گزارش مالی جدید سونی منتشر شد؛ افزایش درآمد بخش گیم و سرگرمی، کاهش مجدد فروش تلفن همراه

شرکت سونی گزارش عملکرد فصلی خود در حد فاصل ماه‌های آوریل تا ژوئن را منتشر کرد. این بازه زمانی مصادف با نخستین دوره سه‌ماهه در سال مالی برند ژاپنی است.

بر این اساس فروش کلی سونی طی این دوره رشد 33 درصدی را تجربه کرد. این دستاورد مدیون افزایش قابل توجه درآمد کمپانی در زمینه سرویس‌های بازی و شبکه، موسیقی، تصویربرداری و کسب‌وکار خدمات مالی است.

سونی در گزارش خود به تعداد دقیق کنسول‌های عرضه شده اشاره نکرده است. به عبارت دیگر در این گزارش صرفا اعلام شده که درآمد حاصل از خدمات بازی و شبکه نسبت به دوره مشابه سال قبل 27 درصد افزایش یافته است. همچنین انتظار می‌رود که روند صعودی فروش طی ماه‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

به‌طور مشابه تعداد گوشی‌های هوشمند اکسپریا فروخته شده در حد فاصل ماه‌های آوریل تا ژوئن نیز اعلام نشده است؛ اما درآمد واحد سرگرمی، فناوری و خدمات نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش یافته است. چشم‌انداز درآمدی برخی بخش‌های سونی برای ماه‌های باقیمانده از سال مالی جاری چندان امیدوارکننده به‌نظر نمی‌رسد.

اعتصابات انجمن نویسندگان آمریکا و انجمن بازیگران سینما عملکرد واحد Sony Pictures را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. این موضوع موجب شده تا عرضه و توسعه عناوین فیلم و تلویزیون تا زمان رفع مشکلات در ایالات‌متحده به تعویق بیفتد. کسب‌وکار تصویربرداری نیز روندی نزولی را در پیش گرفته است.

کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان بر عملکرد سونی به‌عنوان یکی از تامین‌کنندگان کلیدی سنسورهای دوربین تاثیر منفی می‌گذارد. بر اساس پیش‌بینی‌ها واحد بازی به درآمدزایی بیش‌تر برای سونی کمک خواهد کرد.

پیش‌بینی درآمدی برای کل سال مالی منتهی به 31 مارس 2024 به‌دلیل فروش بالاتر از حد انتظار بازی‌های غیر اول شخص مانند اسپایدرمن 2، Assassin’s Creed Mirage و Cyberpunk 2077: Phantom Liberty Expansion به 6.1 درصد افزایش یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH