بررسی سونی اکسپریا زد 3 (Z3): اوج ظرافت در یک مدل زیبا! (به روز شد)

Sony Xperia Z3 (4)

به طور معمول کمپانی‌های سازنده تلفن همراه‌، اوج هنر خود را به کار گرفته و محصولی تمام عیار و بی نقص را به عنوان پرچمدار خود روانه بازار می‌کنند و تا سال بعد، تنها به ارایه مدل‌های میان رده و متفاوت اقدام می‌کنند تا زمانی که سال جدید از راه برسد و روز از نو شروع شود و روزی نیز از نو! اما سونی مدتی است که روند خود را تغییر داده و گویا قصد داد تا خود را خاص‌تر از گذشته نشان دهد به همین جهت هر 6 ماه یک بار مدلی سطح بالا را به عنوان پرچمدار روانه بازار می‌کند، به روایتی دیگر سال را به دو نیمه تقسیم کرده و یک مدل را پرچمدار نیمه اول سال و مدل دیگر را پرچمدار نیمه دوم معرفی می کند. چندی پیش در طی مراسمی که در نمایشگاه IFA 2014 واقع در آلمان برگزار شد، سونی از پرچمدار 6 ماهه پایانی سال 2014 پرده برداشت. این مدل که اکسپریا زد 3 نام گرفته از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری ارتقا داشته است، ما نیز امروز بر آن شدیم تا ملاقاتی را با پرچمدار حال حاضر کمپانی ژاپنی سونی ترتیب دهیم و کمی بیشتر شما را با این مدل آشنا کنیم. قبل از شروع بد نیست در ابتدا تیزر رسمی اکسپریا زد۳ را ببینید و سپس اگر می‌خواهید بدانید که این مدل چه حرف‌هایی برای گفتن دارد، با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

 

زیباتر از گذشته

برخی بر این باورند که سونی می‌بایست طراحی نسل جدید اکسپریای خود را با تغییر و تحولات عظیمی رو به رو می‌ساخت، اما به شخصه چنین عقیده‌ای را ندارم. اگر کمی واقع گرایانه به موضوع نگاه کنیم، می‌بینیم که طراحی اکسپریا زد 2 علی‌رغم زیبایی منحصر بفردش آنچنان که فکرش را می‌کنید بی عیب و نقص هم نبود! سطحی صاف و تخت بخش پشتی دستگاه را پوشانده بود و همین حاشیه‌های بدون انحنا و در کل مستطیل شکل بودن اکسپریا Z2، تا حد زیادی موجب شده بود تا چندان خوش دست نباشد و آن احساس امنیت همیشگی را هنگام در دست گرفتنش نداشته باشید. اما سونی در اکسپریا زد 3 تمامی نواقص زد 2 را پوشش داده است. اطراف دستگاه گرد مانند طراحی شده و با رژیم سفت و سختی که سونی برای این مدل در نظر گرفته ضخامت آن بیش از 1 میلی متر نسبت به زد 2 کاهش داشته تا این مدل خوش ساخت در جدول مشخصات خود عدد 7.2 را مقابل ضخامتش ببیند. همچنین وزن دستگاه نیز از 163 گرم سابق به 152 گرم کاهش یافته است. این ضخامت کم، سبکی و طراحی گرد مانند موجب شده تا با دردست گرفتن اکسپریا زد 3 احساس امنیت کنید و دیگر نگران لغزیدن آن از دست‌تان و پرتاب از فاصله‌ای یک متری بر روی زمین نباشید.

 

Sony Xperia Z3 (1)

بیشتر نمای جلویی دستگاه را نمایشگر آن فرا گرفته وهمچنان آن مشکل همیشگی حاشیه‌های زیاد در بالا و پایین نمایشگر پا برجاست. بهتر بود که سونی کمی هم تمرکز خود را بر روی این قسمت می‌گذاشت تا شخص خریدار بیشترین استفاده را از فضاهای اسمارت فون محبوبش ببرد! البته باید به این نکته توجه کرد که میزان حاشیه دور نمایشگر یا Bezzle کاهش یافته و سبب خوش دستی گوشی شده است. در سمت راست دستگاه در میانه میدان کلید پاور به چشم می‌خورد و در بالای آن، درگاه کارت حافظه و نانو سیم‌کارت دیده می‌شود (دیگه ضرب المثل شده: هرچه گوشی بزرگ‌تر، سیم کارتش کوچک‌تر). اگر نگاهی نیز به بخش زیرین کلید پاور بی‌اندازیم، با کلیدهای یکپارچه صدا و کلید اختصاصی شاتر دوربین مواجه می‌شویم.

 

Sony Xperia Z3 (2)

بگذارید سری هم به طرف مقابل بزنیم، در سمت چپ، بخشی جهت اتصال داک تعبیه شده که ممکن است حتی سالی یک بار هم از آن استفاده نکنید و گویا وظیفه اصلی‌اش تنها در زشت کردن گوشی است. کمی بالاتر از این بخش نیز با پورت میکرو یواس‌بی رو به رو می‌شویم. بخش فوقانی گوشی جک 3.5 میلی‌متری هدفون را در خود جای داده تا در بخش زیرین دستگاه شاهد هیچ پستی ویا بلندی نباشیم.

 

Sony Xperia Z3 Review (4)

اگر دستگاه را به پشت برگردانید با لوگوی سونی در مرکز و دوربین به همراه تک فلاش آن در بالا و سمت چپ دستگاه آشنا می‌شوید. البته این نخستین باری نیست که شاهد چنین صحنه‌ای هستید، در واقع بخش پشتی دستگاه کوچکترین تفاوتی با اکسپریا زد2 و یا حتی اکسپریا زد 1 ندارد. اگر باور کنیم که سونی تمامی نواقص نسل گذشته اسمارت‌فون‌هایش را رفع کرده، پس با استفاده از یک سبک طراحی در 4 نسل پیاپی دیگر نوبت آن رسیده در نسل بعدی شاهد تغییر و تحولاتی گسترده در طراحی محصولات این کمپانی خوش ذوق باشیم.

Sony Xperia Z3 Review (9)
از بالا به پایین: اکسپریا زد۳ – اکسپریا زد ۲ – اکسپریا زد ۱

 

Sony Xperia Z3 Review (10)
از بالا به پایین: اکسپریا زد ۳ – اکسپریا زد ۲ – اکسپریا زد ۱

 

Sony Xperia Z3 Review (11)
از بالا به پایین: اکسپریا زد۳ – اکسپریا زد ۲ – اکسپریا زد ۱

 

یکی از نقاط قوت پرچمدار جدید سونی ارایه در 4 رنگ متفاوت است که علاوه بر بالا بردن قدرت انتخاب فرد هنگام خرید، به خاص بودن این مدل کمک شایانی می‌کند، به خصوص رنگ مسی آن!

Sony Xperia Z3 Review (1)


 

Sony Xperia Z3 Review (2)


 

Xperia Z3Review (1)

 

بدون مشکل در نگاه از زوایا

در اکسپریا زد وان مشکل اصلی دستگاه نمایشگر آن بود، که در نگاه از زوایا رنگ پریده به نظر می‌رسید. سونی در اکسپریا زد 2 این مشکل را به طور کامل برطرف کرد تا شاهد یکی از بی‌نقص‌ترین نمایشگرهای تلفن همراه دراین مدل باشیم. گویا این تغییر تا حد زیادی به مذاق سونی خوش آمده زیرا در اکسپریا زد 3 نیز از همان پنل IPS و با همان رزولوشن 1080p اکسپریا زد 2 استفاده کرده است. در این روزها که کمپانی‌های معتبری همچون سامسونگ و ال‌جی دم از صفحات QHD می زنند، جا داشت سونی نیز تغییرات عمده‌ای را در نمایشگر گل سرسبدش می‌داد تا با سیل عظیم انتقادات مواجه نشود. ناگفته نماند که سونی در این مدل نیز همچنان از فناوری Trilluminous با موتور X-Reality استفاده کرده تا میزان نویز را به حداقل برساند و رنگ‌ها تا حد زیادی نسبت به سابق پررنگ‌تر نشان دهد. همچنین این فناوری موجب افزایش کنتراست نمایشگر نیز شده است.

 

Sony Xperia Z3 Review (7)

با این حال خود سونی معتقد است که در زیر نور آفتاب، این مدل کنتراست بهتری را ارایه می‌کند و به نوعی نسبت به نسل قبلی ارتقا یافته است.

 

Xperia Z3Review (3)

نکته متفاوت در رابطه با نمایشگر این است که سونی برای آن یک حافظه جداگانه در نظر گرفته و تا زمانی که احتیاج نباشد صفحه رفرش نخواهد شد، در نتیجه انرژی کمتری مصرف شده و شاهد افزایش طول عمر باتری دستگاه خواهیم بود. برای اینکه بتوانید کیفیت نمایشگر این مدل را در برابر رقبا بسنجید، آن را در کنار پرچمداران دو کمپانی ال‌جی و اچ‌تی‌سی قرار دادیم و با بالا بردن میزان نور صفحه در هر ۳ مدل، مشغول عکاسی از آن‌ها شدیم که در زیر شاهد حاصل تلاش‌مان هستید. (به ترتیب از راست به چپ: اکسپریا زد3، اچ‌تی‌سی وان ام ۸، ال‌جی جی۳)

Xperia Z3 Review (3) Xperia Z3 Review (4) Xperia Z3 Review (5) Xperia Z3 Review (6) Xperia Z3 Review (7)

فرکانس را بالا ببر

سونی در اکسپریا زد2 از چیپست توانمند اسنپدراگون 801 بهره گرفت و این بار در پرچمدار حال حاضر خود یعنی اکسپریا زد3، همین چیپست را به کار برده که از هسته‌های کریت 400 و واحد گرافیکی Adreno 330 استفاده می‌کند، البته فرکانس هسته‌ها از 2.3 گیگاهرتز سابق، به 2.5 گیگاهرتز افزایش یافته است. پرچمداران سایر کمپانی‌ها همچون ال‌جی جی 3 و اچ‌تی‌سی وان ام8 نیز از همین مجموعه سخت افزاری بهره مند هستند، اما با توجه به زمان عرضه اکسپریا زد3 توقع داشتیم که این کمپانی خوش ذوق ژاپنی از نسل جدید چیپست‌های کوالکام در سوگولی خود استفاده کند که چندان توقع زیادی هم نبود! بجز افزایش فرکانس هسته‌ها شاهد تغییر دیگری در این بخش نیستیم و زد ۳ نیز همچون برادر بزرگترش از ۳ گیگابایت رم استفاده می‌کند. برای اینکه عیار این هوشمند دو زیست را بسنجیم، آن را وارد آزمایشگاه کردیم و در مرحله نخست به سراغ آزمون AnTuTu‌ رفتیم و اکسپریا زد ۳ در بهترین شرایط ممکن نتوانست امتیازی بیش از 33842 را کسب کند.

Xperia Z3 Review (8)

سپس به سراغ Quadrant رفتیم تا آخرین دستپخت سونی در دنیای اسمارت فون‌ها را در ۴ مرحله مجزا بسنجیم که حاصل کار را در مقایسه با رقبا مشاهده می‌کنید. (از بالای نمودار گزینه‌ها را تغییر دهید!) Sony Xperia Z3 Review (12)

در مرحله بعد از Bonsai‌ استفاده کردیم تا واحد گرافیکی را به چالش بکشیم.

Xperia Z3 Review (9)

در مرحله آخر نیز به سراغ بنچمارک پی رفتیم و بر خلاف گذشته که محصولات سونی اغلب شاهد اعدادی سر به فلک کشیده بودند، این بار زد۳ توانست به عددی همچون 159 دست یابد تا همچنان آن رکورد تاریخی ال‌جی جی ۲ باقی بماند.

Xperia Z3 Review (10)

دوربین عنکبوتی

میان گوشی‌های اندرویدی رکورددار میزان وضوح، محصولات نسل قبلی سونی با وضوح 20.7 مگاپیکسل بودند و سونی قصد نداشته در پرچمدار جدیدش رکورد را جابه جا کند، درنتیجه از همان دوربین 20.7 مگاپیکسلی گذشته با سنسور منحصر به فرد Exymor RS استفاده کرده که با دارا بودن نسبت ”1/2.3 تقریبا ۷۰ درصد بزرگ‌تر از سایر سنسورها است.همچنین گشادگی دیافراگم لنز برابر با F/2.0 است و در واقع همه چیز برای یک تصویر برداری در محیط‌های کم نور مهیا شده به جز یک چیز بسیار ساده و پیش پا افتاده با نام فلاش! سونی با خساست تمام باز هم تک فلاش LED را برای چنین دوربینی قرار داده که اگر از دو فلاش LED و یا تک فلاش زنون استفاده می‌کرد، اکنون می‌توانست رقبای زد 3 را به نبردی سخت در تاریکی دعوت کند، با این حال سونی معتقد است که بهبودهایی را بر روی این دوربین انجام داده و عملکردی بهتر را نسبت به زد2 در محیط‌های کم نور خواهد داشت.

Sony Xperia Z3 Review (3)

از دیگر ویژگی‌های خاص این دستگاه می‌توان به لنز 25 میلی‌متری از سری G و تنظیم میزان ISO تا 12.800 اشاره داشت. برنامه‌های جدید دوربین اجتماعی و قابلیت‌های ویرایش، تجربۀ دوربین شما را به سطح بالاتری ارتقاء می‌دهند. باFace in می‌توانید یک رویداد و واکنشتان به آن رویداد را به‌طور هم‌زمان ثبت کنید. با واقعیت‌افزودۀ سرگرم‌کننده، می‌توانید طرح‌های مبهم و کلی جک و جانور متفاوت را به تصاویرتان اضافه کنید و از تصاویری خاصی که با گوشی خود می‌گیرید، لذت ببرید.و یا با Movie creator  می‌توانید از عکس‌ها و ویدیوهایتان فیلمی بسازید. همچنین می‌توانید باSound Photo به یک عکس، صدا اضافه کنید! در ادامه شاهد لحظات شکار شده با دوربین این اسمارت فون، هستید.

Sony Xperia Z3 Review (15)


 

Sony Xperia Z3 Review (16)


 

Sony Xperia Z3 Review (17)


 

Sony Xperia Z3 Review (14)
تصویری از افکت جدید اسپایدرمن در سری AR
Xperia Z3 Review (1)
زیر نور اتاق بدون فلاش
Xperia Z3 Review (2)
در تاریکی مطلق با فلاش

از لحاظ فیلم برداری نیز این مدل همچون نسل پیشین، قادر است تا به صورت 4K فیلم برداری کند. از آنجایی که هنگام فیلم برداری لرزش دست‌ها بیش از هر چیز دیگر آزار دهنده است، سونی از تکنولوژی جدیدی با نام Intelligent Active Mode استفاده کرده تا لرزش دست ها را به حداقل برساند و تصویری صاف و یک‌دست را برای‌تان به ارمغان آورد. علاوه بر این، حالت ویدیوی پیشرفته بر روی این مدل قرار گرفته که بدین معنا است که می‌توانید فیلم‌برداری را به‌طور موقت متوقف کرده و دوباره از سر بگیرید. اما نقطه قوت اکسپریا زد۳ در این بخش، بدون شک قابلیت Multi-camera است که با آن می‌توانید تا حداکثر توسط ۳ مدل اکسپریا از زوایای متفاوت از یک سوژه فیلم بگیرید که در نوع خود بسیار خاص و منحصر به فرد است.

با توجه به بالا گرفتن تب عکس‌های سلفی و علاقه‌ای که کمپانی‌های متعدد نسبت به آن نشان داده‌اند، انتظار داشتیم تا در اکسپریا زد ۳ شاهد دوربینی قوی برای ثبت عکس‌های سلفی باشیم، اما سونی باز هم از همان دوربین 2.2 مگاپیکسلی زد ۲ بر روی این مدل استفاده کرده که توانایی فیلم برداری به صورت فول اچ‌دی را نیز داراست.

Joorchin-4

به راحتی هر چه تمام‌تر فیلم ببین!

هنگام فیلم برداری با یک تلفن هوشمند تنها از دوربین آن بهره می‌برید، اما وقتی به بخشی چون مالتی مدیا می‌رسید و قصد دارید تا در اسمارت فون خود به تماشای فیلم بنشیند، می‌بایست بیش از یک جز دستگاه را به کار بگیرید. یکی از عوامل موثر هنگام تماشای ویدیو نمایشگر است، که سونی یکی از بهترین‌های آن را در زد ۳ قرار داده است. عامل دوم، پلیر دستگاه است که خوش بختانه یک مدل ساده و در عین حال قدرتمند آن بر روی زد۳ قرار گرفته و حتی اگر شما را راضی نکند با توجه به استفاده از سیستم عامل اندروید، می‌توانید پلیر محبوب خودتان را از میان هزاران پلیر اندرویدی بیابید و یکی از آنها را بر روی اکسپریا زد۳ نصب کنید و قال قضیه را بکنید!

Sony Xperia Z3 Review (6)

 

سومین و مهمترین عامل، بدون شک اسپیکرهای دستگاه هستند. اکسپریا زد ۳ به اسپیکرهای استریو جلویی با S-Force Front Surround™و پخش صدای باکیفیتی مجهز شده و با استفاده از موتور DSEE HX از کاهش کیفیت صدا جلوگیری می‌کند. کیفیت صدا رویای‌ست اما از لحاظ بلندی در مقابل سری وان اچ‌تی‌سی و به خصوص ام ۸ حرف زیادی برای گفتن ندارد. با همه این تفاسیر، می‌توان اکسپریا زد ۳ را مدلی ایده‌آل برای تماشای ویدیو و گوش دادن به موسیقی دانست.

قابلیت‌های خاص و منحصر به فرد

همه محصولات سونی را به ضد آب و گرد و غبار بودنشان می‌شناسند و این چیز عجیبی نیست که این کمپانی ژاپنی،گل سرسبد محصولاتش را از این قابلیت به دور نگه دارد، در نتیجه زد ۳ نیز ضد آب و گرد و غبار بوده و موفق به کسب گواهینامه IP68 شده است که نسبت به نسل قبلی شاهد پیشرفت‌هایی در این زمینه هستیم. این مدل در دو نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگابابتی وارد بازار می‌شود و خوش بختانه می‌توانید تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر از طریق کارت حافظه به آن بی‌افزایید. از همان بدو ورود به بازار نیز به نسخه 4.4.4 اندروید مجهز است و با توجه به اخباری که اخیرا از سوی سونی منتشر شد به نسخه ۵ این سیستم عامل نیز آپدیت خواهد شد.

 

Xperia Z3Review (2)

بدون هیچ شکی مهمترین قابلیت سری جدید اکسپریا را می‌توان مجهز شدن آن به PS4™ Remote Play دانست. توسط این قابلیت فوق العاده خاص خواهید توانست از گوشی خود به‌عنوان نمایشگر راه دور برای متصل شدن به PS4 و کنترل بازی‌هایتان در کنسول بازی، استفاده کنید. بعنوان مثال تنها کافی است اکسپریا زد 3 را با استفاده از شبکۀ Wi-Fi خانگی ( همینی که n نفر از اعضای خانواده ازش استفاده می‌کنن!) به PS4 متصل کنید و از کنترل‌کنندۀ بازی بی‌سیم DUALSHOCK®4 با نگهدارندۀ کنترل بازی مدل GCM10 برای ادامۀ بازی در هرکجا از خانه بر روی این مدل، استفاده کنید. از طرفی برنامه  PlayStation®App به شما اجازه می‌دهد تا از نسخه چهارم سری اکسپریای خود با نام اکسپریا زد3 برای مشاهدۀ بازی کردن دوستانتان در هنگام بازی یا به‌عنوان نمایشگر دوم برای بازی‌های PS4 خودتان استفاده کنید! در ادامه بد نیست ویدیو تبلیغاتی رسمی سونی را در این رابطه ببینید.

 

از لحاظ امکانات ارتباطی ایرادی بهz3 وارد نیست و این مدل از آخرین نسل شبکه LTE و Cat4 هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید تا حداکثر سرعت 150 مگابیت دانلود کنید، موردی که حداقل برای من و شما یک رویای دست نیافتنی است. به این قابلیت‌ها، پشتیبانی از نسل چهارم بلوتوث، NFC و GPS را هم اضافه کنید تا مطمئن شوید که با یک مدل رویایی رو به رو هستید. بر روی اکسپریا زد3 یک باتری 3100 میلی آمپری قرار گرفته که نسبت به نسل قبلی با 100 میلی آمپر کاهش رو به رو است که دلیل آن را می‌توان به کاهش ضخامت دستگاه نسبت داد. به گفته خود کمپانی، می‌توانید تا 16 ساعت در شبکه 3G با آن صحبت کنید. تنها ایراد وارده به زد3 را می‌توان عدم استفاده از پورت مادون قرمز برای کنترل لوازم دیجیتالی اطرافمان دانست، که سونی بازهم همچون اکسپریا زد2 آن را فراموش کرد! جالب است بدانید که تبلت اکسپریا زد2 به چنین پورتی مجهز است در حالی که اسمارت‌فون‌های سونی حتی در نسل جدید نیز فاقد آن هستند. در ادامه ویدیویی را در رابطه با قابلیت‌های منحصر به فرد این هوشمند خواهید دید.

سخن پایانی

اکسپریا زد 3 را می‌توان نسخه ارتقا یافته اکسپریا زد2 دانست، جایی که با یک سخت افزار به روز، بهبود در نمایش تصاویر، کاهش ضخامت دستگاه، افزایش میزان مقاومت در برابر آب و قابلیت‌های جدیدی همچون PS4™ Remote Play دل هر خریداری را می‌رباید. هم اکنون سونی اکسپریا زد۳ با قیمتی در حدود دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار کشور به فروش می‌رسد. به نظر شما آیا اکسپریا زد 3 لایق پرچمداری نیمه دوم سال 2014 سونی هست یا خیر؟!

 

sony-z3

لبخند

طراحی زیبا با لبه‌های گرد مانند
سبک و ظریف‌تر از گذشته
نمایشگر بسیار با کیفیت با پنل IPS
ضد آب و گرد و غبار
دوربین 20.7 مگاپیکسلی بسیار با کیفیت با رابط کاربری بهبود یافته
مجهز به قابلیت PS4™ Remote Play

اشک

عدم استفاده از پورت مادون قرمز برای کنترل دستگاه‌های دیجیتالی

تغییرات اندک نسبت به نسل پیشین

گران است!!

143 در مورد “بررسی سونی اکسپریا زد 3 (Z3): اوج ظرافت در یک مدل زیبا! (به روز شد)”

  1. چندتا چیز تو بررسیتون یادتون رفته بروز کنید. عمر باتری بیشتر شده. کیفیت صدا در بهترین حالت ممکن قرار داره و از m8 هم بالاتره. کیفیت صفحه نمایش نیاز نبود QHD باشه و در همین حالت هم g3 رو نابود کرده طبق تصاویر.

    1. مجتبی مسکینی

      به افزایش طول عمر باتری اشاره شده! کیفیت صدا نسبت به زد ۲ بهتر شده اما به ام ۸ نرسیده هنوز! کیفیت صفحه نمایش فوق العاده بالاست شاید نیازی به qhd نباشه اما از لحاظ اعداد و ارقام از رقبا عقب تره

  2. صفحه نمایشش که بقیه رو خورد. جوک جالبتونم این بود که گفتید صداش به m8 نمیرسه در حالی که میخوره m8و.

  3. متخصصین عزیز…
    ایا امکان دارد که قیمت گوشی z3 تا عید یا اواخر بهار به زیر دو ملیون تومن افت کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    قیمت این گوشی در بازار جهانی چند دلار است؟؟؟؟؟

  4. بچه ها اگه طراحی زیاد براتون مهم نیست اس5 بگیرید به خدا بهتره خودتون عملکرد پردازندشو ببینین عملکرد صفحه نمایششو ببینیدو نرم افزارهای مختلف و حسگر اثر انگشت و ضربان قلب حالت الترا پاور که باهاش میتونین 13 روز با گوشیتون کار کنین و دوربین بسیار قدرتمند که تو دیجی کالا هم بخش نقد و بررسی زد2 گفته دوربین اس5 را به زد2 ترجیح میدهیم .زد اب بودن وهزاران امکانات دیگر که تو هیچ گوشی اینهمه رو کنار هم نمیبینید..با تشکر

    1. علی سهرابی

      کی گفته اس 5 بهتره اس 5 شیشه دوربینش بالا زده و پس از مدتی خش می افته در ضمن کیفیت صفحه نمایشش از m8وg3پایین تره و دوربین جلوش هم از z2و m8وp7پایین تره ودوربینش در عکاسی hdrدر مقابل Z2کم می اره و کیقیت بدنم اصلا خوب نیست
      باتشکر

  5. باسلام اقا ارمین با اینکه من طرفدار اچ تی سی هستم اما با هر دو گوشی های جی3 و زد2 کار کردم به نظرم زد2 بهتره چون عمر باطریش بیشتره بدنش بهتره و…..واینکه گفتین صفحه نمایش و پردازنده باید بگم عملکرد صفحه نمایش جی3 هیچ فرقی با فول اچ دی نداره و پردازندشم چون به خاطر همین 2k بودن درگیره عملکردش ضعیفتره ..

    1. سلام خدمت آقا سیامک.من هم به شدت طرفدار سامسونگم ولی گفتم که یه گوشی با کارایی های مختلف و به روز رو معرفی کنم. خودم از شرکت الجی متنفرم ولی جی3 گوشی دیگه ایه. خود آقا علی هم گفته که زد2 براش خوب کار میکرده ولی هنگ هایی هم داشته و بدنه اش داغ میشده. پس گفتم اگه سامی بدنه های خوبی نداره و داغ میکنه. پس الجی رو گفتم که قطعا از زد2 بهتره ولی از زد3 نه.اچ تی سی ام8. هم حرف نداره.
      ممنون.

  6. با سلام خدمت همه دوستان

    یه سوال دارم.
    من خودم Z2 داشتم که متاسفانه بعد 10 از روز از خریدش ازم زدن! همون موقع یکسری مشکلات به نظرم اومد که خیلی ها گفتن با اومدن آپدیت رفع میشه مثل داغ شدن ، و یکسری دیگه از مشکلات که بعدا تو فروم های مختلف خوندم مثل: امکان جدا شدن صفحه شیشه ای(حاشیه پلاستیکی دور صفحه) ، شکستن شیشه پشت گوشی براثر داغ شدن( درحین فیلم برداری 4k و …)! ، یه مقدار lag و … .
    من تعصب زیادی رو برند ندارم ولی میخوام گوشی برام کار کنه .قبل از همین Z2 ، گوشیم Desire HD HTC بود که 4 سال برام کارکرد و ازش راضی بودم، بنابراین برام کارایی مهمتراز برند هست.(البته گوشیو روت کردم)
    بابت هزینه هم حاضرم درحد 2.5 خرج کنم.
    تا الان هم منتظر Z3 موندم. (چون به نظرم میاد شاید اون مشلات Z2 رفع شده باشه و یه گوشی کامل باشه چون از نظر performance به نظر نمیاد چیزی کم داشته باشه)
    با این تفاسیر میخواستم بدونم با وجود این مشکلات تو Z2 که کوچیک هم نیستن، آیا ارزش داره دوباره برای Z3 هزینه کنم ؟ یا برم سراغ یه گوشیه دیگه؟

    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    با تشکر

    1. سلام آقا علی.
      به نظرم خیلی اختلاف چندانی بین دو مدل زد2 و زد3. وجود نداره. پس اگر در 10 روز استفاده از سونی زد2 خوشتان اومد همون رو دوباره خریداری کنید.
      اما از بین برند های دیگه من نظرم روی سه گوشی نوت4، الجی جی3 و اچ تی سی ام8 است که بازم برمیگرده به سلیقه شما که چه چیزی می نظرتون هست.
      در کل به نظرم با این قیمت یه گوشی کامل جی3 الجی هست و اگه من 2.5 قرار بود به گوشی پول بدم این مدل رو میخریدم.
      برتری این گوشی نسبت به زد2 صفحه qhd و پردازنده و باتری و دوربین لیزری هست که با قیمت تقریبا 1.800 میتونین خریداری کنید.بررسی اش هم تو این سایت هست.

  7. با سلام
    میخواستم بدونم این گوشی (دو سیم کارته) حدودا کی وارد بازار ایران میشه؟ و حدود قیمتش چقدر هست ؟

  8. طرفداران سونی دلشان را به چی خوش کرده اند!؟؟؟ نقل قول از

    ALIREZA-ss
    جواب :
    طرفداران سونی دلشان را به این موضوع بسیار مهم خوش کرده اند که همه گوشی های سامسونگ به خصوص گالکسی s5 و نوت3 و نوت4 توسط سرور گوشی ها یعنی اکسپریا z2 و Z3 به سطل آشغال انداخته خواهند شد

    1. عزیز چی میگی؟خداوکیلی میخوام بدونم فرق بینz2وz3چیه؟سونی تنهاکاری که میکنه اعداد اسم های گوشیشو عوض میکنه.بعدمیارن تو بازار مردم فکرمیکنندچیه؟متاسفانه مردم عقلشون به چشمشونه.سامسونگ 3برابراین تیکه پاره ها(Z2وZ3) امکانات داره اگه توهمین سایت نگاه کرده باشیدنوشته سامسونگ داره40درصدA8اپل رو تولیدمیکنه.تاحالاشده اپل یه چیز از سونی بخواد؟

      1. علی سهرابی

        دوربین note4ساخت سونی هست هم جلوش هم دوربین عقبش تو ی همین سایت هم نوشته
        لطفا الکی نظر نده
        سامسونگ کیسه زباله

        1. سامسونگ اون کیسه زباله ایه که آشغا های اضافه گوشی های سونی رو توش می ریزند و اون گوشی فروشی شما کیسه زباله هستش.

  9. اون کسی که میاد در این صفحه میگه فلان گوشی در حد بزرگانی مثل سامسونگ نیست فکر می کنه که مثلاً سامسونگ چیه… غافل از اینکه سامسونگ را کشور های جهان سوم و خریداران مبتدی که از گوشی هیچی نمیدانند به این جا رساندند… وجدانا حتی اکسپریا زدوان هم به همه گ های سامسونگ می ارزه چه برسه به اکسپریا z2 و Z3 که سامسونگ تا پنج سال دیگر هم به این دو گوشی نخواهد رسید

  10. آخه آقا سینا شما که از ما سامسونگی ها بی ادب ترین. فکر نیمکتی که با این حرفها شما تو سایت های مختلف گند میزنین با این تربیتتون؟
    بگذریم شما به جز ظاهر بگو ببینم برتری زد3 و کلا پدیده ای به نام سونی نسبت به نوت4 چیه؟ بابا به جون خودم و خودت 4 تا سونی عوض کردم کار کردم میگم هیچ اشغالی نیست الان هم سونی دارم.ولی سونی یه عقب مانده هست که از قافله برترین گوشی ها عقب مانده و تازه گیا ثابت هم کرده که تو قیمت خیلی افت میکنه و شرکت های مثل ال جی و اچ تی سی بسیار سرتر از سونی هستن. سامسونگ حتی اپل رو هم به راحتی له میکنه خودتم میدونی که سونی در حد بزرگانی چون سامسونگ نیست که پردازنده های 5اس رو زد تازه الان هم مادیران اپل از سامسونگ میترسن چون تو فروش گوشی و اسم و رسم تنها شرکتی هست که میتونه فروش و تبلیغات بیشتری نسبت به اپل داشته باشه.امیدوارم قانع شده باشی سونی دیگه به درد نمیخوره.

    1. واقعامتاسفم برای جوانهامون بجای بحثهای تخصصی در مورد یک کالاشروع میکنن به بدو بیراه گفتن به تفکرهای همدیگه.

  11. باسلام خدمت دوستان من نمیدونم چرا این طرفدارای سامسونگ این قد از سونی بد میگن بابا سونی گوشی میزنه خارق العاده حالاشما از سوزش این که باز سامسونگ افتضاح به بار اورده از برند های دیگه بد نگین برین مدل گوشی تونو عوض کنید نه توی همه ی سایتا شر بگین .

  12. هیچ شرکتی نتونسته دوربین با ماژول به این بزرگی را در ضخامت 7.3 میلی جا بده بدون اینکه دوربین بیرون زدگی داشته باشه!!!؟؟؟رسیدن به 600 نیت هم که جای خود داره که بقیه شرکتها فعلا باید رویاشو در سر داشته باشند
    اپل هم طراحی کناره های گوشیشو در ایفون 6 کاملا از زد 3 تقلید کرد این وهر کسی میفهمه.در ضمن هر وقت هر شرکتی تونست با بدنه الومینیوم وشیشه و 5.2 اینچ وباطری 3100 میلی امپری ودوربین 20 ودو عدد اسپیکر استریو وزن فقط وفقط 152 گرم بزنه بیاد راجع به طراحی مهندسی صحبت کنه .در ضمن پردازنده 801 با صفحه فول با پردازنده 805 با صفحه فورکی برابره اگه قویتر نباشه.بهتره تعصبات بیهوده رو کنار بزارید واوج شاهکار طراحی را در زد 3 ببینید

  13. ایراد گرفتنتون مسخره هست.نبود مادون قرمز؟یه کم توجه کنید ایراد داره از سر و روی زد3 میباره.عدم پیشرفت سخت افزاری،ظاهر تکراری،دوربین به درد نخور،….

    1. محمد طولابی

      با سلام خدمت شما دوست گرامی
      هر شرکتی باید یک سبک طراحی را انتخاب کرده و پرچمدارهایش را بر اساس همان سبک بسازد.سامسونگ،نوکیا،سونی،الجی،اچ تی سی،موتورولا و… همه پرچمداران چند سال اخیرشان تقریبا هم شکل و شمایل نسل قبلیشان هستند،فقط هر نسل نسبت به نسل قبل اندکی پیشرفت می کند.که z3 هم نسبت به z2 از لحاظ طراحی پیشرفت خوبی داشته.
      تمام شرکت ها و استفاده کنندگان محصولاتشان قابل احترام هستند.
      هرگز مغرضانه نظر ندهیم
      پیروز باشید

      1. محمد طولابی

        دوستان گلی که به نظر بنده امتیاز منفی دادن بیان بگن آیا حرف نادرستی زدم؟
        ما حتی سلام هم بکنیم همه منفی میدن!!!!!!

    2. آقای آرمین شما z3 داشتید مگه که دارید از سخت افزارش ایراد میگیری؟
      یا میخواید طرفداراتو زیاد کنی که این کار نشدنی هست.

  14. سلامی دوباره به طرفداران ناراحت سونی من از طرف سامسونگی ها حرف میزنم.اولا احترام خودتونو نگه داریدکه به نوت4 میگید اشغال در حالیکه من به زد3 که در حد یه اشغال هم نیست توهین نکردم،شما به جز بدنه خوب و ظاهری که همون زد2 هست به چی دل خوشید و طرفداری سونی رو میکنید.بیچاره ها سامسونگ داره اپل رو از بین میبره با همون بدنه پلاستیک بی ارزشی که ازش حرف میزنید،تازه بعضی از طرفدارای سونی اونقدر بدبخت شدند که به اپل پناه اوردن.

    1. شما هم احترامتونو نگه دارید که به z3 میگید آشغال اگه z3 اشغال باشه سامسونگ چیه؟
      طرفداران سونی پاسخ مورد نظر خود را ارسال کنند.
      اینقدر با تعصب قضاوت نکنید شما تا حالا z2 یا z3 تا حالا لمس کردید که توهین میکنید؟

  15. دیگه واسه خالی نبودن عریضه یه ایراد بنی اسراییلی از گوشی گرفتین!!! آخه نداشتن مادون قرمز هم شد ایراد ؟ مگه آدم گوشی میخره که باهاش تلویزیون روشن کنه؟ مگه تلویزیون کنترل نداره؟

    عجب دنیایی شده؟ انسان .اقعا میل به بی نهایت داره!

    1. مجتبی مسکینی

      مگه ایکس باکس نیست ؟ پس چرا با گوشی بازی میکنید ؟
      مگه ال سی دی ۴۰ اینچی نیست ؟ پس چرا تو گوشی ویدیو می بینید ؟
      و…
      پورت مادون قرمز هم نبودنش یه ضعف به حساب میاد با توجه به اینکه سونی همچین چیزی رو برا تبلت زد۲ با اون سایز بزرگ قرار داده بود ولی برا زد۳ نه

      1. حتما مهندسام و متخصصان شرکت سونی یه چیزی میدونستن که واسش پورت مادون قرمز نذاشتن. شما تا حالا کی رو دیدی که بگه : وای گوشیم مادون قرمز نداره ، بدبخت شدم؟

        ایراد به چیزی میگن که نبودنش واسه کاربر مضر باشه. مثلا آیفون 5 nfc نداشت. واقعا خیلی از کاربرا بهش نیاز داشتن.

        به نظرتون نبودن مادون قرمز ، آسمون رو به زمین میاره؟

        1. مجتبی مسکینی

          مگه PC یا کنسول نیست؟ پس چرا با گوشیتون بازی می کنید؟
          مگه ۴۲ اینچ تلویزیون نیست ؟ پس چرا با گوشیتون فیلم می بینید؟
          مگه لپ تاپ یا PC نیست؟ پس چرا با گوشیتون وب گردی می کنید؟
          مگه دوربین های حرفه ای یا همین کامپکت ها نیستن؟ پس چرا با گوشیتون عکس می گیرید؟
          و…

  16. سونی وقتی ال سی دی تولید میکرد سامسونگ باطری قلمی میزد .
    سامسونگ با طراحی کپی از اپل آیفون آبروریزی کرد.
    حداقل سونی اخلاق حرفه ای را رعایت میکنه.
    سونی عالیترینه

    1. اگه پیشرفت های سامسونگ رو تقلید حساب کنیم اون وقت همه شرکتای گوشی ساز از شرکت موتورولا-که اولین گوشی جهان رو ساخت-تقلید کردن.یا اینکه همه ی شرکتا ساخت دوربین در گوشی رو از سامسونگ-که اولین گوشی دوربین دار جهان رو ساخت-تقلید کردن.کاری که سامسونگ کرده پیشرفت بوده نه تقلید.(که البته با همون گوشی که شما بهش میگین حاصل تقلیده یا همون s5 دومین گوشی پر فروش جهان شد!!!)در آینده ای نه چندان دور خواهیم دید که تمام گوشی های جهان مثل گلکسی نوت اج دارای صفحه نمایش خمیده خواهند بود.پس اون وقت همه ی شرکتای گوشی سازی از جمله این سونی آشغال از سامسونگ تقلید خواهند کرد.

  17. سامسونگ بره اون اشغال های هنگی را بزنه که به درد لای جرز دیوار می خورن سونی همیشه از سامسونگ برتر بود بعد نوکیا همه ی اینارو میخوره

  18. سامسونگ بره اون اشغال های هنگی را بزنه که به درد لای جرز دیوار می خورن سونی همیشه از سامسونگ برتر بود و شما پای اون خزفون اپل را وسط نکشید که اشغاله بعد نوکیا همه ی اینارو میخوره

  19. گوشی لانچ شده بچه جون گزارش از نمایشگاه آلمانه ، علاءالدین نیست. مرسی از ایتی رسان
    z3= high enddddddddddddddd

  20. آره سونی شورشو درآورده اصلا این به طرفداران سامسونگ ربطی نداره،این بخودمون که طرفدار سونی هستیم مربوطه.اون s5 جونتون که در یک مورد هم حتی برتر نبود از z2. بیچاره نوت4 هم بلای s5 اومد سرش توسط z3. صفحه نمایش افتضاح پرمصرف انداخته رو نوت4 که شماها از مصرف باتری اذیت بشید،مثل سونی نیست که بفکر ماها باشه. در ضمن هرکی تونست از برتری QHD به FHD بگه جایزه داره.بغیر از معایب هیچ منفعتی نداره. سونی بفکر ما بود که QHD استفاده نکرد.مرسی سونی.همین z3 تو کیفیت نابود خواهد کرد نوت4 جونتونو.فقط صبر کنید تا مقایسه ها.

    1. اخه محمد جاااااااااااان نمودار هارو نگا کردی؟؟؟ بجز حافظه س5 از زد 2 بالاتره…..وهمینطور از z3…بنظر من فقط ضد اب بودن سونی بهتر از سامسونگه

    2. سامسونگ داره با اپل رقابت میکنه وشرکت های کوچولومثل سونی نبایدتوکار بزرگتراشون مثل سامسونگ واپل دخالت کنند.ماگلکسی starرو بهz3ترجیح میدیم

      1. سلام اقای علی رضا جان می خوام باهات با احترام
        حرف بزنم.همون طور که خودت گفتی گوشی فروشی و فکر میکنی کسی نمی دونه که سود گوشی های سونی برای گوشی فروش ها خیلی کمه در حالی که سامسونگ یک گوشی و برندی هستش که سود زیادی برای فروشنده می زاره.شما هم برای این که مردم سامسونگ بگیرند حاضری هر کاری بکنی.

  21. سلام خدمت دوستان…
    دوستای گلم میشه منو بین خرید سونی اس پی و ال جی جی2مینی راهنمایی کنید…خیلی ممنونتون میشم…خیلی وقته تردید ارم بین خریدشون.از طرفی کیفیت صفحه بهتر و زیبایی جی2مینی و از طرفی قدرت اس پی…توروخدا راستشو بگید.

    1. سلام اره مال اون که گفته میخوام تو Z4 از QHD استفاده کنم خیلی به فکرشماست برو یک نگاهی به بنچمارک بنداز z3 درحد s5 هم نیست چه برسه به نوت 4 توکه هنوز صفحه نوت رو ندیدی چرا حرف الکی میزنی ما توی گوشیمون تکنولوژی پاورسیفینگ داریم که زمان شارژ دهی گوشیمون رو چند برابر میکنه راستی یه سوالی دارم وقتی باتری گوشیتون خراب بشه گوشیتون رو باهش پرت میدین اخه عوض نمیشه عوضم بشه گوشیتون رو باید باز کن بیچاره اونای که سونی دارند بعد بخوان بفروشن مجبورن نصف قیمت بفروشن اخه گوشی باز شده تعمیریه خجخجخج

        1. من توگوشی فروشیم وتا الان خیلی ها اومدنداز گوشی سونی هاشون گلایه دارند.من حرف هایی که میزنم از رو تعصب نیست .افتاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  22. بابا سونی دیگه شورشو دراورده!هنوز زد2 نیومده زد3؟مسخره ها.در ضمن چند تا نظر خوندم.خلاف سامسونگی ها در جواب هم بگم خودتونو نکشید این گوشی جلوی اس5 کم میاره چه برسه به نوت4 که اگه بیاد همه باید جمع کنن برن دنبال کارشون تازه سامسونگم ثابت کرده میتونه فلزی بزنه پس دیگه از پلاستیک حرف نزنید که بد عصبانی میشم!خخخ…

    1. آقای آرمین بد نیست برید به سایت های دیگه هم سر بزنید که z3 بهتره یاs5 چیزیو که توش سر رشته نداری نگو چون یکی میبینی سونی دوست داره ولی یکی میاد از سر نا واردی یه چیزی میپرونه نظرش عوض میشه!

  23. ممنون از سایتتون
    من درحال حاضر گوشیم اکسپریا زد هست وخیلی راضیم ازش و باید بگم که گوشی خیلی عالی ای هست و حتما اکسپریا زد 3 از این بهتره و عالیه امیدوارم کسایی که اونو میخرن با خوبی و خوشی ازش استفاده کنند و گوشیه براشون عمر کنه

  24. طرفداران سامسونگ که میان اینجا از پلاستیک های بی کیفیت این شرکت حمایت می کنند یه نگاه به منفی هایی که می گیرند بیندازند
    بابا بیشتر فروش سامسونگ شاید 80 درصد فروش اون تو بازار چین بود که اونم مردم چین گوشی های جدید چینی را به سامسونگ ترجیح می دهند…. پس بایستی به زودی خبر ورشکستگی سامسونگ و جمع کردن خط تولید پلاستیک ببخشید موبایل!!!!! این شرکت را بشنویم….
    به خدا در آنجایی که سونی باشه پول دادن به گوشی های سامسونگ وقت تلف کردن و دور انداختن پول و سرمایه است

  25. اونی که اومده اینجا نوت3 را با اکسپریا z2 و Z3 مقایسه میکنه باید بدونه که نوت3 درست بهترین حالت با اکسپریا t2 اولترا و با کمی ارفاق با زداولترا قابل مقایسه است که اونم به دلیل قیمت بسیار بهتر زداولترا و t2 اولترا نوت3 از این دو فبلت سونی کم میاره
    کلا سونی با صفحه نمایش های بسیار با کیفیت خودش که در اکسپریا z2 و Z3 به کار برد آب سردی بر پیشانی صفحه نمایش های آمولد سامسونگ ریخت

  26. ممنون از ارسال خبرنگار فقط لطفا گزارش های ویدئویی هم قرار بدین خیلی بهتر از متن های طولانی هست مخصوصا در این دوره که کسی حوصله نداره

  27. اتی رسان به خاطر این سرعت عمل ازت خیلی سپاس گذارم و خسته نباشیدعرض می کنم
    سونی باز هم مثل همیشه خاص ترین ها رو معرفی کرد .

  28. گوشیها باید به سمتی برن که سایزشونو کوچیک کنن.به نظر من صفحه نمایش بیشتر از 5 اینچ بدرد نمیخوره

  29. آیتی رسان جان نگو m8 صداش از این بهتره چون z2 هم حتی از m8 بهتر بود صداش حالا z3 بماند. سونی نابود کرد سامسونگو انصافا با z3. سامسونگ اومد با اعداد گول بزنه دید خراب کرده. اومد بگه QHD خوبه دید شد جزو معایبش. با باتری خوره و پایین آوردن نمرات بنچمارکش. عجب عیب بزرگیه که نوت4 داره با این صفحه نمایش اسمارت افتضاح. حتی در یک مورد هم نوت4 بهتر نیست از z3

  30. طرفداران سامسونگ عجب حرصشون در اومده از برتری z3 به نوت4. تققیر ندارن 1 ساله که دو پرچمدارشون زیر دو پرچمدار سونی قرار میگیره

  31. آی تی رسان دمت گرم{مخصوصا آقای گلکار خسته نباشین}
    این نشون میده که به مخاطب ارزش خاصی قائل هستین!!
    ممنون.راستی من طرفدار galaxy note 4 هستم امکانات اون خیلی بهتره

    1. تصاویر زیبایی رنگ مسی که فوق العاده زیباست …

      اینو برید با چسب زخم مقایسه کنید تا بدونید طراحی چیه هستش.

      برتری xperia z3 بر گالاکسی نوت :

      ضخامت کمتر 7.3 میلیتر
      ضد اب و گرد غبار بودن
      دوربین 20 مگاپیکسلی
      تکنولوژی صوتی انحصاری واکم که اولین بار در xperia z3 قرار گرفته .

      برتری گالاکسی نوت بر xperia z3 :

      صفحه نمایش QHD (محض اطلاع : موقع وبگردی به دلیل رزولیشن بالا حسابی دانلود اطلاعات بالا میره و هزینه های سرسام اوری داره مخصوصا برای کسانی که از اینترنت حجمی استفاده میکنند 3g که بماند)
      پردازنده قوی تر 805 (که با وجود صفحه نمایش QHD بایدم این پردازنده مجهز بشه ون با 801 کم میاره)

      در کل اینو بگم که گالاکسی نوت برترین فبلت جهان هستش . هر کسی فبلت میخواد در انتخاب گالاکسی نوت 4 شک نکنه .

      اما بین گالاکسی اس 5 و گوشی xperia z3 . از لحاظ تکنولوژی و به روز بودن ، طراحی ، دوربین ، سخت افزار هر کسی هم که باشه xpeira z3 رو ترجیح میده .

      1. “”صفحه نمایش QHD (محض اطلاع : موقع وبگردی به دلیل رزولیشن بالا حسابی دانلود اطلاعات بالا میره و هزینه های سرسام اوری داره مخصوصا برای کسانی که از اینترنت حجمی استفاده میکنند 3g که بماند)””

        خدا خیری به نویسنده ی این متن بده ، کُلی خندیدیم ، چشام داره اشک میزنه !

    2. راستی مقایسه z3 و نوت 4 اشتباه !!!!
      چون یکیش فبلت هست و دیگری گوشی تلفن همراه …!!!

      اینو باید با galaxy s5 و G3 مقایسه کنید .

  32. بووووووووووووووووووم من عاشق ال جی و سونی هستم سونی با این گوشی محشر کرده ولی یه جایی G2 از سونی جلو بود حق الانصاف سونی خیلی خوش اومد جلل خالق

    1. تعداد نظرات مثبت و منفی به هر کامنت خودش نشون میده کدوم برند کارش محبوب بده بین مردم

      مراجعین به این مطالب خیلی خیلی بیشتر به سونی رای اعتماد داده اند.

  33. یعنی z3بره بمیره بهتر خدایی گلکسی اس5 از اون بهتره نوت 4رو که اصلا نگو شما هم برید نوت 4 روبرسی کنید نه که سونی مسخره رو که از نوت 3 هم کم میاره فکر کنم اس4 هم ازش بهتره

    1. به نظر من سونی شرکت با پرستیژ خاصه.درست مثل شرکت اپل..اما اینو تو شرکتایی مثل سامسونگ یا ال جی اصلا نمیتونیم ببینیم. همه چیز سونی عالیه فقط قیمت محصولاتش کمی بالاست که اونم به نظر من بخاطر کیفیت محصولاتشه که قیمت تمام شدشو میبره بالا.چیزی که اگه شرکتایی مثل سامسونگم بتونن بش برسن که بعیده اونام قیمتاشون میره بالا شک نکنید…من یه z u ltera دارم ۱ ساله خدایی ازش خیلی راضیم.بعد ۱ سال تاحالا اذیتم نکرده به دور از تعصب.عالیه …

  34. طراحی بی نظیر وزن سبک با متریال عالی دوربین و اسپیکر فوق العاده صفحه نمایش بی نظیر در تصاویر واقعی.مدیریت باطری بدون نیاز به بالا بردن اعداد وارقام نجومی پردازنده و صفحه نمایش.واقعا به طرفدارای سونی تبریک میگم .از ای تی رسان بخاطر سرعت بی نظیرش در بررسی گوشی تشکر میکنم واقعا عالی بود

  35. من اگه جای اپل و اچ تی سی بودم هر 5 سال یه بار گوشی می دادم بیرون … قد z18 هم به زانوی ام 8 نمی رسه …

  36. الحق و الانصاف باید Z3 رو بهترین گوشی حال حاضر دنیا دونست که باقی مدلا باید جلوش لنگ بندازن

  37. جدیدا زدین تو کار معجزه ها!!! هنوز گوشی رو لانچ نکردن شما بررسی میکنید.
    لطفا یه جادو جمبل کنین و یه رنگ مسیش رو بدین به من!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH