شوخی عجیب هکرها با نخست‌وزیر روسیه

RussiaSpyTwitterHomelandSecuirty

تابه‌حال زیاد پیش‌آمده است که با هک حساب‌های کاربری افراد مشهور روبرو شویم ولی در موردی استثنایی و جدید، دنیای مجاری اینترنت و شبکه اجتماعی توییتر شاهد شوخی عجیب هکرها با نخست‌وزیر روسیه بودند.

هکر یا هکرهایی موفق شدند تا با هک کردن حساب کاربری دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر کشور روسیه، از طرف او یک شایعه عجیب را بنویسند. این هکرها در اکانت پربازدید مدودف روس، از زبان او اعلام کردند که او به‌زودی از سمت خود استعفا خواهد داد.

جالب اینجا بود که موارد منتشرشده در این اکانت هک شده به‌ همین موضوع ختم نمی‌شد و اکانت نخست‌وزیر روسیه در مدت‌زمان کنترل شدن توسط هکرها به نوشتن انتقادات فراوانی علیه رییس‌جمهور کشور روسیه یعنی ولادیمیر پوتین و همچنین دولت روسیه پرداخته بود.

در نخستین توییت که در اکانت رسمی مدودف منتشر شد، این‌گونه نوشته شده بود: «من استعفا می‌دهم و از حرکات دولت روسیه شرمگین هستم». این مطلب در روز پنج‌شنبه بر روی اکانت توییتر مدودف قرار گرفته بود ولی مدتی بعد در توییت دیگری که از این اکانت منتشر شد، حملات سنگینی به ولادیمیر پوتین انجام شده و از آلکسی ناوالنی تعریف و تمجید شده بود. ناوالنی در کشور روسیه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین منتقدان پوتین و رفتارهای سیاسی او شناخته می‌شود و به همین دلیل، این توییت نه‌تنها اعلام جنگ رسمی با پوتین به‌حساب می‌آمد، بلکه با تعریف از دشمن او موضع‌گیری کاملا متضاد با پوتین را نشان می‌داد که عملا می‌توانست برای مدودف بسیار گران تمام شود.

این اکانت توییتر که با نام official Twitter account @MedvedevRussia در این شبکه اجتماعی قابل‌دسترسی است، توسط دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه اداره می‌شود و پس‌ازاین حادثه و تنها درزمانی کمتر از یک ساعت از پخش نخستین توییت اشاره‌شده توانسته است تا بیش از دو و نیم میلیون نفر تعقیب‌کننده را به‌ دست آورد.

جالب اینجاست که این اکانت به زبان روسی است و اکانت انگلیسی‌زبان مدودف، @MedvedevRussiaE، بدون آسیب و دست‌نخورده باقی‌مانده است. همچنین دولت روسیه از هرگونه اظهارنظر درباره اینکه این هک توسط چه کسی صورت گرفته است خودداری نمود.

دولت روسیه بارها به‌صورت رسمی اینترنت را به‌عنوان ابزار جاسوسی ایالات‌متحده آمریکا معرفی کرده بود و حتی پوتین به‌طور مستقیم ادعا کرده بود که سازمان جاسوسی آمریکا اینترنت را برای گسترش جاسوسی خود اختراع کرده است. همچنین دولت بزرگ‌ترین کشور اروپا، ید طولایی در فیلتر کردن سایت‌های مخالف دولت و طرفدار آمریکا دارد و بارها جنگ‌های اینترنتی را علیه دولت آمریکا به راه انداخته است. جالب است بدانید که روسیه حتی یک نسخه مستقیما دزدیده‌شده از فیس‌بوک دارد که تنها به زبان روسی فعال است و چندی پیش مؤسس این وب‌سایت توسط دولت روسیه دستگیر شده و وب‌سایت او تحت کنترل دولت پوتین و مدودف درآمد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH