عیدانه آی‌تی‌رسان: بهترین بازی‌های تک نفره کنسول برای تعطیلات نوروز

تعطیلات عید نوروز آغاز شده و بالاخره زمان آن فرا رسیده که به برخی از سرگرمی‌هایی که هیچوقت فرصت انجام آنها را نداشتیم، بپردازیم.

آی‌تی‌رسان سعی می‌کند مانند هر سال در تعطیلات نوروزی، همراهان همیشگی خود را تنها نگذاشته و مطالب سرگرم‌کننده و مفیدی در حوزه فیلم و سریال‌، کتاب، بازی‌های موبایلی، بازی‌های کنسول و انیمیشن منتشر کند.

در دو روز گذشته مطالب عیدانه جدیدی منتشر کردیم که در حوزه مینی سریال و کتاب بود؛ حالا قصد داریم در این مطلب چهارتا از بهترین بازی‌های تک نفره کنسول را معرفی کنیم.

این بازی‌ها که احتمالا آنها را بشناسید، در رویداد گیم اواردز 2022 اعلام شده و در لیست بهترین بازی‌های سال 2022 قرار گرفته‌اند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین بازی‌های کنسول 2022 آشنا شوید.

بهترین بازی‌های تک نفره سال 2022 برای کنسول

  1. God of War Ragnarok
  2. Elden Ring
  3. Horizon Forbidden West
  4. Stray

بازی God of War Ragnarok

اولین بازی که قصد داریم آن را معرفی کنیم، God of War Ragnarok نام دارد. اولین نسخه از God of War در سال 2005 منتشر شد و در آن زمان، بسیاری از گیمرها به آن علاقمند شدند. تا به اینجا کمپانی سونی از هشتمین نسل این مجموعه رونمایی کرده و God of War Ragnarok نسل نهم این بازی به شمار خواهد رفت.

کریتوس، شخصیت اصلی این بازی جذاب است که می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول کند. اگر نسخه قبلی را بازی کرده باشید، حتما از داستان بازی خبر خواهید داشت. داستان این نسخه دنباله نسخه قبلی است.

برخی از افرادی که این نسخه را بازی کرده بودند، معتقدند بازی تنها تا یک سوم ابتدایی جذابیت خاصی دارد و پس از آن، رو به یکنواختی می‌رود. البته، اتفاقاتی که در این بین رخ می‌دهد، به هیجان داستان می‌افزاید.

پایان‌بندی خوب بازی، موسیقی، دیالوگ‌های شخصیت‌ها، جلوه‌های بصری و نورپردازی‌ها، داستان منحصر به‌فرد و تئوری‌های مختلف پشت داستان همگی عواملی هستند که موجب می‌شوند ساعت‌ها به انجام این بازی بپردازید و از شدت هیجان سر جای خود میخکوب شوید. شخصیت‌پردازی خوبی در طول بازی به چشم می‌خورد و کاراکترها معنای ویژه‌ای به هر تکه از بازی داده‌اند. همچنین گیمر می‌تواند مهارت‌های خود را ارتقا داده و شیوه مبارزه خود را نیز شخصی‌سازی کند.

بازی Elden Ring

داستان بازی از سرزمینی به نام Lands Between آغاز می‌شود، اسطوره‌شناسی اهمیت فراوانی در بازی داشته که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. کاربر می‌تواند با انجام ماموریت‌های مختلف، اطلاعات مختلفی درباره بازی بدست آورده و شخصیت‌های مختلف را بشناسد.

گیم‌پلی یکی از مهم‌ترین عواملی است که این بازی را به جذاب‌ترین محصول تبدیل می‌کند. همچنین می‌توان کاراکتر خود را در بازی ارتقا داده و به نوعی شخصی‌سازی کنید. این شخصی‌سازی حتی در شیوه مبارزه و انتخاب اسلحه و غیره نیز به چشم می‌خورد.

اوج لذت بازی زمانی است که بتوانید از تمامی این موارد در گیم پلی استفاده کرده و نهایت لذت را ببرید. دنیای الدن رینگ به شدت وسیع بوده و پر رمز و راز است. در طول بازی، می‌توان آیتم‌های خود را ارتقا داده و به گشت و گذار بپردازید. نورپردازی‌های بسیار خوب، جزئیات محیطی و کیفیت بافت‌ها از جمله مواردی هستند که به جذاب‌تر کردن محیط بازی کمک کرده‌اند.

در هنگامی که مخاطب مشغول بازی کردن است، موسیقی‌ پخش می‌شود. المان‌های جدید نیز حس و حال تازه‌ای را برای کاربر ایجاد می‌کنند.

بازی Horizon Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West به قابلیت‌های زیادی مجهز شده که همگی به زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. مخاطب می‌تواند در داستان بازی غرق شود و در نقش کاراکتر قدم در دنیای بازی بگذارد. گوشه به گوشه جهان بازی Horizon Forbidden West با جذابیت‌های زیادی همراه شده و مراحل فرعی فراوان نیز ذهن مخاطب را به خود جلب می‌کنند.

کاربر می‌تواند با انجام ماموریت‌های فرعی پاداش بگیرد و به انجام مبارزات پرهیجان و پازل‌های محیطی بپردازد. در ساعت‌های ابتدایی بازی، کاربر می‌تواند به آسانی حس کند که چه اندازه سازندگان بازی به گیمر و محیط بازی توجه نشان داده‌اند.

برخی از کاربران اعلام کرده بودند که در برخی از ثانیه‌های بازی با مشکلاتی همچون دیر لود شدن جزئیات و تغییرات عجیب در شرایط نورپردازی مواجه شده‌اند. با این تفاسیر، این بازی یکی از بهترین بازی‌هایی است که در سال 2022 توسط کارشناسان گیم اواردز انتخاب شده و مخاطبان خاص خود را نیز دارد.

سازنده سعی کرده با ارائه جزییات عالی در هر قسمت، گرافیک مناسب، دیالوگ‌های به‌جا (در برخی از بخش‌ها، دیالوگ‌ها حالت طنز دارند تا لحن جدی داستان خیلی به چشم نیاید) و استفاده از هوش مصنوعی به جذابیت‌های گیم‌پلی بیافزاید.

رنگ‌آمیزی، نورپردازی‌های جذاب نقاط گوناگون دنیای بازی و موسیقی متن باعث شده تجربه‌ای متنوع و پیوسته برای مخاطب ایجاد شود.

بازی Stray

محیط بازی طوری طراحی شده که گیمر را به سفری هیجان‌انگیز می‌فرستد. مخاطب در این جریان فرصت پیدا می‌کند تا به فکر فرو رفته و به دغدغه‌های تیم سازنده و جزییات مختلف بازی فکر کند. البته نکته مهم بازی شروع این سفر در قالب یک گربه دوست‌داشتنی است!

اگر کت پرسن (افرادی که دوستدار گربه‌ها هستند) باشید، این بازی بدون شک می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌ها را برایتان فراهم کند. مخاطب می‌تواند با بازی در دنیای Stray نقش طبیعت را در زندگی حیوانات درک کرده و در زندگی واقعی بیشتر به فکر حیوانات باشد.

در قالب این گربه به نقاط مختلفی می‌روید و به تجربه‌های جدیدی دست پیدا خواهید کرد. سازنده سعی می‌کند با رنگ‌آمیزی و نورپردازی مختلف، احساساتی مانند غم، ترس، تنهایی و ناامیدی را به تصویر بکشد و مفاهیم مختلفی را به مخاطب القا کند.

گرافیک بازی، صداگذاری‌های محیطی و موسیقی متن از جمله عواملی هستند که روی کاربر تاثیر خواهند گذاشت. جزییات دقیقی که در ماجرای داستان وجود دارد، موجب شده که کاربر بیشتر در محیط بازی غرق شود. حتی پایان‌بندی جذاب Stray نیز آن را به اثری ارزشمند تبدیل می‌کند.

بازی Stray از فضاسازی قدرتمند و قصه‌گویی بی‌بدیل برخوردار است که احساسات گیمر را برمی‌انگیزد. در نهایت، تجربه‌ای که با انجام این بازی کسب می‌کنید، بسیار دل‌انگیز است که موجب می‌شود با دیدن هر گربه‌‌ای در دنیای واقعی نیز لبخند بر لبتان بنشیند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH