سامسونگ در زمینه فروش تلفن همراه در بازار هند شیائومی را پشت سر گذاشت

بر اساس تحقیقات جدیدی که به تازگی انجام شده است، کمپانی کره‌ای سامسونگ موفق شد در سه ماهه چهارم سال 2022 سهم 20 درصدی از فروش گوشی‌های بازار هند را از آن خود کند.

این در حالی است که شیائومی با ثبت آمار 18 درصدی در جایگاه دوم ایستاد. در دو سال گذشته، بیشتر هندی‌ها تمایل داشتند دستگاه‌های ارزان‌تری خریداری کنند و آمار عرضه شامل فروش 41 درصد از کل گوشی‌های هوشمند زیر 120 دلار بوده است.

اکنون این رقم 26 درصد کمتر شده و بیشتر افراد خواهان خریداری دستگاه‌های گران‌تر هستند. در نتیجه، آمار فروش دستگاه‌های پریمیوم (بالای 360 دلار) دو برابر شده و به 11 درصد رسیده است.

دلیل اصلی این امر بخاطر صدرنشینی سامسونگ در فروش گوشی‌های هوشمند در این منطقه است. سامسونگ با پیشی گرفتن از شیائومی، مدل‌های میان‌رده تا بالارده خود را به فروش گذاشته و با ثبت آمار بالایی، موفق شد توجه علاقمندان زیادی را در این کشور به خود جلب کند.

از همان ابتدا هدف مهم شیائومی تولید دستگاه‌های قدرتمند با قیمت‌های اقتصادی بود. ولی سامسونگ بیشتر روی تولید و عرضه دستگاه‌های میان‌رده تا بالارده تمرکز می‌کرد. مثلا در سال 2022، سامسونگ با ارائه 16 گوشی بالارده خود در صدر قرار گرفت؛ در حالی که شیائومی در همین زمان تنها موفق شد 6 گوشی پریمیوم عرضه کند.

با این تفاسیر، شیائومی باید در جهت رشد بازار هند حرکت کرده و بیشتر دستگاه‌های پریمیوم خود را در این کشور به فروش برساند. تنها 1 درصد از کل فروش این شرکت در حوزه دستگاه‌های بالارده بوده است در حالی که سامسونگ در همین بازه، 13 درصد فروش را ثبت کرده است.

نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که دولت هند 674 میلیون دلار از سرمایه شیائومی را به دلیل حواله‌های غیرقانونی به نهادهای خارجی بلوکه کرده است. البته روابط چین و هند خیلی خوب نبوده و این امر اصلا تعجب‌برانگیز نخواهد بود.

سال 2022 بود که سامسونگ اعلام کرد می‌خواهد به مشتریان خود وام‌هایی بدون نیاز به هیچ‌گونه الزام خاصی ارائه کند. با ثبت آمار جدید این شرکت، نتیجه می‌گیریم این طرح بسیار خوب عملی شده و علاقمندان سامسونگ نیز گسترش یافته‌اند.

تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که اگر استاندارد زندگی در هند همچنان بهبود یابد، ممکن است اپل بتواند سهم زیادی از بازار فروش گوشی‌های هوشمند را در این منطقه طی ماه‌ها و سال‌های آینده به خود اختصاص دهد. چرا که این شرکت نیز مانند سامسونگ همیشه روی تولید گوشی‌های پریمیوم تمرکز می‌کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH