iOS 17 با ویژگی‌ها، برنامه‌ها و طراحی‌ جدید معرفی شد

کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در سال 2023 ساعتی پیش آغاز شده است! این رویداد، یک هفته‌ ادامه دارد و در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند از ساختمان مرکزی اپل دیدن کنند، راه‌های توسعه و گسترش محصولات خود را برای اکوسیستم اپل بیاموزند و به اشتراک بگذارند.

کنفرانس WWDC با یک سخنرانی مهم شروع می‌شود، جایی که می‌توانیم پیش‌نمایشی از سیستم عامل‌های بعدی محصولات اپل را ببینیم. البته iOS 17 با ویژگی‌های جدید، طراحی مجدد و پیش‌نمایش اپلیکیشن‌ها همراه است.

بعداً، توسعه دهندگان به یک نسخه بتا دسترسی پیدا می‌کنند تا بتوانند برنامه‌های خود را با آن آزمایش کنند. ما کاربران عادی هم می‌توانیم iDevice‌های خود را برای دریافت نسخه‌های بتای عمومی در زمان ارائه آن ثبت کنیم.

نسخه کامل iOS معمولاً همراه با آخرین آیفون در ماه سپتامبر عرضه می‌شود؛ بنابراین، امسال انتظار داریم iOS 17 با سری آیفون 15 عرضه شود.

به‌روزرسانی تلفن، آی مسیج، فیس تایم

حالا می‌توانید ظاهر صفحه تماس را شخصی‌سازی کنید تا کاملا مطابق میل خودتان باشد. نحوه نمایش “تماس ورودی” کمی بازطراحی شده است و اکنون مانند یک تصویر زمینه بزرگ به نظر می‌رسد که تصویر سفارشی شما را در خود جای داده است.

پیام‌های صوتی روی صفحه قفل رونویسی می‌شوند، بنابراین می‌توانید ببینید که طرف مقابل چه می‌گوید و اگر پیام مهمی دارد می‌توانید پاسخ بدهید.

همچنین در صورتی که طرف دیگر مکالمه پاسخ نداد، می‌توانید پیام‌های ویدیویی را با FaceTime ارسال کنید.

به‌روزرسانی iMessage

روشی جدید برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی زنده با دوستان به iMessage اضافه شده است. اول این که یک ویجت مکان زنده اکنون به صورت پیش‌فرض در صفحه مکالمه قرار گرفته و برای کار نیازی به نمایش تمام صفحه ندارد. ثانیاً، یک ویژگی جدید اعلام حضور، به شما امکان می‌دهد اعلان‌های خودکار را طوری تنظیم کنید که به دوستان و خانواده اطلاع بدهد و خیالشان را راحت کند که به مقصد خود رسیده‌اید.

اگر تاخیر داشته باشید، یک اعلان  از شما می‌پرسد که آیا باید 15 دقیقه به زمان مورد انتظار برای رسیدن، اضافه کنید یا خیر. و اگر واکنشی نشان ندهید، به مخاطبین مورد اعتماد شما اطلاع داده می‌شود.

حالا iMessage منوی جدیدی برای استیکرها دریافت می‌کند که این ویژگی را به خوبی سازماندهی می‌کند. کشف، چیدمان و استفاده از استیکرهای مورد علاقه‌تان برای شما آسان‌تر خواهد بود.

NameDrop

اپل کاربرد جدیدی را برای NFC کشف کرده است AirDrop اکنون با قرار دادن آیفون شما در کنار آیفون دیگر به خوبی کار می‌کند.

می‌توانید اطلاعات تماس خود را به اشتراک بگذارید (همان پوستر تماسی که برای تماس با افراد سفارشی کرده‌اید)، یا اشتراک‌گذاری AirPlay را شروع کنید. البته روش قدیمی انتخاب آیفون دیگری از لیست AirDrop نیز باید کارساز باشد اما اکنون می‌توانید فقط آیفون‌ها را به هم نزدیک کنید تا اتصال AirDrop برقرار شود.

تصحیح خودکار… اصلاحات!

در یک چرخش چشمگیر، یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های iOS 17، تصحیح خودکار بهبود یافته است! با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، تعداد کلماتی که توسط تصحیح خودکار تجزیه و تحلیل می‌شوند افزایش می‌یابد؛ بنابراین تصحیح خودکار نه تنها برای 2 یا 3 کلمه در یک زمان، بلکه برای کل عبارات و جملات کار می‌کند.

همچنین، کلماتی را که عمداً اشتباه تایپ کرده‌اید یا برخی از کلمات “بد” را که معمولا توسط تصحیح خودکار جایگزین نمی‌شوند به شما یادآوری می‌کند.

برنامه جدید: Journal

این اپلیکیشن همانطور که از نام آن پیداست، به شما کمک می‌کند وقایع زندگی روزمره، افکار درونی، رویدادهای خاص یا هر چیز دیگری را که مربوط به شما می‌شود را یادداشت کنید. نوشتن را از کجا شروع کنیم؟ حتی در این مورد هم این برنامه سعی دارد به شما کمک کند.

اپلیکیشن Journal کاملاً مبتنی بر «پیشنهاد» است؛ آیفون به شما نشان می‌دهد کجا بودید، چه عکس‌هایی گرفتید و چه موسیقی‌هایی را در طول روز گوش دادید. سپس، از شما می‌خواهد که در مورد احساسی که در مورد ماجراهای امروز دارید فکر کنید. از آن به بعد، این داستان شماست که باید بگویید!

آماده باش، من الان یک ساعت هستم

روشی جدید برای استفاده از آیفون در هنگام شارژ؛ اگر از پایه MagSafe استفاده کنید تا آیفون را در جهت افقی نگه دارد، کل رابط کاربری قفل صفحه تغییر می‌کند. حالا یک ساعت بزرگ یا یک نمایش اسلایدشوی عکس‌ها را مشاهده می‌کنید. برای مشاهده ویجت‌های زنده یا کنترل‌های Homekit می‌توانید به اطراف سوایپ کنید. بنابراین، آیفون در حالی که روی پایه شارژ قرار دارد می‌تواند به یک ساعت هوشمند، یا به عبارت بهتر، فوق‌العاده هوشمند تبدیل شود.

سایر به روزرسانی‌های کوچک

  • فقط‌ بگویید “Siri”. در یک تغییر کوچک، اکنون می‌توانید سیری را فقط با نام او صدا بزنید – نیازی به گفتن عبارت “Hey, Siri” نیست.
  • برنامه Photos چیزهای بیشتری می‌داند؛ برنامه Apple Photos در تشخیص هم بهتر خواهد بود. همچنین نام حیوانات خانگی شما را یاد می‌گیرد.
  • وسایل اشتراکی من را پیدا کنید؛ حالا می‌توانید یک مکان AirTag را با چندین نفر به اشتراک بگذارید، که این امر ردیابی مواردی مانند کلیدها را برای خانواده‌ها آسان‌تر می‌کند.
  • نقشه‌های آفلاین – سرانجام، نقشه‌های اپل از حالت آفلاین نیز پشتیبانی می‌کند، جایی که می‌توانید مکان‌ها را دانلود کنید و در صورت عدم دسترسی به اینترنت، آن‌ها را مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید، نقشه‌های آفلاین نمی‌توانند به اطلاعات ترافیک دسترسی داشته باشند، بنابراین ممکن است برای استفاده در طول روز مناسب نباشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH