مدیر فروش لوازم جانبی موبایل تسکو: در هر خانه ایرانی 4 محصول تسکو وجود دارد

در رویداد کنگره موبایل ایران که هفته پیش در تهران برگزار شد، شرکت‌های زیادی حضور پیدا کردند؛ یکی از این شرکت‌ها، کمپانی محبوب تسکو است.

این شرکت که از سال 1381 با هدف عرضه لوازم جانبی محبوب در صنعت کامپیوتر تاسیس شد، تنوع بالایی در تولید محصولات داشته و سعی دارد طبق سلیقه ایرانیان، اقلامی باکیفیت و نوآورانه تولید کند.

علاوه بر آن، محصولات تسکو خدمات پس از فروش بالایی دارند و شرکت برای رفاه و راحتی هرچه بیشتر کاربران به سلیقه مشتریان توجه روزافزونی دارد.

ما در این رویداد به سراغ مدیر فروش لوازم جانبی موبایل تسکو، حمیدرضا محمد صادقی، رفتیم تا مصاحبه‌ای با ایشان داشته باشیم و اطلاعاتی از این رویداد و نقش محصولات تسکو در بازار تهیه کنیم؛ در ادامه این مصاحبه اختصاصی را خواهید خواند.

نظر شما در رابطه با کنگره موبایل ایران چیست؟ فکر می‌کنید که تاکنون استقبال از این رویداد خوب بوده است؟

با توجه به اینکه اولین حضور شرکت تسکو در کنگره موبایل است، انتظار داشتیم شرکت‌های بیشتری در این رویداد حضور داشته باشند. ولی در کل نحوه برگزاری، حضور شرکت‌های واردکننده و استقبال مصرف‌کنندگان راضی‌کننده بوده و تسکو نیز به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده لوازم جانبی در کنگره موبایل حضور فعالی داشته است.

اکنون چند درصد از سهم بازار در اختیار تسکو است؟ آیا شرکت‌های خارجی نیز در این صنعت با تسکو رقابت می‌کنند؟

اکنون بیش از 20 سال است که شرکت تسکو در این حوزه حضور فعال دارد. ما موفق شده‌ایم که در بازار فروش لوازم جانبی کامپیوتر نسبت به سایر شرکت‌ها در جایگاه اول قرار بگیریم و شکی در این مورد نیست. در حوزه لوازم جانبی موبایل نیز با توجه به سرمایه‌‎گذاری‌ها، کیفیت بالای محصولات، تنوع و خدمات پس از فروش، جزو چهار/ پنج برند اول بازار هستیم.

استقبال کاربران از برند تسکو بالاست و دلیل آن هم حفظ سطح کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش بر روی محصولات است. همه محصولات ما یک سال گارانتی دارند؛ در هفت/هشت مرکز استان دفاتر گارانتی داریم و تنوع محصولاتمان بسیار بالاست. اصولا ارزش افزوده تسکو برای بازار و مصرف کننده دو مورد است، یک تنوع کالا و دوم موجودی کالا. در بازار کشور، تامین‌کنندگان با تامین موجودی کالاها مشکل دارند و نوسان زیادی وجود دارد، خوشبختانه ما این مشکلات را نداریم. از نظر تنوع محصولات و موجودی سرآمد بازار هستیم.

پرفروش‌ترین محصولات شرکت تسکو در حوزه موبایل و کامپیوتر کدامند؟

در حوزه کامپیوتر، کیبورد، ماوس‌، ماوس‌پد، پاور و کیس جزو نمونه‌های عالی بازار هستند و در حوزه موبایل نیز هدست‌ها در صدر قرار می‌گیرند. این محصول با توجه به قیمت، کیفیت و کارایی خود، کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. اسپیکرهای بلوتوثی، هولدر و کابل شارژ نیز جزو محصولات بعدی محبوب در حوزه موبایل هستند.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم، مجهز بودن کابل‌های شارژ به گارانتی یک‌ساله بی‌قید و شرط است. اگر کابل به خوبی کار نکند در صورتی که نقص فیزیکی در محصول وجود نداشته باشد، کاربر می‌تواند کابل شارژ را تعویض کند.

برنامه تسکو در هنگام مواجه شدن با چالش افزایش نرخ دلار چیست؟ آیا برای جلوگیری از افزایش قیمت کالا، کیفیت محصولات را کاهش می‌دهید؟

 سوال بسیار خوبی است ولی هرگز این اتفاق برای تسکو رخ نخواهد داد، زیرا تسکو تولید کننده محصول است. ما بزرگ‌ترین تولید کننده لوازم جانبی در کشور هستیم، از آنجایی که واردکنندگان معمولا باید با پرداخت دلاری، محصولات را وارد کنند، دچار افزایش نرخ ارز می‌شوند. ولی میزان واردات کالا برای تسکو، تنها 10 تا 15 درصد برآورد شده است که خیلی جای نگرانی ندارد. درصد باقی‌مانده نیز به صورت مستقیم در کشور ساخته می‌شوند که می‌توانیم قیمت آن‌ها را مدیریت کنیم.

نکته دیگر آن است که بیزینس‌ها در کشور یاد گرفته‌اند که با شرایط تحریمی به چه شکل کنار بیایند، شرکت تسکو با تجربه 20 ساله خود، می‌تواند کنترل خوبی در قیمت محصولات داشته باشد و با توجه به مهندسی معکوس و افزایش تولیدات داخلی، بیشتر از گذشته اعتماد مصرف‌کنندگان را به محصولات متنوع خود جلب کند.

براساس تحقیقات تیم شرکت، در هر خانه ایرانی به طور میانگین چهار محصول تسکو وجود دارد، این پراکندگی و اعتمادی که جلب کرده‌ایم، باعث شده تا برند تسکو به عنوان یک برند با کیفیت ایرانی توسط مصرف کننده شناخته شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH