چینی‌ها انسان را به ماه برمی‌گردانند؛ ماموریت بزرگ چین برای اعزام انسان به ماه

اداره برنامه پرواز فضایی سرنشین‌دار چین (CMSA) اعلام کرده که این کشور قصد دارد که تا سال 2030 فضانوردان خود را بر روی سطح ماه فرود بیاورد. بر اساس پروژه اکتشاف فضایی با سرنشین ماه، فضانوردان چینی تا پیش از سال 2030 برای نخستین بار روی سطح ماه فرود خواهند آمد.

در این ماموریت 2 فضانورد همراه با یک ماه‌نورد سرنشین دار برای انجام تحقیقات علمی به ماه اعزام خواهند شد. همچنین بر اساس گزارش‌ها، فضانوردان چینی با یک ماه‌نورد مجهز به قابلیت تعیین موقعیت مکانی (که هنوز هیچ‌گونه جزئیاتی پیرامون آن در دست نیست) به کاوش روی سطح ماه خواهند پرداخت.

پکن از مدت‌ها قبل سرگرم توسعه یک برنامه اکتشاف فضایی است. در ژانویه سال 2019 یک فضاپیمای چینی برای نخستین بار به یک نقطه دوردست ماه رسید. این ماموریت توسط ایستگاه خودکار بین سیاره‌ای Chang’e-4 انجام شد.

این ایستگاه روی ماهواره ماه‌نورد Yutu-2 فرود آمد. این ماه‌نورد 23 روز پس از پرتاب و با جمع‌آوری حدودا 2 کیلوگرم از خاک ماه به زمین بازگشت. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است فضاپیمای Chang’e-6 در ماه مه 2024 نمونه‌هایی از یک دهانه در نقاط دوردست ماه را گردآوری کند. این نمونه‌ها به منظور مطالعه روی ناخالصی‌های ریز و ایزوتوپ‌ها مورد نیاز خواهند بود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH