عیدانه آی‌تی‌رسان: معرفی برترین انیمیشن‌ها برای تعطیلات نوروز

سال جدید آغاز شده و تعطیلات نوروزی نیز فرصت مناسبی هستند تا چند فیلم جذاب تماشا کنیم، چرا که معمولا در دیگر زمان‌ها وقت کافی برای انجام این نوع سرگرمی‌ها پیدا نمی‌کنیم. آی‌تی‌رسان هم می‌خواهد مانند سال‌های گذشته به معرفی رمان‌های جذاب، فیلم و سریال‌های رمز‌آلود، بازی و غیره بپردازد.

در این چند روزی که از عید نوروز می‌گذرد، تیم آی‌تی‌رسان علاوه بر معرفی مینی سریال، چندین رمان جذاب و غیره، مطلبی درباره بهترین بازی‌های تک نفره کنسول منتشر کرد. حالا نیز قصد داریم در این مطلب چهارتا از برترین انیمیشن‌های سال‌های اخیر که بسیار محبوب کاربران واقع شده‌اند را به شما معرفی کنیم.

اگر شما نیز دوست دارید برای ثانیه‌هایی، از شر مشکلات زندگی رها شوید و به دنیای شیرین کودکی بازگردید، می‌توانید با دیدن یک انیمیشن جذاب روز خود را بسازید. در طول این سال‌ها، انیمیشن‌های زیادی ساخته شدند که هر کدام علاقمندان خاص خود را دارند.

با تماشای یک انیمیشن جذاب در کنار خانواده، حالمان بهتر می‌شود، روحیه می‌گیریم و با انگیزه بیشتری تعطیلات را با خانواده سپری خواهیم کرد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

قرمز شدن (Turning Red)

امتیاز کاربران لوگوی IMDb7/10 ⭐

امتیاز منتقدین راتن‌تومیتوزلوگوی راتن تومیتوز%95

سال ساخت: 2022

اثر قرمز شدن یکی از انیمیشن‌های کودکانه‌ای است که توسط پیکسار ارائه و اکران شده است. داستان انیمیشن حول محور دختری 13 ساله به نام می‌می می‌چرخد که هر وقت خوشحال یا هیجان‌زده می‌شود به یک پاندای بزرگ قرمز تبدیل می‌شود. به همین دلیل او سعی می‌کند تا این نفرین را از بین ببرد.

صداپیشگان آن روزالی چیانگ، ساندرا اوه، آوا مورس، هایین پارک، مایتری راماکریشنان، اوریون لی، وای چینگ هو، تریستان آلریک چن و جیمز هنگ هستند. فیلم قرمز شدن به کارگردانی دومی شی در ژانر انیمیشن و ماجراجویی در سال 2022 ساخته شده است. این انیمیشن به مباحث مهمی همچون اهمیت ارتباط با خانواده، اهمیت احترام به دوستان، کنار هم ماندن، پذیرفته‌شدن، اعتماد به‌ نفس، عدم تمسخر سایرین و غیره می‌پردازد.

البته اگر می‌خواهید این انیمیشن را در جمع‌های خانوادگی ببینید، باید به شما بگوییم که در سکانس‌های ابتدایی، ممکن است با صحنه‌های رمانتیکی روبرو شوید.

حباب (Bubble)

امتیاز کاربران لوگوی IMDb6.3/10 ⭐

امتیاز منتقدین راتن‌ تومیتوزلوگوی راتن تومیتوز%50

سال ساخت: 2022

حباب، انیمه جذاب ژاپنی در ژانر پسا آخرالزمانی محصول سال 2022 است که توسط تتسورو آراکی کارگردانی شده است. داستان فیلم حول محور اتفاقاتی عجیب در جهان آینده می‌گردد. در این جهان، زمین توسط حباب‌هایی مورد حمله قرار می‌گیرد و قوانین فیزیک زیر پا گذاشته می‌شود. تمام شهر در حباب‌ها فرو رفته، علاوه بر آن انفجاری در برج توکیو تمام حباب‌های توکیو را متمرکز می‌کند و شهر دیگر غیرقابل سکونت شده است!

با تمام این داستان‌ها، جوانان سعی می‌کنند وارد حریم ممنوعه‌ی داخل حباب شوند و به هر نحوی که شده در آنجا زندگی کنند. آنها مسابقات جذابی نظیر پارکور را نیز در آنجا برگزار می‌کنند. در بخش گرافیک این اثر دنیای زیبای رنگ‌هاست و از لحاظ بصری بسیار زیبا و چشم‌نواز ساخته شده است. موسیقی عالی هیریوکی ساوانو در کنار کیفیت تصویری موجب شده با اثری فوق‌العاده روبرو باشید و گمان کنید در حالت خلسه به سر می‌برید.

هر کدام از شخصیت‌ها نقش مهمی در این انیمه ایفا کرده‌اند و در برخی از صحنه‌ها نیز مخاطب با لحظات تلخ و تاثیرگذاری روبرو می‌شود. در این اثر، سکانس‌هایی از عشق واقعی را می‌بینید و با واقعیت‌هایی درباره زندگی و خانواده مواجه خواهید شد. این فیلم در مجموع موفقیت بزرگی شناخته می‌شود و ارزش دیدن دارد.

برگری باب (Bob’s Burgers: The Movie)

امتیاز کاربران لوگوی IMDb7/10 ⭐

امتیاز منتقدین راتن‌ تومیتوزلوگوی راتن تومیتوز%88

سال ساخت: 2022

انیمیشن جدید برگری باب که در سال 2022 منتشر شده، توسط لورن بوچارد و برنارد بریمان کارگردانی شده است. بازیگرانی همچون جان بنجامین، کریستن شال، دن مینتز، جان رابرتز، یوجین میرمن و دیوید وین در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. برگری باب در اصل اسپین آف انیمیشن سریالی Bob’s Burgers است که در سال 2011 در سیزده فصل ساخته شد.

داستان از جایی شروع می‌شود که یک لوله آب روبروی برگری باب منفجر شده و به طور کلی ورودی مغازه را می‌بندد. این خانواده که برنامه‌های زیادی برای یک تابستان موفق داشتند، به طور کلی نا امید شده و دست از تلاش برمی‌دارند. البته در این میان نیز بچه‌های خانواده سعی دارند به زودی این مشکل را حل کنند و دوباره برگری باب را راه‌اندازی کنند. کل ماجراهای داستان درباره حل کردن مشکلات خانواده بوده و به نوعی می‌تواند یکی دو ساعتی سرگرم‌تان کند.

یکی از ویژگی‌های خوب این انیمیشن، صداپیشگی آن است. چرا که با شخصیت‌هایی بسیار با احساس و واقعی سروکار دارید! سبک انیمیشن نیز به صورت دو بعدی ساخته شده که باز هم بر جذابیت آن می‌افزاید. موسیقی‌های مورد استفاده در این اثر نیز می‌تواند هیجان هر سکانس را افزایش دهد. این محصول یکی از جالب‌ترین و بی‌نظیر‌ترین فیلم‌های تابستانی سال 2022 است. حتی ممکن است پس از به پایان رسیدن انیمیشن، هوس همبرگر کنید!

روح (Soul)

امتیاز کاربران لوگوی IMDb8/10 ⭐

امتیاز منتقدین راتن‌ تومیتوزلوگوی راتن تومیتوز%95

سال ساخت: 2020

انیمیشن روح یکی از جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین تولیدات استودیوی پیکسار در سال 2020 است، این انیمیشن در مورد روح آدم‌ها در فضایی مانند برزخ و اتفاقاتی که برای آن‌ها رخ می‌دهد، ساخته شده و نگاهی کاملا جدید و متفاوت به زندگی دارد. در این انیمیشن کاراکتری به نام جو گاردنر با صدای جیمی فاکس، در شبی که قرار بود به یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای خود در زمینه موسیقی برسد، دچار حادثه می‌شود و به کما می‌رود.

روح جو از بدن وی جدا شده و وارد برزخ می‌شود، تمام تلاش جو گاردنر آن است که به زمین بازگردد اما برای رسیدن به این هدف تنها یک راه در پیش دارد، او باید روح یک نفر دیگر را نیز راضی کند تا وارد دنیا شود. آن فرد که شماره 22 نام دارد، یک کودک است که هنوز به دنیا نیامده اما اصلا دید مثبتی به دنیای خاکی ندارد و نمی‌خواهد متولد شود، اما گاردنز در نقطه مقابل با تمام وجود به دنبال بازگشت است و باید 22 را راضی کند تا او نیز به دنیا بازگردد.

انیمیشن روح، داستانی فلسفی و تا حدی بزرگسال دارد، این انیمیشن بیشتر برای نوجوانان مناسب است، روح از نظر محتوایی به خوشی در لحظه و رقم زدن اتفاقات ساده برای خوشحال بودن می‌پردازد، همچنین این انیمیشن نامزد دریافت سه جایزه اسکار شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH