اوپو به‌صورت بی‌سروصدا از گوشی‌های رنو 8T و رنو 8T 5G رونمایی کرد

شرکت اوپو بدون هرگونه هیاهوی تبلیغاتی از گوشی‌های میان‌رده رنو 8T و رنو 8T 5G رونمایی کرد. تصاویر این گجت‌ها در وبسایت ویتنامی کمپانی آپلود شده و در ادامه خرده فروشی‌های آنلاین نیز این گوشی‌ها را در فهرست محصولات قابل عرضه توسط خود قرار دادند. ورژن LTE این گوشی مجهز به تراشه مدیاتک و دوربین اصلی 100 مگاپیکسلی است؛ در حالی‌که ورژن 5G از تراشه کوالکام و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد.

اوپو رنو 8T مجهز به یک نمایشگر 6.43 اینچی آمولد با نرخ نوسازی 90 هرتزی و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس است. این نمایشگر دارای نرخ نمونه‌برداری لمسی 180 هرتزی بوده و برای محافظت از آن از پوشش گوریلا گلس 5 استفاده شده است. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی درون یک حفره کروی‌شکل در گوشه فوقانی سمت چپ نمایشگر قرار دارد.

پنل پشتی گوشی از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه میزبانی می‌کند. اوپو جزئیات مربوط به دوربین اصلی 100 مگاپیکسلی را فاش نکرده است. چنان‌چه این دوربین به‌صورت پیش‌فرض از رزولوشن 100 مگاپیکسلی برخوردار باشد؛ در این‌صورت برای نخستین بار در صنعت شاهد استفاده از چنین ماژولی هستیم. حسگر تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی و ماژول ماکرو 2 مگاپیکسلی سایر مولفه‌های سیستم دوربین پشتی را تشکیل می‌دهند.

در اطراف دوربین اصلی گوشی یک حلقه نوری تعبیه شده که می‌تواند به‌عنوان چراغ اعلان قابل تنظیم نقش‌آفرینی نماید. از جنبه مشخصات داخلی نیز اوپو رنو 8T با تراشه هلیو G99 ساخت شرکت مدیاتک و تنها یک پیکره‌بندی حافظه شامل 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شود. همچنین کاربران در صورت نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیش‌تر می‌توانند از درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی استفاده کنند.

انرژی مورد نیاز گوشی از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی و قابلیت شارژ سریع SuperVOOC تامین می‌شود. اوپو به سرعت شارژ باتری گوشی میان‌رده جدید خود صریحا اشاره نکرده است. بنابراین می‌توان فرض کرد که رنو 8T با کمترین سرعت ثبت شده برای برند SuperVOOC یعنی 33 وات شارژ خواهد شد.

جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون در قسمت تحتانی، پورت USB-C، بلوتوث 5.3 و پشتیبانی کامل از GNSS سایر امکانات ارتباطی دستگاه را تشکیل می‌دهند. از جنبه نرم‌افزاری نیز این گجت از رابط کاربری ColorOS 13 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 13 استفاده می‌کند.

اوپو رنو 8T در 2 مدل رنگی مختلف شامل مشکی (Starlight Black) و چرم نارنجی‌رنگ (Sunset Orange) عرضه می‌شود. این گوشی با برچسب قیمتی 8.49 میلیون دانگ ویتنام (معادل 365 دلار) روانه بازار خواهد شد. فروش این گوشی در خرده فروشی‌های آنلاین بزرگ ویتنام هم‌اکنون آغاز شده است.

اوپو رنو 8T 5G

عرضه این مدل میان‌رده در بازار ویتنام تا حدی عجیب‌تر به‌نظر می‌رسد؛ چرا که توسعه فراگیر شبکه 5G در این کشور به‌دلیل وجود برخی محدودیت‌های زیرساختی احتمالا مدت‌ها زمان خواهد برد. با این‌حال این گوشی مجهز به تراشه‌ای متفاوت، نمایشگری بهتر و حتی فناوری شارژ سریع‌تر است. بنابراین احتمالا کماکان می‌تواند جایگاه خود را در میان مشتریان پیدا کند.

توان پردازشی رنو 8T 5G از طریق تراشه اسنپدراگون 695 ساخت کوالکام به‌همراه 8 گیگابایت حافظه رم تامین می‌شود. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی دارای قابلیت فوکوس خودکار و لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.7 است. این‌بار نیز اوپو از 2 سنسور 2 مگاپیکسلی یکی برای سنجش میزان عمق صحنه و دیگری برای ثبت تصاویر ماکرو بهره گرفته است. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز درون یک حفره کروی‌شکل در مرکز قسمت فوقانی نمایشگر قرار دارد.

اوپو رنو 8T 5G مجهز به یک پنل اولد 10 بیتی با اندازه 6.7 اینچ، رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، نرخ نوسازی 120 هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی 360 هرتزی است. این نمایشگر دارای لبه‌هایی با انحنای 2.5D بوده و بر اساس اعلام وبسایت رسمی اوپو از حداکثر روشنایی 950 نیتی برخوردار است. باتری 4800 میلی‌آمپرساعتی گوشی از فناوری شارژ SuperVOOC پشتیبانی می‌کند. اما این‌بار اوپو صریحا به فناوری شارژ سریع 67 واتی اشاره نموده و اعلام کرده که آداپتور شارژ مورد نیاز نیز درون جعبه خرده فروشی گوشی ارائه خواهد شد.

اوپو رنو 8T 5G فاقد جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است؛ اما کماکان با رابط کاربری ColorOS 13 در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. این دستگاه در مدل‌های رنگی مشکی (Starlight Black) و طلایی (Dawn Gold) قابل سفارش خواهد بود. پیش‌فروش این گوشی با قیمت‌‌گذاری 9.9 میلیون دانگ ویتنام (حدودا معادل 430 دلار) هم‌اکنون آغاز شده است.

اکثر فروشگاه‌های ویتنامی در کنار این دستگاه یک اسپیکر بلوتوثی با قابلیت استفاده به‌عنوان چراغ خواب را نیز عرضه می‌کنند. فروش این گوشی‌ها در ویتنام از روز 10 فوریه (21 بهمن ماه) آغاز می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH