داستان تردز؛ دلایل متا برای عرضه شبکه اجتماعی تردز چیست؟

مارک زاکربرگ به تازگی نسخه اولیه تردز را معرفی کرد، برنامه‌ای که توسط تیم اینستاگرام برای اشتراک گذاری متن ساخته شده است. چه تولید کننده محتوا باشید و چه یک کاربر معمولی، تردز یک فضای جدید و متمایز برای آنلاین بودن در شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌کند.

متا می‌گوید: ما در تلاش هستیم تا تردز را با همکاری شبکه‌های اجتماعی باز سازگار کنیم. این همکاری می‌تواند آینده اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را دگرگون کند.

اینستاگرام جایی است که میلیاردها نفر در سراسر جهان از طریق عکس و ویدیو به یکدیگر متصل می‌شوند. چشم انداز متا با تردز این است که بهترین کارهایی را که اینستاگرام انجام می‌دهد را در نظر گرفته و آن را به متن گسترش دهد و فضایی مثبت و خلاقانه برای بیان ایده‌های کاربران ایجاد کند.

درست مانند اینستاگرام، با تردز می‌توانید دوستان و همه افرادی را که با آنها علایق مشترک دارید، دنبال نموده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. در این پلتفرم دنبال‌کنندگان اینستاگرام را دارید و می‌توانید از مجموعه کنترل‌های ایمنی و کاربری موجود استفاده کنید.

از اینستاگرام به گفتگو بپیوندید

شروع کار با ریدز آسان است: به سادگی از حساب اینستاگرام خود برای ورود به سیستم استفاده کنید. نام کاربری و مشخصات پروفایل دقیقا مانند اینستاگرام است اما امکان شخصی سازی هم وجود دارد.

فید شما در تردز شامل مطالبی است که توسط افرادی که دنبال می‌کنید پست می‌شوند و محتوای توصیه‌شده از سازندگان محتوای جدیدی که هنوز پیدا نکرده‌اید. پست‌ها می‌توانند حداکثر 500 کاراکتر داشته باشند و شامل لینک‌ها، عکس‌ها و ویدیوها تا حداکثر 5 دقیقه باشند. می‌توانید به راحتی یک پست تریدز را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید یا پست خود را به عنوان یک لینک در هر پلتفرم دیگری که انتخاب می‌کنید به اشتراک بگذارید.

جلوگیری از مزاحمت‌ها

متا می‌گوید: ما موضوعاتی را با ابزارهایی ساختیم تا گفتگوهای مثبت و سازنده را فعال کنیم. شما می‌توانید کنترل کنید چه کسانی می‌توانند شما را منشن یا ریپلای کنند. مانند اینستاگرام، می‌توانید کلمات مخفی را برای فیلتر کردن پاسخ‌ها (ریپلای‌ها) به فیدهای خود که حاوی کلمات خاصی هستند اضافه کنید. می‌توانید با ضربه زدن روی منوی سه نقطه، پروفایلی را آنفالو، مسدود، محدود نموده یا گزارش دهید و هر حسابی که در اینستاگرام مسدود کرده‌اید به‌طور خودکار در تردز مسدود می‌شود.

طبق ادعای سازنده، ایمنی در این پلتفرم یک موضوع جدی است و دستورالعمل‌های انجمن اینستاگرام  در مورد محتوا و تعاملات در برنامه اجرا می‌شود. متا از سال 2016، بیش از 16 میلیارد دلار برای ایجاد تیم‌ها و فناوری‌های مورد نیاز برای محافظت از کاربران خود سرمایه‌گذاری کرده‌ و همچنان بر پیشبرد و ادامه تلاش‌ها برای محافظت از جامعه خود تاکید دارد.

سازگاری با شبکه‌های تعاملی

متا در حال برنامه‌ریزی برای سازگاری تریدز با ActivityPub است، پروتکل شبکه اجتماعی باز که توسط کنسرسیوم وب جهانی (W3C) ایجاد شده است.  این امر تردز را با برنامه‌های دیگری که از پروتکل ActivityPub پشتیبانی می‌کنند، مانند Mastodon و WordPress قابل اجرا می‌کند. با این کار انواع جدیدی از ارتباطات برقرار می‌شوند که امروزه در اکثر برنامه‌های اجتماعی امکان‌پذیر نیستند. پلتفرم‌های دیگر از جمله Tumblr برنامه‌هایی را برای پشتیبانی از پروتکل ActivityPub در آینده به اشتراک گذاشته‌اند.

متا متعهد است که کنترل بیشتری بر روی مخاطبان تریدز به کاربران بدهد. برنامه این است که با همکاری ActivityPub ، گزینه توقف استفاده از تریدز و انتقال محتوا به سرویس دیگر در اختیار کاربران قرار گیرد. چشم انداز متا این است که افرادی که از برنامه‌های سازگار استفاده می‌کنند بتوانند بدون داشتن حساب تردز بتوانند افراد را در این پلتفرم دنبال کنند و با آنها تعامل داشته باشند. همچنین از تردز نیز امکان دنبال کردن و تعامل با کاربران برنامه‌های سازگار فراهم خواهد شد.

با این اپلیکیشن عصر جدیدی از شبکه‌های متنوع و به هم پیوسته  آغاز می‌شود. اگر یک پروفایل عمومی در این پلتفرم دارید، به این معنی است که پست‌های شما از برنامه‌های دیگر قابل دسترسی هستند و به شما این امکان را می‌دهند که بدون تلاش اضافی به افراد جدید دسترسی پیدا کنید. اگر یک نمایه خصوصی دارید، می‌توانید مشابه تجربه کاربری اینستاگرام، کاربرانی را تایید کنید تا بتوانند شما را دنبال کنند و با محتوای شما تعامل داشته باشند.

مزایای پروتکل‌های باز شبکه‌های اجتماعی فراتر از دنبال کردن سایر کاربران است. توسعه دهندگان می‌توانند انواع جدیدی از ویژگی‌ها و تجربیات کاربری ایجاد کنند که به راحتی در سایر شبکه‌های اجتماعی در دسترس باشد. هر برنامه سازگار می‌تواند استانداردهای جامعه و خط‌ مشی‌های تعدیل محتوا را تعیین کند، به این معنی که افراد در انتخاب فضاهایی که با ارزش‌هایشان همخوانی دارد، آزادی عمل دارند. متا معتقد است این رویکرد غیرمتمرکز، مشابه پروتکل‌های حاکم بر ایمیل و خود وب، نقش مهمی در آینده پلتفرم‌های آنلاین خواهد داشت.

تردز اولین برنامه متا است که پیش‌بینی می‌شود با پروتکل شبکه اجتماعی باز سازگار باشد. توسعه دهنده پلتفرم امیدوار است که با پیوستن به این اکوسیستم رو به رشد سریع خدمات متقابل، به افراد کمک کند تا بدون توجه به برنامه مورد استفاده، جامعه مورد نظر خود را پیدا کنند.

برنامه آینده تریدز چیست؟

متا امروز تردز را در بیش از 100 کشور برای iOS و Android منتشر می‌کند و افراد در آن کشورها می‌توانند این برنامه را از فروشگاه اپل استور و گوگل پلی دانلود کنند.

علاوه بر تلاش برای سازگار کردن تریدز با پروتکل ActivityPub، به زودی تعدادی ویژگی جدید اضافه خواهد شد تا به کاربران در یافتن فیدها و سازندگان محتوای موردعلاقه خودشان کمک کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توانیم به توصیه‌های بهبود یافته برای فیدها و عملکرد جستجوی قوی‌تر اشاره کنیم که پیگیری موضوعات و ترندها را آسان‌تر می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH