نگاهی به گزارش سالانه دیجی‌پی: موبایل محبوب‌ترین کالا برای خرید اقساطی!

سومین گزارش عملکرد سالانه دیجی‌پی با محوریت و تاکید بر شفافیت و بررسی عملکرد یکساله این شرکت در سال گذشته منتشر شد.

دیجی‌پی به عنوان یک اپلیکیشن پرداخت موبایلی برای کاربران خدمات مالی مختلفی مانند انتقال وجه (کارت به کارت و پرداخت از کیف پول)، پرداخت قبوض، خرید شارژ سیم‌کارت و بسته اینترنت، خرید بیمه، پرداخت عوارض جاده‌ای، طرح ترافیک، کرایه تاکسی، استعلام جریمه، خیریه و غیره را فراهم کرده اما شاید بتوان مهم‌ترین خدمات این پلتفرم را امکان خرید اقساطی از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا نامید.

دیجی‌پی در سال 1397 با سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا به‌عنوان بازوی فناوری مالی به این گروه اضافه شد. در آن زمان سهم خرده‌فروشی آنلاین کشور از کل بازار خرده‌فروشی کمتر از 2 درصد بود. امروز گرچه این عدد به کمی بیش از 4 درصد افزایش یافته اما همچنان با میانگین جهانی 16 درصد فاصله زیادی دارد و این درحالیست که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا سال 2040 بیش از 95 درصد از معاملات جهان بر پایه تجارت الکترونیک انجام خواهد شد.

حمید محمدی رئیس هیات مدیره دیجی‌پی در این گزارش سالانه اعلام کرده که چاره‌ای جز برداشتن موانع و پیوستن به این حرکت نیست و در این مسیر توسعه راهکارهای فین‌تک و قابلیت‌های آن بر شتاب آن می‌افزاید. همچنین راهکارهای فین‌تک در انتقال ارزی خرد، ابزار تجارت الکترونیک در توسعه بین‌المللی به شمار می‌آید و امروز این صنعت با پتانسیل بالا آماده ورود به بازارهای منطقه است. هر چند محدودیت‌های داخلی و تحریم امکان این مقیاس‌پذیری را از تجارت الکترونیک سلب کرده است.

نگاهی به گزارش سالانه دیجی‌پی

پیش از هرچیزی بهتر است نگاهی به خلاصه آمارهای سرویس دیجی‌پی داشته باشیم.

هر همت برابر هزار میلیارد تومان

در این گزارش آمارهای قابل توجهی از میزان مبلغ کل تراکنش‌های پردازش شده در برخی از محبوب‌ترین سرویس‌های دیجی‌پی آورده شده که در ادامه مشاهده می‌کنید.

در این گزارش اعلام شده که عمده کاربران این اپلیکیشن در گروه سنی 25 تا 34 سال قرار دارند. این گروه سنی 37 درصد از مخاطبان دیجی‌پی را تشکیل می‌دهند. پس از آن گروه سنی 18 تا 24 سال با تشکیل 34 درصد از کاربران دیجی‌پی در رتبه بعدی قرار دارد. به این ترتیب باید دانست که مخاطبان این سرویس اغلب از گروه سنی جوان جامعه هستند.

بالاترین میزان رضایت کاربران دیجی‌پی در سال گذشته مربوط به خدمات پرداخت بیمه، کرایه تاکسی و خیریه در کنار خرید شارژ و بسته اینترنتی بود اما از طرفی کاربران این سرویس رضایت کمتر از 50 درصدی از خدمات خرید اقساطی داشتند.

خرید اقساطی دیجی‌پی

دیجی‌پی سرویس خرید اقساطی را در سال 1399 با هدف کمک به فراگیری مالی راه‌اندازی کرد. تا پیش از ورود لندتک‌ها و فراگیر شدن وام‌دهی فناورانه دسترسی به تسهیلات خرد برای بخش زیادی از کاربران بسیار دشوار و گاه غیرممکن بود. تلاش 3 ساله دیجی‌پی برای دستیابی به هدف فراگیری مالی از طریق وام‌دهی فناورانه، علاوه بر توزیع بیش از 5.3 همت اعتبار برای کاربران اکوسیستم تجارت الکترونیک، به مزایای بسیاری برای اقتصاد دیجیال کشور منجر شده است.

سرویس اقساطی دیجی‌پی از 5 تا 30 میلیون تومان قابل استفاده است ولی بازه مبلغی 25 تا 30 میلیون تومان بیشترین طرفدار را در میان سرویس‌های اقساطی دیجی‌پی دارد. در سال گذشته بیش از دو میلیون درخواست با مجموع مبلغ 30 همت برای دریافت خدمات اعتباری در دیجی‌پی ثبت شد که از این میزان مبلغ اعتبارهای خرد اختصاص یافته به کاربران 1.2 همت بود.

در بخش خرید اقتصادی گروه سنی 30 تا 35 سال بیشترین سهم را در میان درخواست‌ها دارند، همچنین 83 درصد کاربران آقا هستند.

محبوب‌ترین کالا خرید اقساطی گوشی آیفون 13 با ظرفیت 128 گیگابایت است، همچنین گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A32 و A73 نیز از مدل‌های پر طرفدار هستند. به طور کلی گروه موبایل و تجهیزات موبایلی، محبوبترین دسته‌بندی کالا در سبد خرید اقساطی است.

در این گزارش سالانه آمارهای جامع و کاملی از نوع رفتار کاربران دیجی‌پی و بخش رید اقساطی این سرویس و همچنین آمارهای مربوط به دیگر خدمات دیجی‌پی آورده شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH