آپدیت‌ One UI 5.1 برای سامسونگ گلکسی A14 5G منتشر شد

چند روز قبل شرکت سامسونگ به‌روزرسانی One UI 5.1 برای گلکسی A14 5G را در کشورهای هندوستان و سریلانکا منتشر کرد. اکنون این به‌روزرسانی جدید در یک کشور آسیایی دیگر یعنی مالزی نیز ارائه شده است. انتظار می‌رود که آپدیت One UI 5.1 برای این گجت طی هفته‌های آینده در تعداد بیش‌تری از کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا قابل دسترس باشد.

آپدیت One UI 5.1 برای گلکسی A14 5G دارای فریم‌ور با شماره ورژن A146PXXU2BWD1 بوده و علاوه بر نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی سامسونگ، پچ امنیتی ماه آوریل 2023 اندروید را نیز در خود جای داده است. بر اساس اعلام کارشناسان، این پچ بیش از 60 حفره آسیب‌پذیری موجود در گوشی‌های گلکسی را برطرف می‌کند. همچنین نواقص امنیتی مورد اشاره شامل مشکلات مهمی هستند که در پردازنده‌های اگزینوس به چشم می‌خورند.

به‌روزرسانی One UI 5.1 که در کشورهای هندوستان و سریلانکا منتشر شد؛ دارای پچ امنیتی ماه مارس 2023 بود. کاربران گلکسی A14 5G در مالزی اکنون با مراجعه به مسیر Settings > Software update و سپس لمس دکمه Download and install قادر به دریافت و نصب آپدیت One UI 5.1 روی گوشی خود خواهند بود.

همچنین کاربران در صورت تمایل به فلش کردن دستی فریم‌ور روی گوشی خود می‌توانند فایل رسمی فریم‌ور را از طریق اینترنت دانلود کرده و با استفاده از کامپیوتر شخصی ویندوزی و ابزار Samsung Odin این فرآیند را اجرا نمایند.

آپدیت One UI 5.1 امکان مشاهده و ویرایش اطلاعات EXIF تصاویر و ویدیوها در اپلیکیشن پیش‌فرض گالری را فراهم می‌کند. کاربران برای مشاهده این اطلاعات کافیست تصویر یا ویدیو را به سمت بالا بکشند. همچنین کاربران با کشیدن یکی از گوشه‌های پنجره برنامه به آسانی می‌توانند آن‌را minimize یا maximize کنند. با راه‌اندازی حالت مولتی تسکینگ اسپلیت اسکرین، گوشی در ابتدا پرکاربردترین برنامه‌ها را برای کاربر نمایش می‌دهد.

اپلیکیشن Modes And Routines اکنون به کاربران امکان می‌دهد تا تصویر والپیپر هوم اسکرین را بر اساس حالت انتخابی خود تغییر دهند. بعلاوه اکنون از عملکردها و شرایط متنوع‌تری نظیر سبک فونت، اشتراک‌گذاری سریع، رینگتون و تنظیم میزان حساسیت لمسی پشتیبانی می‌شود.

اپلیکیشن Weather در همان نگاه نخست، کلیه اطلاعات مهم و نمودار ساعتی بارش را نمایش می‌دهد. همچنین ویجت جدید Dynamic Weather نیز به این برنامه افزوده شده است. مرورگر Samsung Internet اکنون قادر به سرچ کردن عباراتی است که به‌طور معمول میان بوک‌مارک‌ها و تاریخچه وبگردی مورد جستجو قرار می‌گیرند.

ویجت جدید باتری قادر به نمایش میزان شارژ باتری گوشی و دستگاه‌های متصل به آن است. همچنین اپلیکیشن Settings اکنون پیشنهادات جستجو را برای کاربران نمایش می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH