بهترین‌های نمایشگاه IFA 2014: قسمت دوم، اسمارت فون ها و تبلت ها

در قسمت اول با برترین پرچم‌داران نمایشگاه IFA در سال 2014 آشنا شدیم. طبق قولی که داده بودیم، در این قسمت به بهترین اسمارت فون ها و تبلت های معرفی‌شده اشاره خواهیم کرد.

با ما باشید

الف ) اسمارت فون ها

نوکیا و مایکروسافت در نمایشگاه بین‌المللی IFA2014 هیچ پرچم‌داری برای عرضه نداشتند، اما آن‌ها دست خالی نیز نبودند! این کمپانی اسمارت فون های جذاب میان رده‌ای معرفی کرد که جز بهترین‌های نمایشگاه است.

نسل قبلی این محصولات، یعنی لومیا 720 و لومیا 820 نزدیک به 2 سال پیش توسط نوکیا رونمایی شد! هم اکنون خلا بسیار بزرگی بین گوشی‌های ارزان قیمت و پرچم‌دار بازار وجود دارد. به خاطر داشته باشید که سری لومیا، 90 درصد از حجم گوشی‌های وین فون بازار را تشکیل می‌دهند.

1- Lumia 830

این مدل جدید یکی از باریک‌ترین نمونه‌های دارای قابلیت IOS است! ضخامت این گوشی 8.5 میلی‌متر است و دوربینی 10 مگا پیکسلی از نوع PureView همراه با لنز کارل زایس بر روی آن قرار داده شده است.

لومیا 830 با همین ضخامت توانسته است یک باتری قدرتمند بعلاوه قابلیت شارژ بی‌سیم را نیز در خود جای دهد. این محصول با صفحه نمایشی 5 اینچی و رزولوشن HD یکی از بهترین جایگزین‌ها برای لومیا 930 خواهد بود.

نگاه نزدیک و اختصاصی آی تی رسان به لومیا 830 را می‌توانید از اینجا ببینید.

Lumia 830 20

Nokia Lumia 830 (5)

Nokia Lumia 830 (14)

2- Lumia 730 Dual Sim

می‌رسیم به برادر کوچک‌تر 830، یعنی لومیا 730 دو آل سیم و لومیا 735! این دو محصول بیشتر به عنوان اسمارت فون های سلفی شناخته خواهند شد. این دو برادر هر دو با دوربین‌های سلفی 5 مگا پیکسلی قدرتمند عرضه خواهند شد. این سری لومیا با صفحه نمایشی 4.7 اینچی از نوع AMOLED و رزولوشن 720 با بازار عرضه شده‌اند. هر دو آن‌ها توانایی مکالمه در شبکه‌های 3G و 4G نیز دارا هستند.

نگاه نزدیک و اختصاصی آی تی رسان به لومیا 730 را می‌توانید از اینجا ببینید.

Nokia Lumia 730 (3)

Nokia Lumia 730 (4)

Nokia Lumia 730 (5)

Nokia Lumia 730 (9)

3- HTC Desire 820

HTC هم در این نمایشگاه آرام ننشست و دومین اسمارت فون 64 بیتی خود را معرفی نمود. این محصول احتمالی جایگزینی شایسته برای Desire 816 خواهد بود. Desire 820 که در نسخه دو سیم کارت هم عرضه خواهد شد، با صفحه نمایشی 5.5 اینچی و رزولوشن 720p عرضه می‌شود! پردازنده‌ای 8 هسته‌ای (Cortex A53) و قابلیت تماس LTE از دیگر مشخصات این محصول است. همچنان 820 با دوربین سلفی 8 مگا پیکسلی، سری لومیای معرفی شده را نیز پشت سر می‌گذارد.

desire-820-1

desire-820-2

4- Huawei Ascend Mate 7

هوآوی هم پس از سر و صداهای زیاد، با عرضه یک فبلت پرچم‌دار با نام Mate 7 این سری را بروز رسانی کرد!

این فبلت با یک طراحی یکپارچه فلزی، باریک و زیبا عرضه شده است. صفحه نمایشی 6 اینچی با رزولوشن FHD و پردازنده 8 هسته‌ای هوآوی و مهم‌تر از همه یک عدد سنسور اثر انگشت از دیگر مشخصات این فبلت زیباست.

نگاه نزدیک و اختصاصی آی تی رسان به Ascend Mate 7 را می‌توانید از اینجا ببینید.

MATE-7-8

MATE-7-14

MATE-7-13

5- Lenovo Vibe X2

لنوو هم در این نمایشگاه خودی نشان داد و با معرفی چند اسمارت فون، به رقبای خود رخ نشان داد.

Vibe X2 یکی از زیباترین اسمارت فون های معرفی شده در این نمایشگاه بود. این محصول برای اولین بار نام یک اسمارت فون با لایه‌های هوشمند را با خود به یدک می‌کشد. این محصول در چند رنگ بسیار زیبا نیز طراحی شده است که انتخاب را برای شما بسیار آسان می‌کند.

طراحی لوازم جانبی خاصی همانند باتری اضافه و بلندگوهای JBL از دیگر امکانات خاص این گوشی است!

gsmarena_011

gsmarena_013

gsmarena_014

gsmarena_015

ب) تبلت ها

اما بعد از اسمارت فونها، به بخش تبلت ها می‌رسیم. این حوزه همانند بخش گوشی‌ها، دارای تنوع بالایی نبوده و اکثر محصولات معرفی‌شده، مدل بهینه‌شده سری قبل خود هستند. اما در این میان به چند نمونه از برترین‌ها اشاره خواهیم کرد.

1- Sony Xperia Z3 Tablet Compact

سونی یکی از برگ‌ترین کمپانی‌های عرضه تبلت در جهان است. جدیدترین تبلت سونی که از خانواده Z است، با بدنه‌ای باریک و قطر 6.4 میلی‌متر و بدنه‌ای ضدآب عرضه شده است. این تبلت همانند دیگر اعضای خانواده Z3 توانایی پشتیبانی از Remote Play یعنی اتصال به دسته PS4 را نیز دارد.

نگاه نزدیک و اختصاصی آی تی رسان به Z3 Tablet Compact را می‌توانید از اینجا ببینید.

Tab Compact22

Tab Compact00

Tab Compact15

2- Asus Memo Pad 7

بعید است نمایشگاهی برگزار شود و در آن کمپانی ایسوس محصول عجیب و غریبی را آن‌هم در حوزه تبلت معرفی نکند!

این تبلت یکی از جدیدترین تولیدان ویندوز فونی ایسوس است بدنه‌ای فلزی و پلاستیکی دارد و آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز یعنی 8.1 بر روی آن نصب شده است!

asus-memo-pad-7-01

asus-memo-pad-7-02

3- Lenovo Tab S8

همان‌طور که گفتیم لنوو چراغ خاموش در حال پیشروی در بازار است! بعد از عرضه چند مدل خوب اسمارت فون، این کمپانی چند وقتی که در بخش تبلت نیز فعال شده است. این محصول یکی از جدیدترین تولیدات این کمپانی چینی است.

  Lenovo-Tab-S8

Lenovo-Tab-S8-6_thumb

4- Toshiba Encore Mini

تبلتی 7 اینچی از سوی کمپانی توشیبا که در تولیدات معرفی شده این نمایشگاه یکی از بهترین‌ها بود.

سه تبلت آخر، همگی از پردازنده 4 هسته‌ای Intel Atom بهره می‌برند.

Toshiba-Encore-Mini-Windows-Tablet

5- Alcatel Hero 8

آلکاتل که چند وقتی به کشور ما نیز پا گذاشته است، هنوز نتوانسته است نام قدیم خود را زنده کند و طرفداران خاصش را پیدا کند. این کمپانی در این نمایشگاه تبلتی با نام Hero 8 را به مخاطبینش عرضه کرد.

این محصول یک تبلت 8 اینچی است که با بدنه‌ای آلومینیومی و ضخامت تنها 7.3 میلی‌متر عرضه شده است. پردازنده Hero 8 هسته‌ای بوده و همراه با 2 گیگابایت رم عرضه می‌شود.

alcatel-hero-8-1

2 در مورد “بهترین‌های نمایشگاه IFA 2014: قسمت دوم، اسمارت فون ها و تبلت ها”

  1. سهیل اسکندری

    تو دیجیکالا که تب اکتیو سامسونگم برترین شده بود تو این نمایشگاه.
    مشکل شما آی تی رسانیا اینه که با سامی مش ل دارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH