ایسوس از کنسول بازی دستی خود با نام ROG Ally رسما رونمایی کرد

دیروز برای کلیه علاقه‌مندان به کنسول‌های بازی قابل حمل، رویداد بزرگی برگزار شد و طی آن شرکت ایسوس بالاخره از کنسول بازی جدید خود با نام Asus ROG Ally رونمایی کرد. این کنسول به نوعی قاتل SteamDeck به‌شمار می‌رود.

ایسوس ROG Ally تقریبا در تمامی جوانب نسبت به SteamDeck برتری دارد. این کنسول جدید مجهز به یک نمایشگر 7 اینچی با رزولوشن 1920×1080 پیکسل، نرخ نوسازی 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 500 شمع بر مترمربع است. همچنین این پنل از قابلیت پوشش‌دهی 100 درصدی فضای رنگی sRGB برخوردار است.

این کنسول مجهز به یک پلتفرم سخت‌افزاری قدرتمند بوده و از تراشه AMD Ryzen Z1 Extreme شامل پردازنده 8 هسته‌ای با معماری Zen4، حافظه کش L3 با ظرفیت 24 مگابایت و توان طراحی حرارتی 30 واتی تشکیل شده است.

این تراشه مجهز به پردازنده گرافیکی Radeon 780M بر پایه معماری RDNA3 و 12 واحد محاسباتی است. این کنسول از 16 گیگابایت رم DDR5 و 512 گیگابایت حافظه داخلی M.2 SSD با رابط PCIe 4.0 استفاده می‌کند.

وای‌فای 6E، بلوتوث 5.2، دو عدد اسپیکر، جک صوتی استاندارد هدفون، پورت USB-C 3.2 نسل 2 با خروجی ویدیویی DisplayPort 1.4 و باتری 40 وات ساعتی سایر ویژگی‌های شاخص ایسوس ROG Ally را تشکیل می‌دهند. ابعاد ایسوس ROG Ally Extreme معادل 280x111x21.2-32.4 میلی‌متر و وزن آن برابر با 600 گرم است.

ایسوس ROG Ally دارای طراحی 2 فن با بلبرینگ‌های سیال است و این موضوع به کاهش اصطحکاک و صدای تولیدی فن‌ها کمک می‌کند. مشخصه Armoury Crate SE فارغ از فروشگاه و لانچر مورد استفاده برای هر بازی، فهرست عناوین نصب شده روی سیستم را نمایش می‌دهد.

کاربران به 3 حالت کنترلی مجزا دسترسی دارند: نخستین حالت Standard Gamepad mode نامگذاری شده و برای بسیاری از بازی‌ها بهینه‌سازی شده است. فرامین کنترل لمسی برای عناوین پشتیبانی‌کننده قابل دسترس بوده و بعلاوه کاربران می‌توانند عملکردهای موس و کیبورد را روی دکمه‌های کنسول شبیه‌سازی نمایند.

این کنسول با برآورد قیمتی 800 یورویی در بازار اروپا عرضه می‌شود. قیمت‌‌گذاری این محصول در ایالات‌متحده کمی ارزان‌‌تر بوده و برابر با 600 دلار است. فروش این محصول جدید از روز 13 ژوئن (23 خرداد ماه) آغاز خواهد شد. نسخه ساده‌تر این کنسول یعنی ROG Ally معمولی (و نه Extreme) در 3 ماهه سوم سال جاری میلادی از سوی ایسوس عرضه خواهد شد.

این مدل مجهز به یک پردازنده 6 هسته‌ای با GPU ضعیف‌تر (تعداد واحدهای اجرایی از 12 به 4 واحد کاهش خواهد یافت)، حافظه SSD با ظرفیت 256 گیگابایت و قیمت‌گذاری 100 یورو ارزان‌‌تر (700 یورو) خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH