بزرگ‌ترین توربین بادی جهان در چین راه‌اندازی شد

شرکت چینی Three Gorges Energy اولین توربین بادی 16 مگاواتی جهان با نام MingYang Smart Energy MySE 16-260 را به شبکه تولید متصل کرد. قطر روتور این توربین برابر با 260 متر، طول هر یک از 3 تیغه آن معادل 123 متر و وزن آن برابر با 54 تن است. اتاق موتور همراه با ژنراتور بر روی سکوی تکیه‌گاه قرار گرفته و 385 تن وزن دارد. ارتفاع برج توربین بادی به 152 متر رسیده و این رقم تقریبا با ارتفاع یک ساختمان 50 طبقه قابل مقایسه است.

پره‌های این توربین غول‌پیکر با یک نوبت چرخش، دایره‌ای با مساحت 50 هزار متر مربع را ترسیم می‌کنند. این رقم بیش از 7 برابر مساحت یک زمین فوتبال است. همچنین با هر نوبت چرخش پره‌ها، 34.2 کیلووات ساعت انرژی تولید می‌شود.

انتظار می‌رود که توربین MingYang Smart Energy MySE 16-260 انرژی برق حدودا 36 هزار خانه در چین را تامین نماید. ژنراتور بادی در مزرعه بادی فراساحلی فوجیان در تنگه تایوان نصب شده است. بر اساس گزارش پایگاه Three Gorges Group، موقعیت متمایز این منطقه از آنجا ناشی می‌شود که سرعت وزش باد در آن طی بیش از 200 روز سال از 51 کیلومتر در ساعت (رژیم طوفان 7 نقطه‌ای) فراتر می‌رود.

این توربین بادی 16 مگاواتی برای مقاومت در برابر وزش باد با حداکثر سرعت 287 کیلومتر در ساعت طراحی شده است. وزش باد با چنین سرعتی حتی از طوفان تایفون که در سال 1979 اقیانوس آرام را درنوردید و تبدیل به قدرتمندترین طوفان استوایی در تاریخ بشریت شد نیز قوی‌تر است. با توجه به گمانه‌زنی‌های مطرح شده، ظرفیت برق تولیدی این توربین در هر سال به 66 گیگاوات ساعت خواهد رسید.

در عین‌حال متخصصان چینی قصد ندارند تا تلاش‌های خود را متوقف نمایند. در واقع این افراد کماکان به افزایش اندازه توربین‌های بادی دریایی ادامه خواهند داد. در همین راستا شرکت کشتی‌سازی دولتی چین سرگرم ساخت یک توربین 18 مگاواتی است که احتمالا در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH