خودرو جدید سوپرلاکچری مرسدس مایباخ رونمایی شد + گالری تصاویر

کمپانی مرسدس بنز پس از اینکه شش محصول تمام الکتریکی EQ و سدان‌های EQS و EQE را وارد بازار کرد، حالا قصد دارد با عرضه مرسدس مایباخ علاقمندان بیشتری را به خود جلب کند.

مرسدس مایباخ EQS680 2024 نسخه جدید شاسی بلند استاندارد EQS است؛ اندازه فاصله دو محور 201.7 اینچ عنوان شده و مانند همیشه ستاره سه پر مرسدس بر روی کاپوت قرار می‌گیرد. جلوپنجره آبشاری، لوگوهای کوچک میباخ، طراحی شیک و بدنه بی‌نقص از جمله مواردی هستند که در یک نگاه به خودرو، به چشم می‌آیند.

نسخه قبلی EQS به چرخ‌های 23 اینچی مجهز شده بود ولی این مدل از این نوع چرخ‌ها استفاده نمی‌کند؛ چرا که حالا چرخ‌ها اندازه‌ای کوچکتر دارند.

در کل، طراحی این نسخه خیلی با مدل قبلی تفاوت نداشته و با همان مشخصات به بازار عرضه می‌شود. در کابین، علاوه بر صندلی‌های خود گرم‌شونده، قابلیت تهویه و ماساژ نیز در آنها تعبیه شده و راننده می‌تواند بدون حس هیچگونه خستگی، مسافت زیادی را بپیماید. کنسول مرکزی ثابت نیز در جلوی کابین به چشم می‌خورد.

در این بخش، علاوه بر اینکه محفظه خود گرم‌شونده لیوان‌ وجود دارد، چهار پورت USB-C، دو پورت HDMI و یک محفظه برای تبلت نیز قرار گرفته است. دو نمایشگر 11.6 اینچی که روی پشتی صندلی‌های جلو قرار دارند، امکان دسترسی به مجموعه اطلاعات سرگرمی MBUX را برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

روکش صندلی‌ها از جنس چرم بوده و مرسدس اعلام کرد که حتی در ساخت روکش صندلی‌ها نیز برای محافظت از محیط زیست، از مواد بازیافتی و گیاهی نیز بهره گرفته است.

تغییرات مرسدس به همینجا ختم نمی‌شود، چرا که این برند در بخش موتور نیز تغییراتی ایجاد کرده و اکنون پیشرانه الکتریکی دوقلو قادر است به طور کلی تا 649 اسب بخار قدرت و 700 پوند فوت گشتاور تولید کند. با این تفاسیر، این خودرو می‌تواند در 4.1 ثانیه به سرعت 60 کیلومتر در ساعت برسد.

این مقدار قدرت با خروجی استاندارد سدان AMG EQS یکسان بوده و برای بهبود رانندگی و سواری سرنشینان عقب نیز حالت Comfort به تنظیمات خودرو اضافه می‌شود. به نظر می‌رسد که قیمت اولیه مرسدس میباخ نزدیک به 200000 دلار باشد که با وجود چنین قابلیت‌ها و مشخصاتی، منطقی هم خواهد بود. مرسدس اعلام کرده که عرضه این محصول را از اواخر سال 2023 یا اوایل سال 2024 آغاز می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH