مقایسه همه جانبه سامسونگ S23 اولترا و آیفون 14 پرو مکس

در این مطلب به مقایسه دو غول کنونی صنعت موبایل یعنی سامسونگ S22 اولترا و آیفون 14 پرو مکس خواهیم پرداخت.

سامسونگ سری جدید Galaxy S23 خود را در رویداد Unpacked 1 فوریه معرفی کرد و همه اعضای خانواده با بهترین پردازنده Qualcomm یعنی Snapdragon 8 Gen 2 عرضه می‌شوند. اما این پردازنده‌ها توسط سامسونگ اورکلاک شده‌اند تا حتی Apple A16 را شرمنده کند زیرا تحت فشار گیمینگ Genshin Impact با فریم‌‌ریت مشابه خنک‌تر می‌ماند.

به همین دلیل است که گلکسی اس 23 اولترا با طراحی جعبه‌‌ای، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 اورکلاک شده و دوربین جدید 200 مگاپیکسلی را در مقابل آیفون 14 پرو مکس قرار می‌دهیم تا برنده نفس‌گیرترین مبارزه دنیای گوشی‌ها در سال ۲۰۲۳ مشخص شود.

تغییراتی در طراحی سری S23 نسبت به نسل قبل وجود دارد، به طوری که این گوشی شکل جعبه‌‌مانندتری به خود می‌گیرد، در حالی که S23 معمولی و نسخه پلاس، جزیره دوربین‌ها را رها کرده‌‌اند و لنزهای بیرون زده نسخه‌های اولترا را انتخاب می‌کنند. بدنه آیفون 14 پرو مکس بدون تغییر باقی ماند و تنها چند رنگ جدید در آن به کار رفته است.

شعاع انحنای کرو‌تر قاب کناری پرچمدار سامسونگ باعث می‌شود در مقایسه با آیفون بلوکی، در دست گرفتن و کارکردن با یک دست راحت‌تر باشد. در پشت، ما هنوز سه حلقه عدسی داریم که به طور مستقل از پشت بیرون زده‌اند، به جای اینکه مانند اکثر گوشی‌های دیگر، از جمله آیفون 14 پرو مکس، بخشی از جزیره دوربین مرتفع باشند.

صفحه‌نمایش

اپل آیفون 14 پرو مکس را به یک پنل OLED درخشان از آخرین نسل مجهز کرد که فناوری به کار رفته در گلکسی اس 23 اولترا نیز مشابه آن است. گلکسی اس 23 اولترا دارای پنل 6.8 اینچی 1440p از نسل دوازدهمین نمایشگر OLED سامسونگ است، مانند صفحه‌ آیفون 14 پرو مکس که اوج روشنایی Galaxy Z Fold 4 را در مقایسه با Z Fold 3 به میزان قابل توجهی افزایش داد یا رکورد حداکثر روشنایی 2000 نیت را به ارمغان آورد.

S22 Ultra در حال حاضر سطوح روشنایی بالایی ارائه می‌دهد بنابراین پنل S23 Ultra یک منظره دیدنی است زیرا از این نظر در تست‌های صفحه‌نمایش خودی نشان داده است. حتی اگر در سناریوهای مجزا مانند 14 Pro Max به 2000 پیک نیت نرسد، سامسونگ ثابت کرده است که می‌تواند مانند اپل پنل‌های کالیبره‌شده با نمایش رنگی عالی بسازد. از سوی دیگر، اپل مزیت نرخ به‌روزرسانی پویایی را که کهکشانی‌ها با معرفی محدوده 1 هرتز تا 120 هرتز ارائه می‌کردند را در مدل‌های آیفون 14 پرو خود که قبلاً تنها به 10 هرتز کاهش می‌یافت، از بین برد، بنابراین می‌توانیم مقایسه این دو را در بخش کیفیت نمایشگر یک تساوی بدانیم.

طبق معمول، Corning اعلام کرد که جدیدترین نسل از شیشه‌های تقویت شده خود – Gorilla Glass Victus 2 – پوشش صفحه‌نمایش و شیشه بدنه محکمی است که S22 Ultra از آن استفاده می‌کند. این که آیا سخت‌تر از سپر سرامیکی اختصاصی اپل است یا نه، باید آزمایش شود.

عملکرد و پردازنده

طبق بنچمارک‌ها، به نظر می‌رسد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 با پردازنده اپل A15 آیفون 14، حداقل در نتایج چند هسته‌ای، با وجود کلاک پایین‌تر، برابری می‌کند و تنها در بخش چند هسته‌ای مغلوب Apple A16 جدید Pro Max می‌شود، اما در عملکرد بازی با A16 برابری می‌کند و حتی آن را شکست می‌دهد زیرا تحت فشار بازی خنک‌تر می‌ماند.

گلکسی اس 23 اولترا، با این حال، یک اسنپدراگون 8 نسل 2 سفارشی برای گلکسی دریافت می‌کند که کلاک آن بالاتر از نسخه 3.2 گیگاهرتزی موجودی است که کوالکام اعلام کرده بود و با فرکانس 3.36 گیگاهرتز که مدت‌ها شایعه شده بود، به جایگاه اپل دست پیدا می‌کند.

از آنجایی که مودم 5G آیفون 14 پرو مکس نسلی پشت سر اتصالات گلکسی اس 23 اولترا است، بیایید ببینیم مودم جدید کوالکام X70 5G چه ویژگی‌هایی دارد:

  • Snapdragon X70 قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند Qualcomm 5G AI Suite، Qualcomm 5G Ultra Low Latency Suite، Qualcomm 5G PowerSave Gen 3 و 4X را ارائه می‌کند.
  • تجمع اپراتورها برای دستیابی به عملکرد بی نظیر 5G.
  • بهره گیری از قدرت هوش مصنوعی برای فعال کردن سرعت بیشتر 5G، پوشش، تأخیر کم و بهره وری انرژی برای تامین انرژی لبه هوشمند متصل 5G.
  • تنها خانواده سیستم جامع مودم-RF 5G جهان که قادر به پشتیبانی از هر باند تجاری 5G از 600 مگاهرتز تا 41 گیگاهرتز است و انعطاف‌پذیری را به OEMها ارائه می‌کند.
  • طراحی دستگاه‌هایی که قادر به پشتیبانی از الزامات اپراتور جهانی هستند.
  • پشتیبانی از باند گلوبال بی‌نظیر و قابلیت‌های تجمیع طیف از جمله اولین تجمع حامل 4X downlink در سراسر TDD و FDD.
  • پشتیبانی مستقل از mmWave به MNOها و ارائه دهندگان خدمات اجازه می‌دهد تا خدماتی مانند دسترسی بی‌سیم ثابت و 5G سازمانی را بدون نیاز به طیف زیر 6 گیگاهرتز ارائه دهند.
  • عملکرد و انعطاف‌پذیری بی‌نظیر لینک بالا با تجمیع حامل uplink و پشتیبانی سوئیچ uplink در TDD و FDD
  • چند سیم کارت جهانی واقعی 5G شامل دو سیم کارت دوگانه فعال (DSDA) و پشتیبانی mmWave
  • معماری قابل ارتقا که امکان تجاری سازی سریع ویژگی‌های 5G Release 16 را از طریق به‌روز‌رسانی نرم‌افزار فراهم می‌کند

در مورد نرم افزار، گلکسی اس 23 اولترا روی اندروید 13 با رابط کاربری One UI 5 سامسونگ اجرا می‌شود، در حالی که آیفون 14 پرو مکس روی iOS 16 اجرا می‌شود و این دو سیستم بسیار متفاوت از یکدیگر هستند، بنابراین به  عادت و ترجیح شخصی بستگی دارد که کدام را دوست دارید.

عمر باتری و سرعت شارژ

آیفون 14 پرو مکس دوام باتری بسیار خوبی دارد، اما عمر باتری سری گلکسی اس 23 نیز به دلیل استفاده از پردازنده جدید اسنپدراگون 8 نسل 2 ساخته شده بر روی فناوری نسل دوم 4 نانومتری و نسل جدیدتر پنل LTPO OLED  20 درصد افزایش یافته است.

در حالی که در تست‌های بنچمارک باتری، آیفون 14 پرو مکس توانست در برخی سناریوها با اختلاف قابل توجهی از گلکسی اس 22 اولترا پیشی بگیرد، جانشین آن، گلکسی اس 23 اولترا، اکنون با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی خود با آیفون برابری می‌کند.
با این حال، جایی که Galaxy S23 Ultra در مقایسه با آیفون می‌درخشد، سرعت شارژ است. اگرچه در بین بهترین گوشی‌های پرچمدار چینی نیست، سرعت شارژ سریع سامسونگ بسیار مناسب است، زیرا حدود یک ساعت طول می‌کشد تا یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژر 45 واتی سامسونگ پر شود.

آن را با آیفون 14 پرو مکس مقایسه کنید که تقریباً دو ساعت طول می‌کشد تا یک باتری کوچک‌تر را با حداکثر توان 27 وات شارژ کند و سامسونگ دوباره از نظر زمان شارژ از اپل جلوتر است.

جمع‌بندی

حتی آن‌هایی که سرمایه‌گذاری زیادی روی اکوسیستم اپل دارند ممکن است وسوسه شوند که گلکسی اس 23 اولترا را از قفسه‌ها انتخاب کنند. پرچمدار 2023 سامسونگ طراحی ارگونومیک‌تری را با قلم S Pen یکپارچه ارائه می‌دهد.

سامسونگ بهترین بازی خود را برای مقابله با دوربین جدید آیفون 14 پرو مکس و روشن‌ترین نمایشگر گوشی اپل ارائه می‌کند و از آنجایی که گلکسی اس 23 اولترا دارای بزرگترین سنسور دوربین در یک گوشی S-line تاکنون و سریع‌ترین مودم 5G است، برای بسیاری گزینه بهتری خواهد بود.

با این حال، زمانی که در اکوسیستم اپل قرار بگیرید، خروج از آن سخت می‌شود، بنابراین باید دید که آیا Galaxy S23 Ultra با قیمت کمی بیشتر می‌تواند بازار آیفون را تصاحب کند یا خیر..

2 در مورد “مقایسه همه جانبه سامسونگ S23 اولترا و آیفون 14 پرو مکس”

  1. برام سخته گفتن این حرف اما متاسفانه تو ایران تجربه ۸ ساله من می گه حتی اگر گوشی اندرویدی از نظر فنی(کیفیت دوربین،کیفیت صفحه نمایش و باتری و…) بهتر از آیفون باشه …. اما در بلند مدت این آیفونه که خرید و فروش مدل های کارکردش تو بورسه و مدلهای کارکرده گوشی های اندرویدی زودتر از چشم مشتری می افتن.مثلا تو خرید مدل کارکرده به مشتری قسم حضرت عباس می خوری که خانم محترم نوت ۵ برتر از آیفون ۶ هست باز می گه نه من ترجیح میدم آیفون ۶ ور دارم…به قول جماعت عوام (من اپل می خوام)… انگار که گوشی اندرویدی یه محصول غیر استاندارده ناشناخته ست اما ایفون یه محصول بین المللی و با استاندارد جهانیه… البته به سلیقه ها احترام میذارم اما می خوام بگم اگر دوست دارید گوشیتون در آینده زودتر و با افت قیمت کمتر فروش بره تجربه من می گه آیفون بهتره.اما اگر سلیقه تون اندرویده که چه بهتر..خودم هم همیشه گوشی اندرویدی استفاده کردم.چون با پولی که میدم امکانات بیشتری نصیبم میشه و آی او اس با محدودیتهاش به کارم نمیاد

    1
    1
  2. با درود فراوان به همه دست‌اندرکاران و در کل خانواده سامسونگ، پیشاپیش موفقیت سامسونگ را در *مقایسه دو برند برتر* به کلیه تلاشگران این مجموعه از صمیم قلبم تبریک می گویم، و اینرا بدین جهت عرض میکنم که :
    نابرده رنج گنج میسر نمی شود
    مزد آن‌ گرفت جان برادر که کار کرد
    بله، سامسونگ استحقاق بیشتر از این ها را دارد. به امید روزهای خوب پیش رو با اخبار از پیشرفت های سامسونگ. تهران. رای نیکو

    1
    4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH