بازی داغ: بررسی و دانلود الکس شگفت انگیز

همون‌طور که اطلاع دارید چند هفته‌ای از ورود دومین بازی معروف کمپانی Rovio می‌گذرد که البته در اصل این بازی با توجه به نسخه‌های متعدد پرندگان خشمگین و یک سری دیگر از بازی‌ها که از طرف این کمپانی تولید شد و چندان هم به شهرت نرسید، دومین بازی رسمی Rovio نیست اما از آنجایی که تمام شهرت این کمپانی با سری بازی‌های Angry Bird’s رقم خورد، می‌توانیم Amazing Alex را دومین عنوان مشهور از این کمپانی بدانیم.

اما آیا این بازی می‌تواند سریال موفقیت‌های Angry Bird’s را برای Rovio تکرار کند؟ برای یافتن پاسخ این پرسش با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

بررسی داغ!

نخستین چیزی که در ابتدای بازی مشاهده می‌کنیم (ابتدا منظور اول اول بازی نیست بلکه خیلی قبل‌تر از آن!) رابط کاربری آن است. بله رابط کاربری تماما کپی شده از Angry Bird’s می‌باشد، بدون کوچکترین تغییری! فقط به جای تصاویر پرندگان محبوب یا خوک‌ها تصاویری از الکس و ابزار و اشیاء داخل بازی می‌بینیم. حتی صفحه انتخاب مراحل هم همان‌گونه می‌باشد (البته در این مورد انتقادی نیست چون اصولا اکثر این سبک بازی‌ها با تعداد مرحله زیاد، به همین صورت چپتر بندی می‌شوند).

خب از مقدمات خارج می‌شویم و سراغ اصل کار می‌رویم! چپتر اول بازی یعنی The Classroom به نوعی حالت قسمت آموزشی بازی را نیز دارد و تمامی مراحل فوقالعاده آسان طراحی شده‌اند. در ابتدای هر مرحله اشیایی سر جای خودشان فیکس شده‌اند که شما قابلیت تغییر و جا‌به‌جایی آن‌ها را ندارید. در همان ابتدا هدف هر مرحله برای شما مشخص می‌شود که اصولا در اول بازی عبارتند از هدایت توپ از جای خود به داخل سبد! در مسیر حرکت توپ به داخل سبد نواقص و کمبودهایی وجود دارد که شما باید با  اشیایی که بازی در اختیارتان قرار می‌دهد آن‌ها را برطرف کنید و توپ را به سبد برسانید و مرحله را تمام کنید (البته بحث توپ و سبد تنها هدف‌های شما نیستند و با پیشرفت در طول بازی هدف‌ها و مسیرها پیچیده‌تر و سخت‌تر می‌شوند). اولین تفاوت الکس شگفت انگیز با پرندگان خشمگین همین‌جا اتفاق می‌افتد. پرندگان خشمگین بر اساس امتیاز نهایی مرحله و پرندگان استفاده نشده به شما ستاره می‌داد اما اینجا زحمت جمع کردن 3 ستاره هر مرحله بر عهده خودتان است (دقیقا شبیه به بازی معروف Cut the Rope). سه ستاره در طول هر مرحله قرار دارند و شما باید با مسیر سازی خودتان کاری کنید اشیای داخل بازی با ستاره‌ها برخورد کنند، مثلا توپ در مسیر حرکتش به ستاره‌ها برسد. هر تعداد ستاره را به این روش به دست آوردید برای شما ثبت می‌شود و البته شرط باز شدن چپترهای بعدی نیز جمع کردن تعداد معینی ستاره است که اصولا در این راه به مشکلی برخورد نمی‌کنید و به ور معمول در هر مرحله حداقل 1 ستاره را می‌توانید با چند بار سعی و خطا به دست آورید.

در هر قسمت دکمه اجرا/عدم اجرای مرحله وجود دارد که با زدن آن می‌توانید روند مرحله را تا آنجا که انجام داده‌اید ببینید و در صورت نیاز به جابه‌جایی و تغییر مکان اشیا اینکار را انجام دهید.

خب می‌رویم سراغ چپتر دوم به بعد، جایی‌که مشکل اصلی بازی شروع می‌شود. اکثر مراحل در این قسمت را می‌توان بدون استفاده از تمام ابزاری که در اختیار شما قرار می‌گیرد به پایان رساند اما برای گرفتن ستاره‌ها باید از بیشتر وسایل استفاده کنید. نکته دیگری نیز اینجا وجود دارد و آن این است که از این چپتر دکمه اجرا/عدم اجرا بیشتر از هر چیزی اهمیت خودش را نشان می‌دهد. جایی که مثلا توپ شلیک شده از تیر و کمان از نزدیکی ستاره مد نظر شما رد می‌شود و با چندین بار سعی و خطا و استفاده از این دکمه مکان دقیق قرارگیری تیر و کمان را تشخیص می‌دهید. این اتفاق مدیون داشتن اعصابی فولادین است! و هر کسی به این راحتی از پس گرفتن تمام ستاره‌ها بر نمی‌آید. فکر کنید که برای گرفتن هر ستاره باید چندین بار مرحله را اجرا کنید و البته در حین مسیر رسیدن به هدف اصلی مرحله نیز نباید فراموش شود، به همین دلیل من شخصا از خیر گرفتن تمام ستاره‌ها گذشتم و صرفا به تمام کردن مراحل بسنده کردم، در حالی‌که کل سری پرندگان خشمگین را 3 ستاره به انتها رسانده بودم! البته می‌توان با دید دیگری نیز به این اتفاق نگریست. در صورتی که از گرفتن تمامی ستاره‌ها بگذرید، می‌توان هر مرحله را به چندین روش متفاوت به اتمام رساند. شخصا مرحله ای را یک بار با استفاده از 3 قطعه تمام کردم و دفعه بعد فقط با یک ابزار اما با حدودا 20 بار سعی و خطا! به اتمام رساندم.

هر چه مراحل بازی جلوتر می‌رود ابزار و اشیای اطراف شما بیشتر می‌شود و از چند توپ و چند کتاب ساده به جایی می‌رسد که شما در استفاده از ابزارهایتان سر در گم می‌شوید! قیچی، بادکنک، تیر و کمان، توب بولینگ، توپ بیلیارد، سطل و… همه ابزارهایی هستند که در ادامه و البته به مرور راه گشای شما در حل مسائل و معماها می‌باشند. تعداد این اشیا بنا بر ادعای سازندگان بازی حدودا 35 عدد است!

 

 

Amazing Alex در ابتدا با بیش از 100 مرحله و در غالب 4 چپتر متفاوت عرضه شده است که مطابق معمول در ادامه با اضافه شدن چپترهای بیشتر بازی کامل‌تر می‌شود، اما شاید هیجان انگیزترین قابلیت الکس شگفت انگیز توانایی طراحی مراحل به دست خود شما باشد! از دست سازندگان با طراحی مرحله‌هایشان عصبانی هستید؟ آیا اعتقاد دارید که کارشان را به درستی انجام نداده‌اند؟! اشکالی ندارد، خودتان دست به کار شوید! فقط کافیست تا یک مرتبه بازی را به انتها برسانید تا همه ابزار و وسائل برای استفاده شما در طراحی مراحل‌تان باز شود. اکنون اختیار عمل کامل دارید تا مراحلی را به سلیقه و هنرمندی خودتان خلق کنید و مهمتر از همه آن‌ها را برای همگان به اشتراک بگذارید. همچنین اگر به این بازی علاقه شدیدی پیدا کردید و توانایی انتظار برای آپدیت‌های بازی را ندارید، می‌توانید مراحل ساخته شده به دست دیگر کاربران را نیز دانلود کرده و از آن‌ها لذت ببرید. حالا شگفت انگیز شد! موافقید؟!

 

در نهایت باید گفت Amazing Alex (الکس شگفت انگیز) صد در صد ارزش یک بار امتحان کردن را دارد اما بیشتر باید به دید یک بازی سرگرم کننده به آن نگریست و نه عنوانی که بتواند مانند بزرگانی همچون World of Goo یا Cut the Rope و یا حتی سری Angry Bird’s ساعت‌ها شما را مشغول کند. البته منکر تفاوت سلیقه‌ها نیز نباید شد، شاید شما عاشق و شیفته این بازی شدید و نتوانستید به راحتی ما از آن دل بکنید!

دانلود Amazing Alex HD نسخه اندروید

دانلود Amazing Alex نسخه iOS

3 در مورد “بازی داغ: بررسی و دانلود الکس شگفت انگیز”

  1. بازی فوق العاده ای هست . بالاخره سری تکراری انگری بردز رو کنار گذاشتن و یک کار متفاوت ارایه دادن .

  2. سلام. آقا من این بازی رو دارم اما فقط تو قسمت Classroom اجرا میشه و همه مرحله هاش هم 16 تا بیشتر نیست. مشکل از چه؟
    با تشکر از مدیریت سایت

  3. توضیحات جالبی بود. این نکته رو هم من اضافه کنم که بر خلاف angry bierds که میشه اون رو توی مترو و اتوبوس بازی کرد، برای الکس باید یک بعدازظهر جمعه را با خیال و اعصاب راحت اختصاص داد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH