نسخه الکترونیکی شاسی‌بلند جذاب کیا معرفی شد + گالری تصاویر

مدتی پیش بود که شرکت خودروسازی کیا EV9 GT-Line را رونمایی کرد؛ حالا مشخص شده که این شاسی‌بلند در نسخه برقی ساخته می‌شود و احتمالا ابتدای سال 2025 میلادی وارد بازار شود.

در حال حاضر، تصاویر این خودرو منتشر شده و مدیر عامل کیا، هو سانگ سونگ، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که نسخه پرفورمنس کیا EV9 GT قرار است به دومین مدل GT برقی تبدیل شود، اولین نسخه برقی کیا EV6 GT نام داشت.

اگرچه اطلاعات زیادی از محصول جدید کیا در دسترس قرار نگرفته، ولی مشخص شده که این خودرو با سیستم چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود. همچنین میزان قدرتی که موتور می‌تواند تولید کند، برابر با 380 اسب بخار (283 کیلووات) و گشتاوری معادل 442 پوند فوت (600 نیوتن متر) است.

البته علاقمندان می‌توانند از طریق پلتفرم Kia Connect Store از قابلیت Boost اختیاری برای EV9 AWD استفاده کنند. با این ویژگی، میزان گشتاور خودرو به 516 پوند فوت (700 نیوتن متر) افزایش پیدا خواهد کرد.

این احتمال نیز وجود دارد که کمپانی کیا در محصول جدید خود از موتور دوگانه‌ای که در EV6 GT بهره برده بود، استفاده کند. با این تفاسیر، میزان قدرت و گشتاور خودرو به ترتیب چیزی حدود 576 اسب بخار و 545 پوند فوت (739 نیوتن متر) خواهد رسید.

کراس‌اوور برقی کیا EV9 GT می‌تواند شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را در سه و نیم ثانیه طی کند. البته با استفاده از سیستم انتقال نیروی AWD، شتاب EV9 به 6 ثانیه و در حالت Boost نیز به 5.3 ثانیه می‌رسد.

ابعاد خودرو چیزی برابر با طول 5010 میلی‌متری، عرض 1980 میلی‌متری و ارتفاع 1755 میلی‌متری است. فاصله بین دو محور آن هم به 3100 میلی‌متر می‌رسد. هیوندای قصد دارد در اواخر امسال خودروی قدرتمند مجهز به پلت‌فرم E-GMP را وارد بازار کند. این محصول که Ioniq 5 N نامیده می‌شود، قدرتی معادل 600 اسب‌بخار و گشتاوری کمتر از EV6 GT دارد. البته هنوز اطلاعات زیادی از جزییات موتور به کار رفته در EV9 GT وجود ندارد.

این محصول به باتری بزرگ 99.8 کیلووات ساعتی مجهز شده است که در مدل لانگ رنج RWD نیز به کار رفته بود. این نسخه قادر است قدرت 201 اسب بخاری تولید کند که جزو کمترین میزان خروجی و قدرت است.

هنوز قیمت خودروی برقی نسخه پرفورمنس کیا EV9 GT به‌ صورت رسمی اعلام نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH