‌نتایج یک گزارش تحقیقاتی: جوانان و نوجوانان آمریکایی به کمتر از آیفون راضی نمی‌شوند

آنطور که از گزارش‌های اخیر مشخص شده است، جوانان آمریکایی یا نسل Z تمایل دارند تا به جای گوشی‌های اندرویدی، از آیفون استفاده کنند.

نسل Z به افرادی می‌گویند که بین سال‌های 1997 و 2012 به دنیا آمده‌اند و الان هم تا 25 سال سن دارند. 34 درصد از افرادی که آیفون دارند، در ایالات متحده زندگی می‌کنند. این افراد جزو همین نسل هستند، این در حالی است که تنها 10 درصد از دارندگان سامسونگ جزو نسل Z هستند.

در مقابل، نسل قبلی یعنی نسل Y به طور برابر از آیفون و اندروید استفاده می‌کنند. اپل سعی می‌کند از این بازار و متقاضیان جوانش بهره برده و برای جذب بیشتر مشتری به خواسته‌های کاربران احترام بگذارد.

این شرکت در سال 2019 سهم 35 درصدی از بازار را از آن خود کرده بود، این در حالی است که همین مقدار در سال 2022 به 50 درصد رسیده بود. بدون شک سهم زیادی از این افزایش به دلیل وجود کاربران نسل Z است.

برای این نسل فرقی نمی‌کند که قیمت این گوشی‌ها تا چه حد افزایش یابد، چون در هر صورت، گوشی‌های آیفون سه برابر گوشی‌های اندرویدی قیمت دارند و تا 1000 دلار نیز می‌رسند! با این وجود، باز هم کاربران زیادی وجود دارند که تمایل دارند به جای دستگاه‌های اندرویدی با قیمت‌های اقتصادی‌تر، از آیفون‌های مختلف استفاده کنند.

آنطور که مشخص شده آیفون به ازای 100 آیفون، 26 آیپد، 17 عدد اپل واچ و 35 جفت ایرپادز را وارد بازار می‌کند. در مقابل، سامسونگ نیز پس از فروش هر 100 گوشی خود، 11 تبلت، 6 ساعت هوشمند و 6 ایربادز را به بازار عرضه می‌کند.

یکی از مزیت‌های اپل، اکوسیستم خوب آن است که به راحتی می‌توان دستگاه‌های مختلف این شرکت را به هم جفت کرده و نهایت لذت را تجربه کرد.

طبق تحقیقاتی که انجام شده، نسل Z هر روز 6 ساعت از گوشی استفاده می‌کنند و در آمریکا نیز سیستم iMessage اپل یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی جوانان را تشکیل می‌دهد. همچنین در iMessage، به راحتی می‌توان کاربر اندروید را از آیفون تشخیص داد.

تنها دستگاهی که می‌تواند این نسل متنوع را از آیفون دور کند، سامسونگ گلکسی Z فلیپ است. فروش این مدل نه تنها در کره جنوبی فوق‌العاده بوده، بلکه در ایالت متحده نیز بسیار خوب عمل کرده است. بسیاری از کاربران اکنون به دنبال این هستند که زمان کمتری را برای استفاده از گوشی اختصاص دهند و بیشتر به سلامت روان خود فکر کنند.

اسکرول به بالا
TCH