سامسونگ ادعای تقلبی بودن تصاویر ماه در گلکسی S23 اولترا را رد کرد! + توضیح فرایند عکس‌برداری از ماه

چندی پیش بود که کاربران شبکه‌های اجتماعی قابلیت عکس‌برداری از ماه توسط گلکسی S23 اولترا را زیر سوال بردند. کاربران ادعا می‌کردند که این ویژگی حقیقت نداشته و تصاویر نمونه آن نیز جعلی هستند.

داستان تصویربرداری از ماه از سال 2019 شروع شد؛ در آن زمان، اولین گوشی هوشمند با لنز پریسکوپی با زوم 5 برابر اپتیکال وارد بازار شده بود. این گوشی که هواوی P30 پرو نام داشت، موفق شد با تصویربرداری‌های منحصر به‌فرد خود از ماه به یکی از بهترین گوشی‌های آن زمان تبدیل شود.

در همان زمان بود که یکی از کاربران با انتشار تصویری تار از ماه در فضای وب، قدرت این ویژگی را زیر سوال برد. کمی بعد، همین پرچمدار توانست تصویر تار ماه را به تصویری واضح‌تر تبدیل کند.

حالا یک کاربر ردیت درباره تصاویر تقلبی ماه که با گوشی جدید سامسونگ گرفته شده‌اند، گفته است که این تصاویر واقعی نیستند.

سمت چپ: تصویری تار از ماه، سمت راست: تصویری که سامسونگ ادعا کرد می‌تواند از ماه بگیرد

داستان ازا ین قرار است که یک کاربر تصویری با وضوح بالا را از ماه دانلود کرده و اندازه آن را تا 170 در 170 پیکسل کاهش داد. سپس با ایجاد افکتی، عکس را تار کرده و آن را روی لپ‌تاپ خود آپلود کرد. سپس از همان تصویر، در اتاق تاریک عکس گرفت و آن را به جای تصویر تار ماه که با سامسونگ گلکسی S23 اولترا گرفته شده است، در فضای مجازی آپلود کرد.

مقایسه تصویر تار و واقعی ماه که با سامسونگ گرفته شده است 

اگر به تصاویر پایین نگاه کنید، متوجه می‌شوید که تصویر سمت راست هیچ شباهتی به تصویر سمت چپ ندارد. یک فنر همین روش کاربر ردیت که در بالا به آن اشاره کردیم را قدم به قدم انجام داد و پس از اعمال زوم 20 برابری، به نتایج جالبی دست یافت.

در کمال ناباوری، ادعای افراد مبنی بر جعلی بودن تصاویر ماه درست نبود؛ چرا که سامسونگ تنها توانست با زوم بیش از 25 برابری (احتمالا 50 برابر) لکه تاری از ماه را ارائه دهد.

این کاربر پس از تنظیم فاصله کانونی بیشتر، موفق شد تصویری پر از جزییات از ماه ثبت کند.

فاصله زمین و ماه 239000 مایل است. حالا اگر در این فاصله با زوم 20 برابری ویدیویی از ماه بگیریم، متوجه می‌شویم که جزییات گفته شده در آن وجود دارند. برای این کار باید روی ماه تمرکز کرده و با استفاده از نوار لغزنده میزان نور را تنظیم کنید.

سامسونگ در این باره اعلام کرد:

هوش مصنوعی نقش مهمی در ثبت تصاویر عالی از ماه ایفا کرده است. موتور تشخیص هوش مصنوعی در این دستگاه به قابلیت‌های فراوان تشخیص اشکال ماه مجهز شده و به ثبت تصاویر باکیفیت کمک می‌کند. این موتور قادر است پس از عبور از زوم 25 تا 30 برابری، کیفیت تصاویر را بهبود ببخشد.

هوش مصنوعی به کمک دوربین گلکسی آمده است!

یکی از مدیران انجمن سامسونگ، فرایند کلی عکس‌برداری به کمک هوش مصنوعی را ارائه کرده است: “موتور هوش مصنوعی به کمک دوربین گلکسی آمده و فناوری بهینه‌ساز صحنه (Scene Optimizer) و ویژگی Zoom Lock را بهبود بخشیده است. اکنون با توسعه فناوری بهبود جزییات، تصویر خوبی از ماه با میزان روشنایی مناسب ثبت می‌شود.”

کاربران ادعا می‌کنند سامسونگ نباید با کمک هوش مصنوعی، به بهبود جزییات تصاویر ماه بپردازد؛ برای همین، آن تصاویر را تقلبی می‌دانند.

هواوی نیز در این بین گفته است که قصد دارد به زودی در گوشی جدید خود، هواوی P60 پرو، از فناوری Moon Mode استفاده کند. ریچارد یو، مدیرعامل هواوی تصویر باکیفیتی از ماه را به اشتراک گذاشته است. سامسونگ تا به حال نتوانسته چنین چیزی را با دستگاه‌های خود ثبت کند.

تصویر گرفته شده از ماه با گوشی هواوی P60 پرو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH