سامسونگ از نمایشگر اولد 12.4 اینچی رول شونده خود رونمایی کرد

سامسونگ در جریان برگزاری نمایشگاه تجاری سالیانه Display Week در شهر لس‌آنجلس از یک پنل اولد رول شونده بسیار پیشرفته با اندازه 12.4 اینچ رونمایی کرد. بی‌تردید این نخستین بار نیست که شاهد نمایش طرح مفهومی یک نمایشگر رول شونده هستیم؛ اما اختراع جدید سامسونگ در مقایسه با رقبای خود یک گام جلوتر است. این نمایشگر بزرگ‌ترین نمونه اختراع شده تا به امروز به‌شمار رفته و در یک یک بستر کوچک جمع می‌شود.

طول این پنل می‌تواند از 49 میلی‌متر به 254.4 میلی‌متر افزایش پیدا کند. این در حالیست که اندازه نمایشگرهای کشویی فعلی می‌تواند تا حداکثر 3 برابر سایز اصلی آنها افزایش یابد. بنابراین قابلیت مقیاس‌پذیری 5 برابری حقیقتا چشمگیر به‌نظر می‌رسد.

سامسونگ دیسپلی اعلام کرده که با استفاده از یک محور O شکل که الگوی اسکرول را شبیه‌سازی می‌کند؛ به این موفقیت بزرگ دست یافته است. این نمایشگر Rollable Flex نامگذاری شده و می‌تواند به‌طور کامل رول شود. سامسونگ علاوه بر معرفی نمایشگر Rollable Flex از یک پنل اولد با نام Flex In & Out نیز رونمایی کرد.

این نمایشگر از قابلیت خم شدن در هر 2 جهت برخوردار است؛ در حالی‌که فناوری فعلی به پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر امکان می‌دهد تا تنها در یک جهت تا شوند (به‌عنوان مثال می‌توان به گوشی‌های گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 سامسونگ اشاره کرد).

نهایتا غول کره‌ای از نخستین پنل اولد جهان با حسگر اثرانگشت و سنسور یکپارچه سنجش ضربان قلب رونمایی کرد. فناوری‌های فعلی به وجود حسگر با ناحیه پوشش‌دهی کوچک متکی هستند؛ در حالی‌که ایده سامسونگ به کاربران امکان خواهد داد تا با قرار دادن انگشت خود روی هر نقطه از سطح نمایشگر، قفل گوشی را باز کنند.

این نمایشگر دارای یک فوتو دیود آلی سنجش نور (OPD) بوده و از طریق نظارت بر انقباض و آرامش رگ‌های خونی قادر به سنجش میزان فشار خون، ضربان قلب و سطح استرس کاربران است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH