فناوری پوشیدنی اینتل علیه پارکینسون

wearable

اینتل قصد دارد تا محصول خود را با اهدافی والا به بازار عرضه نماید و قرار است تا فناوری پوشیدنی اینتل علیه پارکینسون به کار برود.

شرکت اینتل به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سخت‌افزار پردازشی در جهان شناخته می‌شود ولی این شهرت موجب نشده است تا این شرکت از بازارهای دیگر غافل شود و در این میان فناوری‌های پوشیدنی به‌عنوان یکی از بازارهایی است که اینتل قصد ورود جدی به آن را دارد ولی اهداف این شرکت از ورود به این بازار، با سایر شرکت‌ها بسیار متفاوت است و اینتل قصد دارد تا اهداف پزشکی را برای عرضه این محصول به کار ببندد.

در این میان هدف اصلی این فناوری پوشیدنی در عرصه فناوری‌های پزشکی، به مبارزه با بیماری پارکینسون بازمی‌گردد. البته این موضوع تنها توسط اینتل ممکن نخواهد بود و بنیاد جی فاکس نیز به‌عنوان یک نهاد بسیار فعال درزمینهٔ تحقیق و مبارزه با بیماری پارکینسون در این مسیر یاریگر اینتل خواهد بود.

البته این اقدام اینتل بسیار هوشمندانه و به‌جا به نظر می‌رسد زیرا شرکت‌های دیگر باسابقه بسیار مناسب در تولید ابزارهای همراه، در بازار فناوری‌های پوشیدنی نیز وارد شده‌اند و باتجربه خود و همچنین کسب اعتماد کافی مشتریان، شرایط بهتری را برای جذب مشتریان بیشتر دارند. همین امر نیز موجب شده است تا برای ورود به این عرصه، یک فعالیت و کاربرد متفاوت برای ابزار، حیاتی و ضروری باشد.

سازمان جی فاکس در سال 2000 میلادی و با هدف مبارزه با بیماری‌هایی مانند پارکینسون تاسیس شد. تاد شرر به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی این سازمان درباره شرایط فعلی و نیاز به استفاده از فناوری برای درمان این بیماری می‌گوید: «نزدیک به دویست سال از شروع این بیماری گذشته است و از سال 1817 میلادی که پارکینسون برای نخستین بار در جهان مشاهده شد، پزشکان تلاش فراوانی را برای مبارزه با این بیماری و درمان آن به خرج دادند. استفاده از علوم داده‌ای و ابزارهای ویژه پوشیدنی می‌تواند موجب شود تا تجربه ما از این بیماری به‌طور محسوسی بهبود یابد. به‌این‌ترتیب می‌توانیم تمامی رفتارهای بدن بیمار در برابر داروها و روش‌های درمانی را تحت نظر بگیریم و برای درمان او به کار ببندیم.»

در سوی دیگر نیز ران کاسبیان به‌عنوان مدیر بخش داده‌های عظیم اینتل درباره این ماجرا می‌گوید: «ما به دنبال کشف راهی برای استخراج داده از دستگاه‌های Real-time هستیم و می‌توانیم با استخراج این داده‌ها، از آن‌ها برای اهداف تحقیقاتی استفاده کنیم و بتوانیم به درک بهتری از رفتار بیماری و نحوه گسترش آن برسیم.»

هنوز زمان قطعی برای عرضه این محصول تعیین نشده است و حتی اطلاعات اندکی نیز درباره نحوه کارکرد این دستگاه وجود ندارد و تنها باید منتظر اطلاعات دقیق‌تر از سوی اینتل ماند.

1 در مورد “فناوری پوشیدنی اینتل علیه پارکینسون”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH