پس از بینگ، بایدو و علی بابا، حال مرورگر اپرا با هوش مصنوعی ChatGPT ادغام خواهد شد

هوش مصنوعی شاید بزرگترین اتفاقی است که در حال حاضر در دنیای فناوری در حال رخ دادن است و ChatGPT و رقبای جدید آن تمام اخبار را فرا گرفته‌اند. گوگل رقیب ChatGPT خود به نام Bard را معرفی کرد که هنگام جستجو در دسترس خواهد بود. سپس، مایکروسافت گفت موتور جستجوی Bing خود را با ChatGPT از OpenAI ترکیب خواهد کرد. شرکت‌های چینی بایدو و علی بابا نیز در حال توسعه چت‌بات‌های هوش مصنوعی مشابه هستند. مرورگر اپرا آخرین شرکتی است که برنامه‌های خود را برای ترکیب عملکرد ChatGPT با خود را فاش کرده است.

به گزارش CNBC، شرکت مادر اپرا مستقر در نروژ، Kunlun Tech، این هفته توسعه مذکور را معرفی کرد. Kunlun Tech در پکن مستقر است، بنابراین ما با شرکت فناوری چینی دیگری روبه‌رو هستیم که به چت‌بات‌های پیشرفته مانند ChatGPT علاقه نشان می‌دهد.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که Kunlun Tech قبلاً در ماه دسامبر برنامه‌هایی را برای منبع باز کردن کار خود در زمینه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، از جمله موسیقی و تصاویر، اعلام کرده بود.

در مورد ادغام ChatGPT و Opera، مشخص نیست که این ویژگی چگونه کار خواهد کرد یا اینکه آیا شامل یک قرارداد رسمی با OpenAI خالق ChatGPT می‌شود یا خیر.

ChatGPT به صورت آنلاین و رایگان برای هر کسی که بتواند یک حساب کاربری داشته باشد در دسترس است. شما فقط به یک مرورگر وب و اتصال به اینترنت نیاز دارید تا از چت‌بات سؤالات پیچیده بپرسید و پاسخ آن را دریافت کنید. OpenAI در حال آزمایش اشتراک‌های پولی ChatGPT است، اما دسترسی در حال حاضر رایگان است.

مایکروسافت اعلام کرد که بینگ چت‌بات واقعی ChatGPT را شامل خواهد شد زیرا غول فناوری قبلاً میلیاردها دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرده بود.
به طور جداگانه، Google محصول مشابه ChatGPT خود را به جستجوگر Google خواهد آورد. Bard برای برخی از کاربران بدون در نظر گرفتن مرورگر در دسترس خواهد بود. با این حال، دور از ذهن نیست که فکر کنیم گوگل ممکن است کروم را به عنوان مرورگر اصلی برای Bard معرفی کند.

شرکت Opera ممکن است راهی برای ساده کردن استفاده از ChatGPT در مرورگر Opera پیدا کند. اما کاربران احتمالاً برای دسترسی به ربات به حساب‌های ChatGPT نیاز خواهند داشت.

همه این‌ها بر اساس اعلام اولیه یک شرکت است که با 2.4 درصد سهم، در رتبه ششم بازار مرورگرهای جهانی قرار دارد. اما این مقدار هنوز هم قابل توجه است و بر اساس داده‌های Statcounter در ژانویه 2023، بیش از نیمی از سهم 4.5 درصدی مایکروسافت اج است. Google Chrome با 65.4 درصد مالکیت عظیم در بازار جهانی مرورگرهای اینترنتی، همچنان پادشاه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH