پچ امنیتی ماه مه 2023 اندروید برای سامسونگ گلکسی A13 و گلکسی A53 منتشر شد

گلکسی A13 به تازگی به ارزان‌‌ترین گوشی هوشمند گلکسی تبدیل شده که به‌روزرسانی امنیتی ماه مه 2023 اندروید را دریافت کرده است. آپدیت امنیتی جدید سامسونگ در کشورهای آمریکای لاتین منتشر شده و انتظار می‌رود که طی هفته‌های آینده در کشورهای بیش‌تری از سراسر جهان قابل دسترس باشد.

به‌روزرسانی امنیتی ماه مه 2023 برای گلکسی A13 دارای فریم‌ور با شماره ورژن A135U1UES3BWD2 در ایالات‌متحده و فریم‌ور با شماره ورژن A135MUBS3BWD2 در کشورهای کلمبیا و پاراگوئه است.

پچ امنیتی جدید بیش از 70 حفره آسیب‌پذیری مختلف را در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی اصلاح می‌کند. با این‌حال آپدیت جدید هیچ‌گونه ویژگی تازه‌ای را به ارمغان نخواهد آورد.

کاربران گلکسی A13 در هر یک از کشورهای فوق با مراجعه به مسیر Settings > Software update و ضربه زدن روی دکمه Download and install می‌توانند آپدیت جدید را دریافت و روی گوشی خود نصب کنند. همچنین کاربران در صورت تمایل می‌توانند فایل رسمی فریم‌ور را از طریق اینترنت دانلود نموده و آن‌را به‌طور دستی روی دستگاه خود فلش کنند.

سامسونگ گلکسی A13 در اوایل سال 2022 همراه با رابط کاربری One UI 4 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 12 روانه بازار شد. به‌روزرسانی One UI Core 5 مبتنی بر اندروید 13 در اواخر سال 2022 برای این گجت منتشر شد. آپدیت One UI 5.1 برای این دستگاه چند ماه قبل در برخی مناطق عرضه شد؛ در حالی‌که بعضی مناطق دیگر هنوز به نسخه جدید One UI دسترسی ندارند.

از سوی دیگر سامسونگ چند روز قبل پچ امنیتی ماه مه 2023 را برای گلکسی M53 5G منتشر کرد. امروز این شرکت به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی را برای گلکسی A53 5G منتشر کرده است. بدین‌ترتیب غول کره‌ای روند انتشار جدیدترین به‌روزرسانی امنیتی برای تعداد بیش‌تری از گوشی‌های سری A را آغاز کرده است.

آپدیت امنیتی ماه مه 2023 برای گلکسی A53 ورژن فریم‌ور گوشی را به A536EXXS5CWE1 ارتقاء خواهد داد. این به‌روزرسانی هم‌اکنون در کشورهای منطقه آمریکای لاتین از جمله آرژانتین، بولیوی، برزیل، کلمبیا، گواتمالا، پاناما و پاراگوئه منتشر شده است. این آپدیت طی روزهای آینده در تعداد بیش‌تری از کشورهای آمریکای لاتین منتشر خواهد شد. کارشناسان امیدوارند که این به‌روزرسانی تا پایان ماه جاری میلادی در تعداد بیش‌تری از کشورهای سراسر جهان قابل دسترس باشد.

سامسونگ در این آپدیت بیش از 70 حفره امنیتی موجود در گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی را برطرف نموده است. این به‌روزرسانی هیچ‌گونه ویژگی جدیدی را برای گلکسی A53 5G به ارمغان نیاورده است.

سامسونگ گلکسی A53 5G در اوایل سال گذشته میلادی با سیستم‌عامل اندروید 12 عرضه شد. کمپانی کره‌ای وعده داده که این گوشی 4 به‌روزرسانی عمده اندروید را دریافت خواهد کرد. آپدیت اندروید 13 برای این گوشی در سال 2022 منتشر شد. همچنین گلکسی A53 5G در اوایل سال جاری میلادی به‌روزرسانی One UI 5.1 را دریافت کرد. بدین‌ترتیب این گوشی 3 به‌روزرسانی دیگر اندروید را دریافت خواهد کرد. به‌روزرسانی One UI 6 مبتنی بر اندروید 14 در اواخر سال جاری میلادی برای این گجت عرضه خواهد شد.

1 در مورد “پچ امنیتی ماه مه 2023 اندروید برای سامسونگ گلکسی A13 و گلکسی A53 منتشر شد”

  1. با سلام به کلیه دست اندرکارانِ عزیزِ سامسونگِ عزیز، از دقت و پشتیبانی تان
    بسیار ممنونم، از گوشیهای ارزان و خوبِ
    شما، برای من و دیگرانی که پول کافی ندارند، بینهایت سپاسگزارم/از ایران/ر.نادری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH