فواید داشتن زی کارت برای کودکان و نوجوانان چیست؟

کارت‌های بانکی در نگاه اکثر افراد، ابزارهای مالی برای بزرگسالان در نظر گرفته می‌شوند، اما موقعیت‌هایی وجود دارد که کودکان و نوجوانان نیز نیاز دارند کارتی متعلق به خودشان داشته باشند. کیدزی واحد کودک و خانواده بانک پاسارگاد در خدمتی نوین، از «زی کارت» به‌عنوان کارت بانکی مخصوص رده سنی کودکان و نوجوانان رونمایی کرده است.

بانک پاسارگاد به عنوان بانک هزاره سوم، همواره به دنبال ارائه خدمات نوین به کودکان و نوجوانان بوده است و ارائه زی کارت یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در این راستا برداشته است.

برای دریافت زی کارت به‌نام خود کودک یا نوجوان، نیاز است که یکی از والدین به‌وسیله اپلیکیشن زیپاد و بدون مراجعه به بانک، برای فرزند خود حساب دیجیتال ایجاد کنند و سپس درخواست صدور کارت بدهند. در این مطلب قصد داریم به‌صورت خلاصه اهمیت دریافت کارتی جداگانه‌ای به‌نام زی کارت برای کودکان یا نوجوانان را بیان کنیم و به کاربردهای آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

۱- زی کارت، شانس خانواده را برای دریافت تسهیلات بالا می‌برد

همان‌طور که گفته شد دریافت زی کارت از طریق اپلیکیشن زیپاد امکان‌پذیر است. ایجاد حساب کودک و نوجوان پاسارگاد در واقع می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا تاریخچه اعتباری ارزشمندی را ایجاد کنند که در آینده به آن نیاز خواهند داشت. داشتن سابقه اعتباری طولانی‌مدت که از طریق حساب دیجیتال و دریافت زی کارت برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌شود، می‌تواند در گرفتن تسهیلات مختلف فردی و خانوادگی نقش داشته باشد.

 

۲- استفاده از زی کارت منجر به شکل‌گیری عادات مالی مثبت می‌شود

داشتن زی کارت می‌تواند به کودکان و نوجوانان کمک کند تا سواد مالی خود را ارتقا دهند. برای مثال اگر فرزند شما بیش از آن‌چه برنامه‌ریزی کرده است خرج کند، احتمالا در پایان ماه با کمبود بودجه روبه‌رو می‌شود. بنابراین یاد می‌گیرد که وقتی مسئولیت مدیریت مخارج به عهده خودش است، باید بودجه‌بندی انجام دهد. همچنین فرزند شما می‌تواند با برخورداری از حساب دیجیتال کودک و نوجوان پاسارگاد و زی کارت، مفاهیمی مانند پس‌انداز‌کردن و مدیریت مالی را بیاموزد. در واقع بچه‌ها باید خودشان در موقعیت‌های عملی برای مدیریت پول قرار بگیرند تا بتوانند نحوه تصمیم‌گیری درباره استفاده از آن را بیاموزند. زی کارت فرصت این تجربه را در اختیار بچه‌ها قرار می‌دهد.

۳- زی کارت فرصت نظارت و اصلاح عادات مالی را در اختیار والدین می‌گذارد

شاید شما بتوانید پول‌توجیبی را از طرق مختلف در اختیار فرزندتان قرار دهید، اما زمانی ارائه پول توجیبی به کودکان می‌تواند نقش آموزشی داشته باشد که امکان نظارت بر نحوه خرج‌کردن آن وجود داشته باشد. زی کارت از طریق اپلیکیشن زیپاد، امکان نظارت را در اختیار والدین می‌گذارد. شما می‌توانید با بررسی تراکنش‌های زی کارت فرزندتان، درباره عادت‌های مالی مانند ضرورت پس‌اندازکردن یا نحوه بودجه‌بندی و خرج‌کردن صحبت کنید.

۴- داشتن زی کارت منجر به بالارفتن اعتمادبه‌نفس در کودکان می‌شود

یکی از امکاناتی که زی کارت در اختیار کودکان و نوجوانان می‌گذارد این است که آن‌ها می‌توانند کارتی به‌نام خودشان و با طراحی موردعلاقه‌شان داشته باشند. هدیه‌دادن زی کارت به کودکان و نوجوانان می‌تواند نشانه‌ این موضوع باشد که والدین به فرزند خود برای مدیریت هزینه‌ها و مخارج فردی اعتماد دارند و مسئولیت این کار را به او می‌سپارند. بنابراین ارائه زی کارت می‌تواند فرصت مناسبی برای بالابردن اعتماد به نفس رده سنی کودک و نوجوان(زیر ۱۸ سال) را برای تصمیم‌گیری‌های مالی آینده و نوعی آموزش مسئولیت‌پذیری به آن‌ها باشد.

 

در پایان می‌توان گفت این چهار مزیت زی کارت هر کدام به نحوی در بالابردن سواد مالی کودکان و نوجوانان موثر است. این موضوع به آن‌ها ما کمک می‌کند تا تصمیمات مالی هوشمندانه‌ای در آینده بگیرند. بالا بردن سواد مالی کودکان و فرهنگ‌سازی در این باره یکی از مهم‌ترین اهداف بانک پاسارگاد در ارائه زی کارت بوده است چراکه سواد مالی در اتخاذ تصمیمات مالی صحیح و دستیابی به اهداف مالی فردی، بسیار مهم است. افراد با سواد مالی بالا نه تنها با اطمینان بیشتری امور مالی را مدیریت می‌کنند، بلکه شانس بیشتری برای پیشگیری از بروز مشکلات مالی دارند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH