آپدیت اندروید 13 سامسونگ برای کدام گوشی ها منتشر می‌شود؟ + فهرست کامل

آپدیت اندروید 13 سامسونگ برای کدام گوشی‌ ها عرضه خواهد شد؟ اگر می‌خواهید پاسخ این سوال را بیابید ادامه مقاله را از دست ندهید.

آپدیت سامسونگ که به زودی برای برخی از گوشی و تبلت‌های سامسونگ منتشر می‌شود، نسخه جدیدی از One UI است که به همراه بروزرسانی سخت‌افزاری عرضه خواهد شد. سری S23 با آپدیت One UI 5.1 منتشر شده بود. کاربران انتظار داشتند که این رابط کاربری برای مدتی در انحصار سری جدید پرچمدار سامسونگ باقی بماند، اما حالا این کمپانی کره‌ای اظهار داشته است که آپدیت سامسونگ (One UI 5.1) برای گوشی‌های قدیمی‌تر این شرکت نیز منتشر خواهد شد.

سامسونگ همیشه سعی می‌کند تا با ارائه آپدیت‌های مختلف برای دستگاه‌های قدیمی‌تر، سیستم سخت‌افزاری دستگاه‌های خود و سایر بخش‌ها را بروز نگه دارد و از این طریق مشتریان بیشتری جذب کند.

تغییرات و ویژگی‌های جدید آپدیت اندروید 13 سامسونگ (One UI 5.1)

آپدیت اندروید 13 سامسونگ با رابط کاربری One UI 5.1 از ویژگی‌های جدیدی برخوردار است و عملکرد گجت را بهبود می‌دهد. کاربران پس از آپدیت می‌توانند از قابلیت جستجو در اپلیکیشن داخلی گالری استفاده کنند و به طور همزمان دنبال چند موضوع بگردند. البته در این بخش از آپدیت سامسونگ، کاربر قادر است با یک بار ضربه زدن روی چهره یک فرد، تصاویر بیش‌تری را از وی مشاهده کند.

علاوه بر آن، اگر تصاویر و ویدیوها را به سمت بالا بکشید، اطلاعات بیشتری از آن توسط اپلیکیشن گالری نشان داده خواهد شد. در این آپدیت سامسونگ، بازسازی تصویر بهتر شده و کاربران می‌توانند از این پس آلبوم‌های مشترک خانوادگی بسازند.

با منتشر شدن آپدیت One UI 5.1، قابلیت مولتی تسکینگ آسان‌تر شده و حالت مولتی تسکینگ اسپلیت اسکرین موجب می‌شود برنامه‌های پر استفاده روی صفحه به کاربر نشان داده شوند.

در حال حاضر، کاربران می‌توانند پنجره‌ها را کوچکتر کرده و با کشیدن گوشه‌های پنجره، آنها را بزرگتر کنند یا اینکه در حالت maximize شده قرار بدهند. همچنین اکنون تصویر پس‌زمینه گوشی به‌طور خودکار تغییر می‌کند.

آپدیت سامسونگ

ویژگی‌های جدید دوربین

قابلیت Expert RAW اکنون در دستگاه‌های پرچمدار اضافه شده که دسترسی به این قابلیت را در دوربین راحت‌تر کرده است. این قابلیت یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی است که در دسترس کاربران گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت قرار می‌گیرد؛ کاربران قادرند روی تمام بخش‌های دوربین گوشی کنترل کاملی داشته باشند.

سامسونگ نیز در این باره اشاره کرده بود که هدفش از ارائه این ویژگی در آپدیت سامسونگ این بود که به کاربرانی که به صورت حرفه‌ای با موبایل عکاسی و فیلم‌برداری می‌کنند، اجازه دهد تصاویر جذاب‌تری ثبت کرده و لذت عکاسی با موبایل را بچشند.

ویژگی‌های جدید ویجت‌ها

در آپدیت سامسونگ، کاربران می‌توانند ویجت جدید باتری را با ظاهری زیباتر مشاهده کنند. ویجت باتری شبیه به آیفون است و شخصی‌سازی بیشتری را در دسترس کاربران قرار خواهد داد. ویجت آب و هوا نیز به ظاهری جذاب‌تر مجهز شده و صفحه اصلی (هوم) زیباتری خواهید داشت.

ویژگی‌های جدید اتصال

حالا کاربران می‌توانند در سامسونگ نوت باهم یک نوت را ادیت کرده و درباره آن همفکری کنند. نوت یکی از بهترین ابزارها برای یادداشت‌برداری و ثبت نکات روزانه بوده که در One UI 5.1 ارتقا یافته است. همچنین اکنون کاربران گلکسی بوک می‌توانند با استفاده از ماوس، صفحه کلید و ترک پد دستگاه‌های خود را کنترل کنند.

آپدیت سامسونگ

علاوه بر قابلیت‌هایی که بالا به آنها اشاره کردیم، مرورگر Samsung Internet نیز اکنون قابلیت جستجوی ترکیبی برای عبارات بر اساس تاریخچه مرور و بوک‌مارک‌ها را فراهم می‌کند. با استفاده از قابلیت Windows Phone Link کاربران می‌توانند صفحات وب بازدید شده در گوشی خود را در کامپیوتر شخصی ویندوزی ببینند.

ویژگی‌های جدید Modes and Scenarios

قابلیت Modes به کاربر این امکان را می‌دهد تا به طور کامل گوشی را شخصی‌سازی کرده و تصاویر پس زمینه جدیدی را انتخاب کند. همچینن با قابلیت Scenarios نیز می‌توان عملکردهایی همچون تغییر زنگ گوشی و فونت، تغییر بالانس پخش صدا از سمت راست یا چپ و غیره را فعال‌سازی کرد. با استفاده از اپلیکیشن Modes & Routines نیز می‌توان از قابلیت‌هایی همچون تغییر فونت گوشی، اشتراک‌گذاری سریع، رینگتون، حساسیت لمسی و غیره استفاده کرد.

ویژگی‌های جدید Bixby

قابلیت تماس متنی بیکسبی نیز بهبود یافته و از زبان‌های انگلیسی و کره‌ای پشتیبانی می‌کند.

  • کاربر می‌تواند در مواقعی که نمی‌تواند صحبت کند، حرف‌های کاربر دیگر را به صورت متن مشاهده کند.
  • جواب‌های کاربر نیز که به صورت متنی است، برای طرف مقابل خوانده می‌شود.

ویژگی‌های جدید گالری

یکی از قابلیت‌های جدید، ویژگی اشتراک عکس‌های خانوادگی است. با آپدیت سامسونگ، گالری می‌تواند چهره هر یک از اعضای خانواده را شناسایی کرده و پیشنهادی مبنی بر اشتراک‌گذاری تصاویر مشترک برای شما ارسال کند. با کمک هوش مصنوعی و حذف سایه‌ها از تصاویر، کیفیت آن‌ها به مراتب بیشتر شده است.

آپدیت سامسونگ

اگر هر تصویر یا ویدیو را به سمت بالا بکشید، می‌توانید جزییات مربوط به آن محتوا را نیز مشاهده کنید. همینطوری که در بالا هم بیان کردیم، قابلیت مولتی تسکینگ نیز به کاربر امکان می‌دهد تا همزمان چند موضوع را سرچ کرده و تنها با یک ضربه روی تصویر فرد، دیگر تصاویر او را در گالری مشاهده کند. کیفیت ویدیوهای کوتاه یا GIF‌ نیز بهتر شده است.

با قابلیت جدید سامسونگ گرفتن اسکرین شات نیز راحت‌تر شده است. بخش Quick Settings به کاربر امکان می‌دهد سریع‌تر اسکرین‌ شات بگیرد. شما باید منوی تنظیمات سریع را شخصی‌سازی کرده و گزینه Take screenshot را به آن اضافه کنید. با استفاده از این دکمه می‌توانید خیلی راحت اسکرین شات بگیرید.

در ادامه این مطلب فهرستی از گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ که آپدیت سامسونگ (One UI 5.1) را دریافت کرده‌اند، ارائه کردیم؛ پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

لیست گوشی‌های دریافت کننده آپدیت اندروید 13 سامسونگ با One UI 5.1

آپدیت سامسونگ

آپدیت اندروید 13 سامسونگ با One UI 5.1 برای دستگاه‌های قدیمی‌ این شرکت نیز منتشر می‌شود؛ با این امر، این شرکت با عرضه هر آپدیت، می‌تواند نقش مهمی در یکپارچه کردن اکوسیستم خود ایفا کند و بتواند با دیگر شرکت‌های فناوری فعال در این حوزه رقابت کند. سامسونگ یکپارچه‌سازی بسیار خوبی داشته و با آپدیت‌های منظم نظر مشتریان را به خودش جلب کرده است.

پرسش‌های متداول درباره بروزرسانی سامسونگ

آپدیت One UI 5.1 چیست؟

آپدیت 5.1 One UI، پوسته نرم‌افزاری سامسونگ مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 13 است. از سال 2018، تمام دستگاه‌های اندرویدی سامسونگ به رابط کاربری One UI مجهز شده‌اند.

چه تغییرات جدیدی در آپدیت سامسونگ به چشم می‌خورد؟

سامسونگ اعلام کرده بود که آپدیت One UI 5.1 در لیست بروزرسانی‌های نقطه‌ای قرار می‌گیرد، با این وجود می‌توان تغییرات فراوانی را در بخش قابلیت تماس متنی بیکسبی، گالری، دوربین، ویجت‌ها، برنامه‌های مختلف، عملکرد DeX، ویژگی Modes & Routines و غیره مشاهده کرد. برای اطلاعات بیشتر درباره تغییرات بروزرسانی جدید سامسونگ به مقاله مراجعه کنید.

چگونه آپدیت One UI 5.1 دستگاه‌های سامسونگ را بررسی کنیم؟

برای این کار تنها کافی است وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید و سپس روی گزینه درباره گوشی (About Phone) کلیک کنید. اکنون می‌توانید گزینه اطلاعات نرم‌افزاری (Software Information) را مشاهده کنید.

چگونه به‌روزرسانی رابط کاربری 5.1 One UI را دریافت کنیم؟

وارد بخش تنظیمات (Settings) دستگاه خود شوید و بروزرسانی نرم‌افزار (Software Update) را انتخاب کنید. اگر آپدیت را دریافت کرده‌اید؛ می‌توانید از این بخش آن را روی گوشی نصب کنید.

1 در مورد “آپدیت اندروید 13 سامسونگ برای کدام گوشی ها منتشر می‌شود؟ + فهرست کامل”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH