ظهور ChatGPT پروژه متاورس مایکروسافت را تعطیل کرد!

به نظر می‌رسد که رشد شدید علاقه به ChatGPT و سایر محصولات مبتنی بر شبکه‌های عصبی و هوش‌مصنوعی می‌تواند حداقل برای مدتی به دوران متاورس پایان دهد. طبق گزارش‌ها، مایکروسافت پروژه نوپای صنعتی متاورس خود را که در مراحل توسعه قرار داشت، برای سرمایه‌گذاری در OpenAI و برنامه‌ریزی برای توسعه چت‌بات خود تعطیل کرده است.

تیم Industrial Metaverse تنها چهار ماه پیش ایجاد شد، اما اکنون نه تنها منحل شده است، بلکه همه کارکنان به طور کلی اخراج شده‌اند. علاوه بر این، کارکنان بخش‌های دیگر از جمله ایکس‌باکس، سرفیس و HoloLens که کار‌های مربوط به متاورس را انجام می‌دادند اخراج شدند و پورتال AltspaceVR کاملاً بسته شد.

در مورد متاورس صنعتی، شایان ذکر است که اگرچه خود تیم تنها چهار ماه پیش ایجاد شد، مایکروسافت در کل مدت طولانی‌تری بر روی متاورس به یک شکل یا دیگری کار کرده است. به عنوان مثال، Project Bonsai، یک پروژه صنعت محور، در سال 2020 معرفی شد و پس از آن مایکروسافت نسخه اولیه آن را آماده کرده بود.

منبع IT Home ادعا می‌کند که رئیس مایکروسافت تصمیم گرفت به طور کامل توسعه متاورس را برای بازار متوقف کند و سرمایه‌گذاری در سایر زمینه‌های مربوطه را کاهش دهد. با توجه به اهمیت مایکروسافت در بازار، این امکان وجود دارد که شرکت‌های دیگر نیز در پس زمینه رونق شبکه‌های عصبی از آن الگوبرداری کنند. جالب اینجاست که شبکه‌های عصبی و هوش‌مصنوعی که اکنون سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند، در واقع چند ماه پیش به طور گسترده در بازار ظاهر شدند، در حالی که شرکت‌ها چندین سال است که مسیر متاورس را توسعه می‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH