فیس‌بوک و اینستاگرام به دنبال تغییر تم آیکون برنامه‌های خود در اندروید هستند + تصویر

جدیدترین نسخه‌های آلفا و بتا اپلیکیشن‌های فیس‌بوک و اینستاگرام در اندروید هم‌اکنون از آیکون‌های تم‌بندی شده اندروید پشتیبانی می‌کنند. این موضوع تائیدکننده شایعاتی است که نشان می‌دهند متا در تلاش برای اضافه نمودن این قابلیت به آیکون برنامه‌های خود بوده است. این در حالیست که ویژگی آیکون‌های تم‌دار از سال‌ها قبل در سراسر سیستم‌عامل اندروید گوگل ارائه شده است.

ویژگی تم‌بندی خودکار شامل آیکون‌های تم‌دار نخستین بار با سیستم‌عامل اندروید 12 معرفی شد. این ویژگی رنگ‌های غالب در تصویر پس‌زمینه را استخراج نموده و آنها را در سراسر رابط کاربری اعمال می‌کند. در نتیجه رابط کاربری سیستم‌عامل، ظاهری مینیمال و منسجم‌تر پیدا خواهد کرد.

در ابتدا 8 پالت رنگی برای انتخاب وجود داشت؛ اما در نهایت با عرضه اندروید 13 این رقم 2 برابر شد و اکنون با اضافه شدن یک گزینه تک‌رنگ در اندروید 14، کاربران حق انتخاب گسترده‌تری را در اختیار خواهند داشت.

خوشبختانه این وضعیت در حال تغییر است؛ چرا که هم‌اکنون نسخه‌های آلفا و بتا اپلیکیشن‌های فیس‌بوک و اینستاگرام از قابلیت تم‌بندی خودکار در اندروید پشتیبانی می‌کنند. این موضوع بدان معناست که ویژگی مورد اشاره احتمالا به‌زودی برای نسخه‌های پایدار این اپلیکیشن‌ها عرضه خواهد شد.

کاربرانی که از نسخه‌های آلفا و بتا اپلیکیشن‌های اندرویدی فیس‌بوک و اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ پشتیبانی از ویژگی تم‌بندی خودکار را تائید نموده و یک تحلیل‌گر با نام Mishaal Rahman نیز با انتشار پستی در پلتفرم X این موضوع را گزارش داده است.

درحال‌حاضر این قابلیت در نسخه بتا 307.0.0.0.42 اینستاگرام و ورژن آلفا 439.0.0.0.30 فیس‌بوک قابل دسترس بوده و به منزله نقطه عطفی درزمینه پیاده‌سازی ویژگی‌های جدید اندروید توسط متا قلمداد می‌شود. این موضوع اخیرا با عرضه محدود قالب جدید اینستاگرام برای تبلت‌ها مشهود بود. بدین‌ترتیب اکنون کاربران با استفاده از یک دستگاه مجهز به نمایشگر بزرگ‌تر نظیر گوگل پیکسل فولد با نسخه QPR1 Beta اندروید 14 قادر به تست این ویژگی هستند.

پشتیبانی هر 2 اپلیکیشن فیس‌بوک و اینستاگرام از آیکون‌های تم‌بندی شده هماهنگ احتمالا دردسر کاربران برای پنهان نمودن آیکون این برنامه‌ها در یک پوشه را برطرف خواهد کرد (درگذشته این مشکل مشخصا برای کاربران علاقه‌مند به آیکون‌های هماهنگ روی هوم اسکرین دستگاه‌های اندرویدی، آزاردهنده بود). کارشناسان امیدوارند که ویژگی جدید هرچه زودتر در کانال‌های پایدار ارائه شود. این سناریو احتمالا همزمان با عرضه به‌روزرسانی امنیتی آینده اندروید یا پکیج ماه دسامبر Pixel Feature Drop عملی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH