آیفون SE 4 با مودم 5G سفارشی اپل در سال 2025 عرضه خواهد شد

گوشی‌های هوشمند رده پایین اپل طی مدت چند سال گذشته در موقعیت عجیبی قرار داشته‌اند. جدیدترین آیفون اقتصادی اپل موسوم به آیفون SE 3 (2022) یکی از بهترین گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه بازار در مقطع کنونی به‌شمار می‌رود. اما این دستگاه با وجود بهره‌مندی از تراشه قدرتمند A15 Bionic و توان پردازشی بسیار بالای خود به لحاظ ظاهری کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد.

به همین دلیل بسیاری از کاربران بی‌صبرانه منتظر معرفی مدل جانشین این گوشی با نام آیفون SE 4 هستند. بر اساس اطلاعات جدیدی که توسط یک افشاگر با نام جف پو منتشر و نخستین بار طی یک مقاله اختصاصی توسط وبسایت MacRumors پوشش داده شد؛ آیفون SE جدید همراه با یک مودم 5G سفارشی طراحی شده و در سال 2025 عرضه خواهد شد.

جالب‌ترین بخش اطلاعات جدید، این واقعیت است که برخلاف عقیده اکثر صاحب‌نظران حوزه صنعت در مقطع فعلی به جدول زمانی متفاوتی برای عرضه مدل آینده آیفون SE اشاره می‌کند. سایر منابع خبری در گذشته ادعا کرده بودند که آیفون SE 4 بایستی در سال 2024 به‌طور رسمی معرفی شود.

دلیل اهمیت مدل آینده آیفون SE بسیار ساده است. اکثر گزارش‌ها نشان می‌دهند که آیفون اقتصادی آینده اپل دارای گونه‌ای از طراحی ناچ‌دار خواهد بود؛ الگویی که با عرضه گوشی آیفون X در سال 2017 برای نخستین بار به معرض نمایش گذاشته شد. با این‌حال هنوز نمی‌توان با اطمینان اعلام کرد که آیفون SE 4 به کدام‌یک از مدل‌های آیفون XR، آیفون 13 یا آیفون 14 شباهت خواهد داشت؛ موضوعی که توسط یک افشاگر دیگر نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

با این‌حال تفاوت میان این 3 مدل در مقایسه با الگوی طراحی فعلی بسیار کم است. بنابراین فارغ از اینکه اپل نهایتا تصمیم به احیاء دوباره کدام‌یک از مدل‌های آیفون بگیرد؛ آیفون SE 4 از زیبایی ظاهری بسیار مدرن‌تری برخوردار خواهد بود. این پدیده به‌طور بالقوه می‌تواند بزرگترین مشکل آیفون SE یعنی وجود حواشی ضخیم و آزاردهنده در اطراف نمایشگر را برطرف نماید.

استفاده از این حواشی ضخیم و زمخت در سال 2023 غیر قابل‌قبول به‌نظر می‌رسد. همچنین سری آیفون SE احتمالا برای نخستین بار در تاریخ از پنل اولد استفاده خواهد کرد. به‌طور کلی آیفون SE نسل 4 حداقل از نظر تئوری بسیار امیدوارکننده قلمداد می‌شود.

در حال حاضر تا فرا رسیدن سال 2025 هنوز زمان زیادی باقی مانده است؛ بنابراین طی مدت بیش از یک سال آینده احتمالا بسیاری از مسائل دستخوش تغییر خواهند شد. متاسفانه به‌نظر می‌رسد که کاربران برای به‌روزرسانی مدل پایین‌رده آیفون SE کماکان بایستی منتظر بمانند؛ پدیده‌ای که طرفداران اپل حقیقتا شایسته آن هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH