درامد ماینر هلیوم

درآمد ماینر هلیوم چقدر است؟ + هر چیزی که باید درباره ارز دیجیتال هلیوم بدانید

اگر نام ارز دیجیتال هلیوم به گوش‌تان خورده ولی اطلاعات زیادی درباره آن ندارید، بهتر است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید؛ چرا که ما قصد داریم علاوه بر توضیح میزان درامد ماینر هلیوم، هر چیزی که باید درباره آن بدانید را برای شما شرح دهیم.

هدف از معرفی و عرضه ارز دیجیتال هلیوم (Helium) در سال 2019، فراهم ساختن زیرساختی برای اینترنت اشیا (loT) در آینده بود. این توکن که به صورت HNT نیز شناخته می‌شود، شبکه‌ای غیرمتمرکز که بر پایه فناوری بلاک چین خواهد بود.

شبکه اصلی ارز دیجیتال هلیوم به تمام دستگاه‌های بی‌سیم این امکان را می‌دهد تا از طریق گره‌های خود ارتباط برقرار کرده و اطلاعات ارسال کنند. این گره‌ها از دروازه‌های بی‌سیم (Wireless gateway) و دستگاه‌های استخراج بلاک چین ساخته شده‌اند.

هر کاربر می‌تواند پس از اجرای این گره‌ها، توکن ارز دیجیتال هلیوم را به عنوان پاداش دریافت کند. به همین خاطر، قصد داریم در ادامه این مقاله، اطلاعاتی درباره درامد ماینر هلیوم ارائه کرده و نحوه استخراج، کارکرد شبکه و غیره را به شما معرفی کنیم، پس لطفا تا انتها همراه ما باشید.

ارز دیجیتال هلیوم (Helium) چیست؟

همانطوری که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، ارز دیجیتال هلیوم که توکن آن به صورت HNT نیز وجود دارد، شبکه‌ای از دستگاه‌های اینترنت اشیا بر پایه فناوری بلاک‌چین است که به کاربر امکان می‌دهد تا با دستگاه‌های بی‌سیم خود از طریق گره‌های شبکه ارتباط برقرار کرده و اطلاعات ارسال کند.

درامد ماینر هلیوم

شبکه ارز دیجیتال هلیوم چگونه است؟

تیم توسعه‌دهنده هلیوم تلاش می‌کند تا هر چه سریع‌تر پروژه خود را به مردم جهان معرفی کند. افراد نیز برای فعالیت در این شبکه، نیاز است که به دستگاه‌های هات اسپات دسترسی داشته باشند؛ این دستگاه‌ها شامل سخت‌افزارهای ماینینگ و ورودی‌های وایرلس هستند.

نحوه استخراج ارز دیجیتال هلیوم

طبق اطلاعاتی که منتشر شده، مشخص شد که این هات اسپات‌ها از قابلیت پوشش‌دهی بیش از دویست برابر مساحت امواج وایرلس برخوردارند. بنابراین، افرادی که از پوشش وایرلس قابل اطمینانی استفاده کنند، می‌توانند پس از گذراندن مرحله اثبات پوشش یا PoC (Proof of Coverage)، در فرایند استخراج ارز دیجیتال هلیوم شرکت کنند.

همچنین، کاربران می‌توانند پس از آن، پاداش توکن HNT را از شبکه دریافت کنند. البته قبل از اینکه هات اسپات‌ها راه‌اندازی شوند، خریداری یک ماینر مناسب از وب‌سایت هلیوم می‌تواند میزان عملکرد مطلوب آن را در شبکه نشان دهد.

درامد ماینر هلیوم

قیمت متوسط این ماینرها حدودا 400 دلار برآورد شده و فرد قادر است با توجه به مکانی که می‌خواهد از آن در آنجا استفاده کند، ماینرهای داخلی یا خارجی خریداری کند.

اکنون که از جنسیس بلاک یا بلاک صفر نیز رونمایی شده است، افراد می‌توانند به طور ماهیانه پنج میلیون توکن HTN استخراج کنند که به طور کلی حدود 223 میلیون توکن هلیوم خواهد شد.

علاوه بر موارد بالا، توسعه‌دهندگان بلاک چین هلیوم سعی کرده‌اند که از سال 2021، با برنامه هاوینگ (Halving) میزان استخراج ارز دیجیتال هلیوم را به 5.2 میلیون توکن برسانند. این شبکه اکنون اعلام کرده است که با این برنامه‌ریزی تمام توکن‌ها تا 50 سال آینده قابلیت استخراج خواهند داشت.

اما اگر می‌خواهید درباره نحوه کارکرد شبکه ارز دیجیتال هلیوم بیشتر بدانید، به ادامه مطلب نگاهی بیاندازید تا با الگوریتم اثبات پوشش یا PoC آشنا شوید.

درامد ماینر هلیوم

الگوریتم اثبات پوشش (Proof of Coverage)

اگر بخواهیم یک توضیح کلی درباره الگوریتم اجماع PoC ارائه دهیم، می‌توان گفت که این الگوریتم به مشخصه‌های فرکانس‌های رادیویی مجهز شده و شبکه بلاک چین نیز به طور مستمر سعی می‌کند از طریق این الگوریتم هات اسپات‌ها را بررسی کرده و اطلاعات مربوط به آنها را در شبکه ذخیره کند.

تاکنون میلیون‌ها چالش در شبکه صادر شده که داده‌های آن توسط بلاک چین هلیوم ذخیره شده است. در واقع، نحوه کار اینگونه است که چالشگر (Challenger) در نقش هات اسپات ظاهر شده و پس از هر سیصد بلوک، یک چالش می‌سازد.

سپس، انتقال‌دهنده (Transmitter) که به مخابره کننده یا Chalengee نیز معروف است، وظیفه انتقال داده‌های چالش را برعهده می‌گیرد. شاهدها یا (Witness) نیز می‌توانند درباره وجود هات اسپات‌های چالش‌شونده گزارش دهند. این‌ها در اصل همان هات اسپات‌های نزدیک به چالش شونده بوده‌اند. پس از آن، هات اسپات‌ها می‌توانند به عنوان پاداش، مقداری توکن HNT دریافت کنند.

درامد هلیوم

کاربر چالش‌گر نیز قادر است پس از ساخت یک کلید عمومی و خصوصی زودگذر، از آن به عنوان یک درخواست گواه اثبات پوشش استفاده کند.

اگر درخواست توسط بلاک چین تأیید شود، هش کلید عمومی زودگذر با هش بلوک ترکیب می‌شود و پس از انتخاب یک عدد تصادفی، یک هات اسپات به طور تصادفی از میان کل شبکه استفاده خواهد شد.

در آخر، این بسته به انتقال‌دهنده فرستاده می‌شود و چالش شونده نیز قادر خواهد بود پس از دریافت بسته، به وسیله کلیدهای خصوصی و عمومی، خارجی‌ترین لایه را انتخاب و رمزگشایی کند.

پاداش‌دهی در الگوریتم گواه اثبات پوشش چگونه انجام می‌شود؟

برای پاداش‌دهی دو روش وجود دارد؛ در روش اول از تعداد شاهدها در مدل HIP15 و در روش دوم تعداد هات اسپات‌ها در هر فضای شش ضلعی تعریف‌شده در HIP17 استفاده می‌شود.

در HIP15 که در روش اول کاربرد دارد، هر پاداش یک چالش بین هات اسپات‌هایی که در فرایند حضور داشتند، تقسیم می‌شود. به هات اسپاتی که نقش شاهد داشته است نیز پاداشی تعلق می‌گیرد که برابر با سهم 5.31 درصدی پاداش انتقال‌دهنده‌ها است.

برای مثال، اگر 10 هات اسپات شاهد در یک چالش حضور داشته باشند، هر کدام از آنها پاداشی معادل یک‌ دهم 5.31 درصدی پاداش کل چالش را کسب خواهند کرد. به بیانی دیگر، هر چقدر تعداد شاهدان بیشتر باشد، در پاداش انتقال‌دهنده نیز تاثیر گذاشته و میزان آن را افزایش خواهد داد.

نحوه کار با HIP17 که در روش دوم به چشم می‌خورد، اینچنین است که اگر تعداد هات اسپات‌ها بیش از هدف تراکمی باشد، میزان پاداش شاهدها کمتر می‌شود. پس هر چقدر تعداد ماینرها بیشتر شود و از یک تعداد مشخص بگذرد، درامد چالش‌شونده زیاد نمی‌شود، در نتیجه درامد شاهدها نیز کاهش می‌یابد.

درامد ماینر هلیوم چقدر است؟

اکنون تنها در مناطقی که از این شبکه پشتیبانی می‌کنند، سوددهی بالایی به چشم می‌خورد. کارشناسان عقیده دارند که میزان درامد ماینر هلیوم در برخی از مناطق همچون ایران به شدت پایین است.

از آنجایی که سوددهی ارزهایی مانند اتریوم، بیت کوین و رمز ارزهایی که از الگوریتم اجماع گواه اثبات کار استفاده می‌کنند، به آسانی قابل تشخیص است، این عملکرد برای هلیوم وجود نداشته و نمی‌توان به راحتی میزان درامد ماینر هلیوم را تعیین کرد.

چرا که درامد ماینر هلیوم به منطقه مربوطه وابسته بوده و کارکرد دیگر ماینرها نیز می‌تواند روی سود کلی اثرگذار باشد.

پس در منطقه‌ای مانند ایران که هیچ ماینری جز شما وجود ندارد، شبکه‌‌ای تشکیل نمی‌شود و سودی نیز در کار نخواهد بود. البته تعداد ماینرهای شبکه هلیوم نباید در یک ناحیه بیش از تعداد موردنظر شوند، چون این امر منجر به کاهش درامد ماینر هلیوم یا توکن HNT خواهد شد.

درامد ماینر هلیوم

در هر عملیات استخراج، به تعدادی چلنجر، فرستنده‌ و شاهد نیاز داریم و با افزایش تعداد ماینرها، سوددهی کاهش یافته و تعداد درخواست‌ها نیز افزایش می‌یابد.

اما اگر مشتاق هستید که بدانید میزان درامد ماینر هلیوم چقدر است، می‌توانید به سایت هلیوم پلاس مراجعه کرده و یک تخمین کلی از میزان هات اسپات‌های منطقه و درامد ماینر هلیوم بدست آورید. در حقیقت اگر دستگاه مودم خود را در مکان عالی بگذارید، می‌توانید به درآمدی معادل 130 دلار در ماه برسید.

سخت‌افزار استخراج ارز دیجیتال هلیوم

نمی‌توان برای استخراج هلیوم از سخت‌افزارهای اتریوم و بیت کوین استفاده کرد؛ دلیل آن نیز استفاده از الگوریتم اجماع اثبات پوشش (Proof of Coverage) در شبکه هلیوم است.

در حال حاضر، شرکت‌های زیادی مشغول استخراج هلیوم هستند و کار آنها نیز حدودا مشابه همدیگر و مودم‌های خانگی است.

البته باید بدانید که شروع فرآیند ماینینگ هلیوم رایگان نبوده و باید برای شروع کار، مبلغی را به توسعه‌دهندگان پرداخت کنید. این مبلغ از هزینه استخراج اتریوم کمتر بوده و قیمت سخت‌افزارهای استخراج ارز دیجیتال هلیوم نیز هم اکنون معادل 450 دلار برآورد شده است.

نکته خوب این دستگاه‌ها نسبت به دستگاه استخراج بیت کوین و اتریوم این است که نه تنها هیچ آلودگی برای محیط زیست به همراه ندارند و پر سروصدا نیستند، بلکه برق زیادی نیز مصرف نمی‌کنند. مصرف برق کم، هزینه‌های نزدیک به صفر و نداشتن آلودگی زیست‌محیطی از جمله عواملی هستند که موجب شده تا افراد زیادی در جهان به استفاده از این ارز دیجیتال و استخراج هلیوم روی بیاورند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هرچه دستگاه ماینر هلیوم بالاتر باشد، میزان درامد آن نیز افزایش خواهد یافت. فرد باید دستگاه را در نزدیک بالاترین پنجره گذاشته و برای کاهش اختلال امواج رادیویی RF، توری فلزی پنجره را نیز باز کند.

سعی کنید دستگاه‌ را در جایی بگذارید که کم‌ترین میزان دستگاه‌های الکترونیکی، فلز و بتن وجود داشته باشد.

برترین ماینرها جهت استخراج ارز دیجیتال هلیوم

اگر می‌خواهید به ماینینگ هلیوم بپردازید، می‌توانید از شرکت‌هایی همچون Nebra ،FreedomiFi ،Bobcat ،Rak Wireless و Syncrob برترین ماینرها را بررسی و خریداری کنید. ماینر Bobcat Miner 300 جزو بهترین موارد برای استخراج ارز دیجیتال هلیوم شناخته می‌شود.

در این استخراج نیز مانند دیگر ارزهای دیجیتال، باید برای رسیدن به بازدهی بالا، دوازده الی بیست هفته صبر کنید. همچنین، صرافی کوین بیس (Coinbase) تنها راهی است که می‌توان از طریق آن هزینه خرید این ماینر را پرداخت کرد.

جمع‌بندی درآمد ماینر هلیوم

همانطوری که در مقاله نیز توضیح دادیم، ارز دیجیتال هلیوم یک شبکه بی‌سیم غیرمتمرکز است که از اینترنت اشیا استفاده می‌کند. تیم توسعه‌دهنده از هشت سال پیش برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کردند و اکنون نیز افراد زیادی مشتاق خریداری و استخراج آن هستند.

برای اتصال به شبکه هلیوم باید هات اسپات خریداری کرده باشید. اگر می‌خواهید به استخراح ارز دیجیتال هلیوم بپردازید، می‌توانید از شرکت‌هایی همچون Nebra ،FreedomiFi ،Bobcat ،Rak Wireless و Syncrob برترین ماینرها را بررسی و خریداری کنید.

این کمپانی‌ها سرویس‌ هات اسپات 5G را ارائه می‌دهند. هرچه دستگاه استخراج هلیوم بالاتر باشد، میزان درامد آن نیز افزایش خواهد یافت. دستگاه‌ را در جایی بگذارید که کم‌ترین میزان دستگاه‌های الکترونیکی، فلز و بتن وجود داشته باشد.

کارشناسان در این حوزه با بیان اینکه که درامد ماینر هلیوم به منطقه مربوطه وابسته است، میزان درامد ماینر هلیوم را در برخی از مناطق همچون ایران به شدت پایین می‌دانند. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه آی‌تی‌رسان بودید، سپاسگزاریم. امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات خوبی را درباره میزان درامد ماینر هلیوم و دیگر موارد ارائه داده باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH