ویژگی دایرکت مسیج زودتر از موعد مورد انتظار به تردز افزوده خواهد شد

تردز پلتفرم جدید شرکت متا و رقیب مستقیم توییتر به‌شمار می‌رود. این پلتفرم در 5 روز نخست پس از راه‌اندازی خود موفق به جذب 100 میلیون مشترک شد. اکنون تردز در مسیر افزودن ویژگی‌های موجود در توییتر با سرعتی بالاتر از حد انتظار حرکت می‌کند.

آدام موسری؛ مدیرعامل اینستاگرام در ابتدا اعلام کرد که قابلیت دایرکت مسیج برای تردز در آینده‌ای نزدیک ارائه نخواهد شد. دایرکت مسیج یا DM در واقع پیام‌هایی هستند که به‌صورت خصوصی از یک مشترک به مشترک دیگر روی یک پلتفرم مشابه ارسال می‌شوند. اکنون به‌نظر می‌رسد که قابلیت دایرکت مسیج در تردز احتمالا زودتر از موعد مورد انتظار ارائه خواهد شد.

پایگاه خبری Business Insider به نقل از وبسایت BGR به یک یادداشت داخلی لو رفته از اینستاگرام دست یافته است. در این سند خاطرنشان شده که دایرکت مسیج همراه با برخی ویژگی‌های دیگر به‌زودی در تردز ارائه می‌شوند. اگرچه در ادامه این گزارش از دسترس خارج شد؛ اما مت ناوارا؛ تحلیل‌گر رسانه‌های اجتماعی با انتشار پستی کنایه‌آمیز در توییتر اعلام کرد که این یادداشت به قابلیت‌های جدیدی که در آینده به تردز افزوده می‌شوند؛ اشاره دارد.

این موضوع در واقع خبر خوشایندی برای کاربران تردز محسوب می‌شود؛ چرا که اضافه شدن قابلیت دایرکت مسیج بدان معناست که هر یک از کاربران پلتفرم که مایل به گفتگوی خصوصی با مشترک دیگری باشد؛ بدون خروج از تردز و مراجعه به سایر برنامه‌های رسانه اجتماعی می‌تواند این کار را انجام دهد.

اما چه عاملی موجب شده تا تردز، جدول زمانی ارائه قابلیت دایرکت مسیج را تغییر دهد؟ بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها، تولیدکنندگان کلیدی تردز با مدیران اینستاگرام مذاکره نموده و بر اهمیت راه‌اندازی این ویژگی در پلتفرم پیش از قابلیت‌های دیگر تاکید نموده‌اند.

همچنین آدام موسری؛ مدیرعامل اینستاگرام اعلام کرد که قابلیت‌های جستجوی بهبود یافته، trends و topics نیز به‌زودی در تردز عرضه خواهند شد. بعلاوه تردز وعده داده که ویژگی‌هایی نظیر پشتیبانی از چندین حساب‌کاربری، نمایش فیدها به ترتیب زمانی صرفا برای افراد شناخته شده از سوی کاربر، پشتیبانی از هشتگ‌ها و امکان ویرایش پست‌ها را در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد. همچنین در آینده، مشترکین تردز بدون نیاز به حذف اکانت اینستاگرام خود می‌توانند حساب‌کاربری خود در تردز را حذف نمایند.

نهایتا با توسعه هرچه بیش‌تر تردز مشاهده خواهیم کرد که اینستاگرام از طریق این پلتفرم به‌دنبال کسب درآمد بیش‌تر با فروش تبلیغات است.

تردز برای تحت فشار قرار دادن ایلان ماسک و تیم وی جهت جذب تبلیغ‌کنندگان بیش‌تر و افزایش جریان نقدینگی توییتر، شروع مناسبی داشته است. هنوز مشخص نیست که ویژگی دایرکت مسیج و سایر امکانات پیش‌تر اشاره شده دقیقا چه زمانی به پلتفرم تردز افزوده خواهند شد. با این‌حال حامیان تردز ادعا می‌کنند که این افزونه‌ها در آینده نزدیک ارائه نخواهند شد.

به‌نظر می‌رسد که آدام موسری؛ مدیرعامل اینستاگرام به قدری باهوش است که درک کند عرضه زودتر از حد انتظار این ویژگی‌ها موجب افزایش تکاپو از جانب توییتر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH