بهترین گوشی‌های آیفون مناسب بازی پابجی؛ کدام مدل از پردازنده بهتری برخوردار است؟

اپل همیشه سعی کرده است که با تولید بهترین گوشی‌های آیفون با دیگر کمپانی‌ها رقابت کرده و به خوبی در عرصه تولید گوشی بدرخشد. حالا ما می‌خواهیم در این مطلب به سراغ بهترین گوشی آیفون مناسب بازی پابجی برویم و باهم چندین نسخه از محصولات این شرکت را بررسی کنیم، پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

شما فکر می‌کنید که کدام یک از محصولات اپل در حوزه بازی قدرتمندترند؟ برای پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که مدل‌های آیفون اپل همیشه سال‌ها پس از شروع عرضه‌شان آپدیت‌ دریافت می‌کنند و همچنان بروز می‌مانند. حتی آیفون‌هایی که در چند سال اخیر ساخته شده‌اند نیز در بازی‌ها خوب عمل می‌کنند و عملکردی روان را به ارمغان می‌آورند.

اپل اخیرا در رویداد جدید خود از سری آیفون 15 نیز رونمایی کرد؛ بدین ترتیب دیگر مدل‌ آیفون 14 پرو مکس جزو جدیدترین و بهترین مدل اپل نیست! البته پردازنده A16 و صفحه نمایش مجهز به رفرش ریت بالای آن نیز باعث می‌شود که بازی‌های مختلف در آن به خوبی اجرا شوند.

علاوه بر آن، گوشی‌های قدیمی‌تر مانند آیفون SE یا آیفون 13 همچنان از فناوری‌های جدیدی برخوردارند و می‌توان با بودجه پایین آنها را خریداری کرد. قبل از اینکه به سراغ بررسی آیفون‌های مناسب بازی پابجی برویم، بیایید به این سوال پاسخ دهیم که شما چه نوع گیمری هستید! چون گیمرها به چند دسته تقسیم می‌شوند.

انواع گیمرها

در این بخش می‌خواهیم به سراغ دسته‌بندی گیمرها برویم؛ گیمرها به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  • گیمرهایی که گاهی اوقات برای سرگرمی به سراغ بازی (برای مثال کندی کراش و غیره) می‌روند. اگر در این دسته قرار دارید، بهتر است که در هنگام خریداری یک گوشی آیفون تنها به پردازنده آن توجه نکنید، چرا که دوربین و اندازه گوشی نیز اهمیت دارند.
  • گیمرهایی که اشتیاق زیادی برای بازی دارند! اگر به بازی‌هایی همچون پابجی، آسفالت 9 و غیره علاقه دارید، در این دسته قرار می‌گیرید. این بازی‌ها گرافیک بالا و گیم‌پلی سریع‌تری دارند و می‌توانند راه خوبی برای پر کردن اوقات فراغت باشند.
  • گیمرهای واقعی یا همان حرفه‌ای‌ها (که به هاردکور نیز معروف هستند) افرادی‌اند که عاشق بازی بوده و همواره می‌خواهند پیشرفته‌ترین بازی‌های سه بعدی گرافیکی را انجام دهند، پاسخ لمسی فوری را از نمایشگر دریافت کنند و بهترین تجربه گیم‌پلی را نیز داشته باشند.

خب حالا که فهمیدید در کدام یک از گروه‌های مربوط به گیمرها قرار دارید، می‌توانید به ادامه مطلب بروید!

بهترین گوشی آیفون مناسب بازی پابجی

در ادامه این مقاله قصد داریم به سراغ بررسی بهترین گوشی آیفون مناسب بازی پابجی برویم و مشخصات سخت‌افزاری آنها را باهم ببینیم. در این لیست، علاوه بر مدل‌های آیفون 15 که همگی مناسب بازی و گیم‌های مختلف هستند، آیفون 14 پرو مکس و سایر مدل‌ها نیز حضور دارند.

تمام محصولات اپل از فناوری‌های خوب و بروزی استفاده می‌کنند و آیفون‌ها نیز عملکرد خوب و روانی در بازی‌ها ارائه می‌کنند.

آیفون 15 پرو

یکی از شگفتی‌های بزرگ در زمان معرفی آیفون 15، این خبر بود که تراشه A17 پرو آیفون 15 پرو اپل قادر به اجرای بازی‌های ویدیویی AAA خواهد بود!

طبق گفته اپل، آیفون 15 پرو می‌تواند در فهرست «بهترین کنسول بازی» قرار گیرد! این غول فناوری ادعا می‌کند که این محصول در زمان عرضه با سریع‌ترین پردازنده موجود در بازار گوشی‌های هوشمند همراه شده که به اجرای روان بازی‌های گرافیکی چالش برانگیز مانند Death Stranding کمک می‌کند.

آیفون 15 پرو قادر است به یک نمایشگر خارجی نیز متصل شده و عملکرد بهتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد. درگاه USB-C آیفون 15 پرو نیز عامل دیگری است که موجب می‌شود در هنگام کار با این دستگاه حس استفاده از محصولات کنسولی همچون نینتندو سوییچ یا استیم دک را تجربه کنیم.

تیم اپل همچنین تایید کردند که آیفون 15 پرو از خروجی ویدیوی 4K HDR پشتیبانی می‌کند. بنابراین، آیفون می‌تواند به نمایشگرهای 4K متصل شود و بازی‌ها را با این نمایشگر هدایت کند. رزولوشن و رفرش ریت بالا عامل دیگری در روان اجرا کردن بازی‌ها هستند.

آیفون بازی پابجی

آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس به طور کلی بهترین مدل مناسب بازی بوده و فناوری‌های جذابی دارد. این مدل به صفحه نمایش 6.7 اینچی، با رفرش ریت متغیر تا 120 هرتز، تراکم پیکسلی بالا و ناچ داینامیک آیلند مجهز شده است. همچنین از نسبت کنتراست بالا، حداکثر روشنایی و HDR پشتیبانی می‌کند. عمر باتری آن حدود 29 ساعت برآورد می‌شود.

اپل در این دستگاه از تراشه سریع A16 bionic استفاده کرد و بدنه نیز به استیل ضد زنگی مجهز شده است. این گوشی که قیمت بسیار بالایی دارد، از سه دوربین در پنل پشتی پشتیبانی می‌کند. پردازنده گرافیکی پنج هسته‌ای موجب می‌شود تا آیفون 14 پرو مکس بهترین تجربه گیم پلی را ارائه کند.

علاوه بر این، صفحه نمایش 6.7 اینچی سوپر رتینا XDR اولد با رفرش ریت بالا باعث می‌شود که در حین اجرای بازی جزئیات را نیز ببینید. فناوری ProMotion به دستگاه کمک می‌کند تا جزییات مربوط به بازی بهتر به چشم بیایند.

در حالی که سخت‌افزار آیفون 14 پرو مکس به خوبی طراحی شده‌اند، نرم افزار نیز به همان اندازه چشمگیر است. عرضه بروزرسانی‌های iOS به دستگاه کمک می‌کند تا در هر بخش از گوشی شاهد توان بالایی باشیم.

آیفون 14

آیفون 14 که حدود دو سوم قیمت آیفون 14 پرو مکس را دارد، از تراشه A15 Bionic مشابه آیفون 13 پرو استفاده می‌کند. نمایشگر اولد می‌تواند ریزترین جزییات روی صفحه را نیز به کاربر نشان داده و از عملکرد بالایی برخوردار است. عمر باتری آیفون 14 در حدود 20 ساعت برآورد شده است.

آیفون 14 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی (155 میلی متر) با فناوری سوپر رتینا XDR اولد با وضوح 2532 در 1170 پیکسل و تراکم پیکسلی حدود 460 PPI است. طبق گفته اپل، آیفون 14 با باتری 3279 میلی آمپر ساعتی می‌تواند تا 20 ساعت در پخش ویدئو دوام آورد.

آیفون بازی پابجی

این دستگاه با سرعت 69 فریم بر ثانیه، ثابت کرده است که می‌تواند در سری گوشی‌های گیمینگ قرار بگیرد. آیفون 14 از یک سیستم 5 نانومتری طراحی شده توسط اپل استفاده می‌کنند. آیفون 14 اولین مدل پرچمدار از آیفون 3G سال 2008 بود که تراشه آن نسبت به سال قبل بدون تغییر ماند. تراشه A15 Bionic در بیشتر معیارها از جدیدترین تراشه‌های کوالکام و گوگل نیز بهتر عمل می‌کند.

آیفون 14 به سیستم دوربین دوگانه مجهز شده که شامل لنز واید 12 مگاپیکسلی و لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی هستند. یک دوربین 12 مگاپیکسلی نیز با فوکوس خودکار در پنل جلویی قرار گرفته است.

آیفون SE 2020

مدل آیفون SE اپل نه تنها ارزان‌ترین آیفون موجود در بازار است، بلکه یک تراشه ارتقا یافته A15 نیز در داخل آن تعبیه می‌شود. این همان تراشه آیفون 13 است. صفحه نمایش اندازه کوچکی دارد، دکمه هوم و فیس آیدی نیز در گوشی تعبیه شده‌اند.

این مدل به فناوری اتصال 5G و حافظه داخلی 64/128 و 256 گیگابایتی مجهز شده و رم 4 گیگابایتی دارد. نسل سوم آیفون SE از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب پشتیبانی می‌کند. نمایشگر HD رتینا از فناوری IPS با طیف رنگی گسترده (Display P3) استفاده می‌کند.

رزولوشن صفحه نمایش 1334 در 750 پیکسل و تراکم پیکسلی 326 PPI است. نسل سوم آیفون SE به باتری 2018 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که نسبت به مدل قبلی خود 1821 میلی آمپر ساعت افزایش یافته است. طبق گفته اپل، این امکان پخش آفلاین ویدیو را 15 ساعت فراهم می‌کند.

آیفون SE دارای یک دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی با یک لنز، مشابه نسل قبلی خود است که ویدیوی 4K با سرعت 24، 25، 30 یا 60 فریم بر ثانیه ضبط می‌کند. این دوربین دارای دیافراگم ƒ/1.8، فوکوس خودکار، لرزشگیر اپتیکال تصویر و فلاش چهار LED True Tone است. دوربین جلو 7 مگاپیکسلی نیز با دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار ساخته شده که می‌تواند ویدیوهای HD 1080p را با سرعت 25 یا 30 فریم بر ثانیه ضبط کند.

آیفون 11 پرو مکس

اگر به دنبال بهترین آیفون برای بازی پابجی هستید، آیفون 11 پرو مکس همچنان در بین بهترین گزینه‌های گیمینگ قرار دارد. نمایشگر بزرگ 6.5 اینچی سوپر رتینا XDR اولد با دوربین سه گانه 12 مگاپیکسلی و دوربین جلوی TrueDepth 12 مگاپیکسلی در آن قرار دارند.

آیفون بازی پابجی

این مدل با باتری قدرتمندی عرضه می‌شود که تا 5 ساعت بیشتر از آیفون XS مکس دوام می‌آورد. این محصول می‌تواند تنها با یک بار شارژ در استفاده معمولی تا دو روز دوام بیاورد. دوربین سه‌گانه، ویژگی Deep Fusion، تراشه 7 نانومتری A13 Bionic و غیره همگی از جمله مواردی هستند که در این آیفون می‌درخشند.

این تراشه قادر است به میزان 20 درصد عملکرد پردازنده و پردازنده گرافیکی را افزایش دهد. از بازی‌های دشوار گرفته تا ویرایش ویدیوهای 4K، آیفون 11 پرو مکس تمام انتظارات کاربران را برآورده می‌کند!

آیفون XR

آیفون XR طراحی مشابه آیفون X و آیفون XS دارد. با این حال، حاشیه‌ها و صفحه نمایش کمی بزرگ‌تر شده‌اند و فریم جنس آلومینیومی دارد. این مدل که در رنگ‌های بسیار متنوعی در دسترس کاربران قرار گرفته بود، به استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب مجهز شده، بنابراین می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب غوطه‌ور بماند.

آیفون بازی پابجی

آیفون XR از همان سیستم تراشه مدل‌های آیفون XS و XS مکس استفاده می‌کند و یک صفحه نمایش LCD به نام «Liquid Retina» دارد. این نمایشگر دارای رزولوشن 1792 در 828 پیکسل، رفرش ریت 120 هرتز و تراکم پیکسلی 326 ppi است. 

خوب است بدانید که آیفون XR پرفروش‌ترین مدل 2018 اپل بود. در سه ماهه سوم 2019 به پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین گوشی هوشمند در سطح جهان تبدیل شد. اپل موفق شد که از سپتامبر 2020، 77.4 میلیون دستگاه از این مدل را در سراسر جهان بفروشد. بنابراین در آن زمان، آیفون XR به هشتمین گوشی هوشمند پرفروش تمام دوران تبدیل شد.

در هنگام انتخاب گوشی آیفون مخصوص بازی پابجی به چه عواملی دقت کنیم؟ 

وقتی می‌خواهیم یک گوشی آیفون را برای بازی پابجی خریداری کنیم، باید به یک سری از موارد بیشتر دقت کنیم. این‌ عوامل عبارتند از:

  • جدید بودن: بهتر است در هنگام انتخاب یک گوشی آیفون برای بازی پابجی، به سراغ گوشی بروید که هنوز به طور فعال توسط سازنده‌هایشان پشتیبانی می‌شوند و آپدیت دریافت می‌کنند. چون با این کار هیچ خطری دستگاه را تهدید نخواهد کرد و در طول بازی عملکرد خوبی خواهند داشت.
  • عمر باتری: دوام باتری یکی دیگر از مواردی است که باید در هنگام خریداری دستگاه مناسب گیم به آن دقت کنید. آیفون‌های قدیمی تنها 6 ساعت دوام می‌آورند؛ این در حالی است که مدل‌های جدید تا 20 ساعت نیز عمر باتری ارائه می‌دهند.
  • قیمت گذاری: اگرچه قیمت آیفون‌ها بسیار بالاست، می‌توانید برخی از مدل‌های نه چندان گران مانند آیفون SE را نیز خریداری کنید که از فناوری‌های زیادی استفاده می‌کند.
  • کیفیت صفحه‌نمایش: برای اینکه بتوانید از انجام بازی‌های متفاوت لذت ببرید، بهتر است که نمایشگر اولد بزرگی را در اختیار داشته باشید. اگرچه گزینه LCD ارزان‌تری نیز در این لیست قرار گرفته است.
  • رم: هرچه رم بهتر باشد، آیفون می‌تواند بازی‌ها را روان‌تر اجرا کند و عملکرد بهتری داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH