گوشی وان‌پلاس 11 کانسپت با سیستم خنک‌کننده و طراحی متفاوت پشت گوشی معرفی شد

امروز وان‌پلاس از گوشی هوشمند جدید خود با نام وان‌پلاس 11 کانسپت رونمایی کرد. کمپانی چینی طی چند هفته گذشته به پخش تبلیغات برای این محصول پرداخته بود.

این دستگاه قرار نیست به تولید انبوه برسد؛ بلکه برای نمایش ایده خنک‌کننده جدید وان‌پلاس با نام Active CryoFlux طراحی شده است. Active CryoFlux یک اصطلاح فانتزی برای سامانه‌ای است که اساسا یک سیستم خنک‌کننده مایع مدار بسته محسوب شده و در کامپیوترهای شخصی دسکتاپی به چشم می‌خورد؛ اما اندازه این سیستم برای گوشی‌های هوشمند بسیار کوچک شده است.

در قلب این سیستم یک میکرو پمپ پیزوالکتریک سرامیکی قرار گرفته که از طریق یک سری لوله، مایع خنک‌کننده را میان دیافراگم بالایی و پایینی به گردش در می‌آورد. این میکرو پمپ کمتر از 0.2 سانتی‌متر مربع از فضای داخلی دستگاه را اشغال می‌کند.

پمپ، مایع خنک‌کننده را به گردش انداخته و مایع درون لوله‌هایی که به‌عنوان هیت سینک یا رادیاتور عمل می‌کنند؛ حرکت خواهد کرد. این مایع، گرمای تراشه را جذب کرده و در مسیر بازگشت به سمت پمپ، دما را به آرامی آزاد می‌کند.

وان‌پلاس ادعا می‌کند که سیستم Active CryoFlux می‌تواند دما را تا 2.1 درجه سانتی‌گراد کاهش دهد. این پدیده امکان بهبود 3 الی 4 فریم برثانیه‌ای بازی‌ها را فراهم می‌کند. همچنین به لطف این سیستم می‌توان دمای دستگاه حین شارژ باتری را 1.6 درجه کاهش داد و در نتیجه مدت زمان شارژ دستگاه بین 30 تا 45 ثانیه کوتاه‌تر خواهد شد.

 

سایر ویژگی‌ها عمدتا جنبه نمایشی دارند. وان‌پلاس برای کاور پشتی گوشی از یک گلس شفاف و خمیده بهره گرفته است. کمپانی ادعا کرده که این گلس دارای ساختاری یکپارچه با دستگاه است؛ اگرچه فریم در امتداد لبه‌های دستگاه به وضوح قابل رویت است. کاور پشتی به کاربران امکان می‌دهد تا لوله‌های تحتانی که تا حدی روشن می‌شوند را مشاهده کنند.

فضای اطراف دوربین نیز نورپردازی شده و ماژول دوربین نیز دارای الگوی حکاکی شده جدید موسوم به Guilloche است. هنوز مشخص نیست که آیا وان‌پلاس این فناوری را در یکی از گوشی‌های هوشمند تولیدی خود پیاده‌سازی خواهد کرد یا خیر.

این شرکت پیش‌تر و در جریان برگزاری رویداد CES 2020 از کاور دوربین خودرنگ جالب روی دستگاه کانسپت وان رونمایی کرد؛ اما این ایده هرگز روی یکی از دستگاه‌های تولیدی کمپانی پیاده‌سازی نشد. البته کلیه طرح‌های مفهومی لزوما به مرحله تولید نخواهند رسید. در واقع گاهی اوقات، نمایش قابلیت‌های جدیدی که شرکت‌های مختلف روی توسعه آنها کار کرده‌اند؛ امری جالب توجه به‌نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH