سامسونگ مشکل دوربین گلکسی S23 و S23 پلاس را تایید کرد؛ آپدیت نرم‌افزاری در راه است!

گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ مجموعه‌ای چشمگیر از دوربین‌ها را در خود جای داده‌اند. اگرچه قدرتمندترین پیکره‌بندی دوربین در گلکسی S23 اولترا به چشم می‌خورد؛ اما مدل‌های معمولی و پلاس نیز مجهز به دوربین‌های کارآمدی هستند.

با این‌حال کاربران گوشی‌های گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس طی چند ماه گذشته از وجود نقاط تار و لکه‌دار در عکس‌ها شکایت نموده‌اند. این تارشدگی که عموما از آن تحت عنوان bananagate یاد می‌شود؛ عکس‌های ثبت شده از اسناد و متون را ناخوانا می‌کند.

علیرغم تمامی این شکایات، سامسونگ هرگز وجود چنین مشکلی را مورد تائید قرار نداد. اکنون غول کره‌ای با انتشار یک پست عمومی به راهکار احتمالی این مشکل به‌طور غیرمستقیم اشاره نموده است.

سامسونگ با انتشار پستی در انجمن لهستانی خود اعلام کرده که کاربران گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس هنگام ثبت تصاویر نمای نزدیک (کلوزآپ) احتمالا متوجه تاری ناحیه اطراف سوژه‌ها خواهند شد.

سامسونگ این مشکل را به وجود دیافراگم روشن در گوشی‌های مورد اشاره نسبت داده و مدعی شده که اندازه کوچک ناحیه فوکوس موجب تاری پس‌زمینه می‌شود. نمونه‌ای از یک تصویر مات ثبت شده توسط گلکسی S23 را در ادامه ملاحظه می‌کنید.

توضیحات کمپانی در رابطه با این مشکل با موضوع bananagate متفاوت است. در صورت وجود مشکل bananagate، حالت لکه و تاری حتی هنگام ثبت تصاویر منظره نیز قابل مشاهده هستند. بر اساس توضیحات ارائه شده توسط سامسونگ، مشکل تاری تصاویر ثبت شده توسط مدل‌های غیر اولترا گلکسی S23 از به‌کارگیری سنسورهای بزرگ در این گوشی‌ها ناشی می‌شود.

 

با این وجود سامسونگ خاطرنشان می‌کند که مشکل تاری عکس‌ها در به‌روزرسانی‌های آینده برطرف خواهد شد. تا آن زمان توصیه می‌شود تا کاربران هنگام عکاسی، گوشی را در فاصله‌ای دورتر از سوژه‌ها قرار دهند. در حالت ایده‌آل، فاصله گوشی از سوژه بایستی از عرض یک دست بیش‌تر باشد. همچنین کاربر بایستی گوشی را در وضعیت عمودی نگه دارد؛ چرا که حالت تاری احتمالا در وضعیت افقی، مشهودتر به‌نظر می‌رسد.

با توجه به اینکه گلکسی S23 اولترا هنگام ثبت تصاویر کلوزآپ یا ماکرو از دوربین فوق‌عریض و حالت تقویت‌کننده فوکوس استفاده می‌کند؛ لذا مشکل تاری تصاویر بر روی آن تاثیرگذار نیست. با این‌حال کاربران هنگام عکاسی در حالت‌های  50 و 200 مگاپیکسلی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌احتمالا مشکل مشابهی را تجربه خواهند کرد.

بر اساس گزارش‌ها سامسونگ قصد دارد تا در ماه ژوئن 2023 یک آپدیت دوربین‌محور را برای سری گلکسی S23 عرضه نماید. این به‌روزرسانی احتمالا بسیاری از مشکلات دوربین پرچمداران سامسونگ را برطرف نموده و گزینه جدید زوم 2 برابری در حالت پرتره را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. همچنین این به‌روزرسانی احتمالا مشکل تاری عکس‌ها در گوشی‌های غیر اولترا را برطرف خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH