاربردهای متفاوتشان، مزیت‌ هایی نسبت به یک‌ دیگر دارند. در این‌ جا به مزیت‌ های تتر نسبت به ارزهای دیجیتال دیگر می‌ پردازیم.

زمان معاملات

معاملات تتر در عرض چند دقیقه انجام می‌ شود.

ثبات ارزش

زمانی که تصمیم به خرید یا فروش اغلب ارزهای رمزپایه‌ دیگر دارید، این کریپتوکارنسی‌ ها ممکن است به دلیل نوسانات خود برای شما مشکل‌ ساز شوند.

هزینه‌ های تراکنش

نقل و انتقالات سوییفت می‌ تواند بسیار گران باشد. زمانی که پای ارزهای فیات پشتیبانی‌ نشده در میان باشد، هزینه‌ کارمزد ممکن است بسیار بالا برود. نقل و انتقالات بین کیف پول های Tether شامل هیچ کارمزدی نمی‌ شود. با این حال، در صورت وجود کیف پول شخص ثالث، هزینه‌ هایی که توسط آن سیستم کیف پول تعیین شده است، اعمال خواهد شد (معمولاً چیزی حدود ۱ دلار).

انتقال ارزان‌ تر پول

USDT می‌ تواند برای انتقال پول از طریق شبکه غیر متمرکز با نرخ ارزان‌ تر و سریع‌ تر استفاده شود.

فروش مجدد

مزیت اصلی استفاده از USDT در شبکه تتر، گزینه‌ فروش مجدد است، که کاربر در خود پلتفرم دریافت می‌ کند.

تقویت پلتفرم‌ های دیگر

تتر به دیگر پلتفرم‌ های رمزنگاری هم کمک می‌ کند تا پلتفرم خود را تقویت کنند؛ زیرا شبکه‌ های دیگر به‌ دلیل الزام‌ های قانونی نمی‌ توانند از ارزهای فیات در پلتفرم استفاده نمایند. در این‌ جاست که تتر به‌ عنوان یک نجات‌ دهنده وارد می‌ شود.

کمک به تازه‌ واردان

USDT یک موهبت برای تازه‌ واردان در دنیای کریپتو است. آن‌ ها می‌ توانند پلتفرم خود را با تتر سازگار کنند. به این ترتیب، استارت‌ آپ‌ های جدید می‌ توانند وجوه فیات خود را با ارز دیجیتال تتر مبادله کرده و از آن به‌ عنوان یک صندوق پشتیبان نگهداری کنند.

نحوه خرید و فروش تتر

در حال حاضر درصد بالایی از حجم معاملات در بازارهای رمزارز جهانی با استفاده از تتر انجام می‌ شود و همچنین اکثر مبادلات رمزارزها در صرافی‌ های مطرح جهانی با تتر در حال انجام است. تتر همچنین به دلیل پایدار بودن قیمت آن، محبوبیت زیادی برای پرداخت‌ های اینترنتی پیدا کرده است. برای خرید تتر روش‌‌ های مختلفی وجود دارد. بهترین و پرکاربردترین روش، خرید ریالی تتر از طریق صرافی‌ های آنلاین ارز دیجیتال ایرانی مانند تترفا است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “سیر تا پیاز خرید و فروش تتر و نمودار لحظه ای قیمت تتر”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH