تداوم تاخیر در تحویل محصولات مدیران خودرو/ مشتریان حق شکایت دارند؟

یکی از گلایه‌های همیشگی که مشتریان مدیران خودرو دارند، تاخیر در تحویل خودرو است. گرچه این شرکت وعده داده تا این مشکل را حل کند، ولی باز هم شاهد تاخیر در تحویل خودروهای این کمپانی هستیم.

بسیاری از مشتریان گفته‌اند که هنگامی که به نمایندگی‌های این شرکت مراجعه می‌کنند، مسئولین آنجا اعلام می‌کنند که ظرف یک ماه خودرو به دست مصرف‌کننده خواهد رسید. اما پس از اینکه خریدار وجه خودرو را واریز کرده و قرارداد را امضا می‌کند، دیگر خبری از خودرو نیست.

برای مثال، افرادی که در خردادماه خودرویی از این کمپانی خریداری کرده بودند، اعلام کردند که هنوز خودروی موردنظرشان را دریافت نکرده‌اند.

مدیر مدیران خودرو نیز در پی این اعتراضات بیان کرد که احتمال دارد بعضی از نمایندگی‌های شرکت تعدادی خودرو در انبار داشته باشند و تحویل کمتر از یک ماه نیز تنها برای این خودروها باشد. مشتریان حق دارند در صورت تحویل نگرفتن به موقع خودروها، شکایت کرده و موضوع را به صورت قانونی پیگیری کنند.

چند دلیلی که این شرکت برای تاخیر در تحویل خودرو معرفی کرده است شامل افزایش هزینه‌های حمل ونقل، هزینه‌های تولید، رشد نرخ ارز و تاثیر در واردات قطعات و مجموعه‌های خودرو و شیوع ویروس کرونا هستند.

اکنون دو سال است که مشتریان این شرکت با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. نه تنها این مسئله حل نشده، بلکه شرط تحویل خودرو در بم به شرایط اختصاصی تحویل خودروها نیز افزوده شده است.

سود نمایندگی‌ها از تاخیر در تحویل خودرو تا برگشت پول

شاید گمان کنید که مشتریان خودروسازان خصوصی با مشکل تحویل روبرو نیستند ولی اینچنین نیست! در ماه‌های اخیر نیز اعلام شده بود که بسیاری از متقاضیان خودروهای چینی در هنگام ثبت‌نام با کلاهبرداری روبرو شده‌اند.

در طرح خودروهای کارکرده نیز مشخص شده بود که متقاضیان باید بعد از مراجعه به نمایندگی خودروساز، 50 درصد از قیمت خودرو را به نمایندگی بپردازند. اما پس از اینکه افراد مبلغ را واریز می‌کردند، نمایندگی فروش اعلام کردند که در مدارک نقص وجود داشته و آنها باید سند خانه خود را برای خریداری خودرو تحویل دهند.

ولی مشکل بزرگی که وجود داشت، عودت هزینه به خریدار بود؛ چرا که فرایند طولانی‌مدت تحویل پول به خریدار ممکن بود تا سه ماه نیز به طول بیانجامد. نمایندگی‌ها نیز انصراف خریداران را دیر تایید می‌کنند.

تاکنون که پیگیری مشتریان به جایی نرسیده ولی همچنان منتظر می‌مانیم تا ببینیم که شرکت مدیران خودرو برای تاخیر در تحویل خودروهای خود چه برنامه‌ای دارد و آیا این پیگیری‌ها پس از دو سال به نتیجه می‌رسد یا خیر!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH