معرفی بهترین گوشی سری گلکسی A سامسونگ

اگر قصد خرید یک گوشی میان‌رده را دارید، در این مقاله شما را با بهترین گوشی سامسونگ سری a آشنا می‌کنیم.

همانطور که می‌دانید سامسونگ بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند اندرویدی در جهان است و در بسیاری از سال‌ها لقب بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی در جهان را نیز به خود اختصاص داده است.

شرکت سامسونگ برخلاف اپل، محصولات خود را در رده‌های کیفی و قیمتی مختلف روانه بازار می‌کند تا پاسخ‌دهنده به هر نیازی باشد.

اما این محصولات در چهار دسته اصلی تولید می‌شوند، دسته اول گوشی‌های گوشی‌های سری گلکسی S هستند که به پرچمداران این برند اختصاص دارد و از پرطرفدارترین پرچمداران در بازار تلفن همراه جهان هستند.

سری دوم گلکسی Z نام دارد که چند سالی می‌شود به محصولات سامسونگ اضافه شده‌اند و گوشی‌های تاشو سامسونگ شامل خانواده گلکسی زد فلیپ و زد فولد در این دسته قرار می‌گیرند.

بهترین گوشی سامسونگ سری a

اصلی ترین سری میان‌رده سامسونگ سری گلکسی A است. سری گلکسی A از گوشی‌های باکیفیت و خوش‌ساختی تشکیل شده که با قیمت مناسب به بازار عرضه شده‌اند.

اما سری گلکسی M هم جزو گوشی‌های میان‌رده سامسونگ است که البته بیشتر برای بازارهای خاص مانند هند عرضه می‌شوند و محصولات این سری را هم می‌توان در ایران پیدا کرد.

چرا سری گلکسی A سامسونگ بسیار محبوب است؟

کیفیت بالا و قیمت مناسب، این دو عامل باعث فروش هر محصولی در بازار می‌شود. حال اگر شرکت بزرگی مانند سامسونگ، محصولاتی تولید که کند که کیفیت بالا و قیمت مناسب دارند، یعنی فروش و محبوبیت آن‌ها در بازار قطعی است.

اما سری گلکسی A سامسونگ ویژگی‌های متعددی دارد که باعث می‌شود گوشی های این سری جزو بهترین مدل‌های بازار باشند:

قیمت مناسب برای هر نیاز: شما با هر بودجه‌ای می‌توانید یک گوشی گلکسی A را خریداری کنید. سامسونگ در بین اقتصادی‌ترین مدل‌های بازار تا مدل‌های قاتل پرچمدار نماینده‌های قدرتمندی دارد و به همین دلیل هیچ‌جایی برای عرضه اندام رقبا نگذاشته است. ضمن این که این محصولات به صورت رسمی وارد کشور می‌شوند و قیمت آن‌ها بدون حباب و نوسان‌‌های عجیب، برابر با ارزش جهانی و واقعی محصول به خریدار فروخته می‌شوند.

کیفیت بسیار بالا: در ابتدای این بخش به موضوع کیفیت پرداختیم، جمله‌ای کلیشه‌ای در مورد کیفیت وجود دارد که می‌گوید: کیفیت اتفاقی نیست. سامسونگ تمامی محصولات خود را با کیفیت بالایی تولید می‌کند. از بدنه گرفته تا نمایشگر و سخت‌‌افزار داخلی تمامی محصولات سری گلکسی Aتا محصولات پرچمدار این شرکت، کیفیت بالایی در رده خود دارند و جزو برترین‌‌ها هستند.

طول عمر بالا: سامسونگ بارها امتحان خود را در این زمینه پس داده و دیگر همه می‌دانند طول عمر گوشی‌های سامسونگ به ویژه سری گلکسی A بالاست. گوشی‌های سامسونگ برای یک یا دو سال استفاهد ساخته نشده‌اند، این محصولات در صورت استفاده درست تا چند سال به خوبی کار می‌کنند و نیاز شما را برطرف می‌سازند. این مورد باعث می‌شود شما با خرید سری گلکسی A دیدگاهی بلند مدت داشته باشید و از هزینه‌های آینده خود بکاهید.

میان‌رده‌های ضد آب: در حال حاضر در میان شرکت‌های برتر بازار تلفن همراه، تنها سامسونگ است که میان‌رده‌های ضد آب می‌سازد و این خود سطح و لول کاری و کیفی این شرکت کره‌ای را نشان می‌دهد. در حال حاضر از سری گلکسی A سامسونگ، دو مدل گلکسی A34 و A54 ضد آب هستند و این وجه برتری این سری نسبت به مدل‌های رقیب است.

آپدیت طولانی مدت: می‌وان گفت تعداد آپدیت‌هایی که یک شرکت تولید کننده تلفن همراه برای گوشی‌هایش در نظر می‌گیرد نشان دهنده طول عمر آن‌هاست. در این میان شیائومی دیگر برند فعال در بایار گوشی‌های اندرویدی میان‌رده، گوشی‌های خودش را 2 یا 3 سال آپدیت می‌کند. یعنی تا 2 یا 3 سال برای این گوشی‌های آپدیت اندروید عرضه می‌شود ودرواقع خود شرکت با این روش اعلام می‌کند که بعد 2 یا 3 سال بهتر است به فکر خرید یک گوشی به‌روز باشید.

بهترین گوشی سامسونگ سری a

اما سامسونگ گوشی‌های میان‌رده خود را تا 4 سال آپدیت می‌کند و به این ترتیب به شما اعلام می‌کند که این گوشی‌ها حداقل تا 4 سال عمر خواهند کرد. همچنین شما تا چهار سال آینده آپدیت اندروید را دریافت می‌کنید و می‌توانید گوشی خود را به‌روز کنید.

نمایندگی و گارانتی معتبر: یکی از مزیت‌های محصولات سامسونگ که شامل سری گلکسی A هم می‌شود آن است که این شرکت در داخل کشور نمایندگی دارد و توسط شرکت‌های معتبری گارانتی شده، ضمن این که قطعات آن هم در بازار وجود دارد و در صورت نیاز به تعمیر، مانند محصولات دیگر برندها با موضوع کمبود قطعه مواجه نمی‌شوید. ضمن این که طیف گسترده‌ای از لوازم جانبی محصولات در بازار موجود است و قابل خریداری هستند.

سری گلکسی A به چه معناست؟

سری گلکسی به معنای کهکشان، نام پیشوند تمام مدل‌های سامسونگ است اما حرف A نشان از چیست؟ سامسونگ برای اولین بار در سال 2015 مدل گلکسی آلفا را معرفی کرد. در واقع گلکسی آلفا اولین مدل از این سری است، در سال 2016 سری گلکسی A به لیست تولیدات سامسونگ اضافه شده و مدل‌های میان‌رده در این سری به بازار عرضه شدند.

آشنایی بیشتر با بهترین گوشی سامسونگ سری A

اما سامسونگ از سال 2019 تصمیم گرفت تا سری گلکسی A را به عنوان یک سری گسترده با محصولات متنوع وارد بازار کند. به این ترتیب در این سال مدل گلکسی A10، گلکسی A20، گلکسی A30 تا A90 وارد بازار شدند، در میان این 9 مدل، گلکسی A10 ارزان‌ترین و A90 گران‌ترین مدل این سری و هر چه عدد کنار A افزایش پیدا می‌کرد، کیفیت آن گوشی نیز بالاتر می‌رفت.

اما در میان 9 مدل معرفی شده، مدل‌های گلکسی A10، A30، A50 و A70 بیشتر مورد توجه قرار گرفتند. دیگر مدل‌ها تا حد زیادی مشخصات مشابه داشتند ولی این سه مدل با توجه به مشخصات، به صرفه‌تر بودند.

بهترین گوشی سامسونگ سری a

سال بعد سری جدید این مدل‌ها از گلکسی A11 تا گلکسی A71 در 6 مدل روانه بازار شد. باز هم استقبال تنها از برخی مدل‌ها بود تا این که سال 2022 سامسونگ تصمیم گرفته تا این سری در 6 مدل گلکسی A03، A13، A23، A33، A53 و A73 به بازار عرضه شود. البته مدل اصلی گلکسی A03 دارای مدل‌های دیگری مانند A03 Core و A03s هم بود. همچنین مدل‌های گلکسی A13 و گلکسی A23 در دو نسخه معمولی و 5G روانه بازار شدند.

همین خانواده در سال 2023 تکرار شدند. سال گذشته شاهد عرضه مدل‌های گلکسی A04، گلکسی A14، گلکسی A24، گلکسی A34 و گلکسی A54 بودیم.

البته بازهم مدل‌های فرعی گلکسی A04e و گلکسی A04s نیز روانه بازار شدند.

همانطور که گفتیم هرچه عدد کنار حرف A بیشتر باشد، کیفیت و قیمت آن مدل افزایش پیدا می‌کند. به این ترتیب مدل‌های خانواده گلکسی A04 و گلکسی A014 جزو مدل‌های اقتصادی هستند.

مدل‌های گلکسی A24، گلکسی A34، گلکسی A54 مدل‌های میان‌رده هستند. مدل گلکسی A73 که سال پیش به بازار آمد هم جزو مدل‌های بالارده بود که امسال جایگزین آن یعنی گلکسی A74 روانه بازار نشد و احتمالا تولید این مدل هم متوقف شده است.

بهترین گوشی های سامسونگ سری A کدامند؟

سامسونگ گلکسی A04e

قیمت از 3 تا 3.5 میلیون تومان

از اولین و ارزان‌ترین مدل سری سامسونگ گلکسی a آغاز می‌کنیم. البته در این رده چند مدل قدیمی‌تر از این سری هم در بازار وجود دارند ولی گلکسی A04e بهترین گوشی سامسونگ سری a در این رده است. این مدل درواقع ارزان‌ترین گوشی سری گلکسی a سامسونگ در سال جدید است که می‌توانید خریداری کنید.

طبیعتا نباید از نظر سخت‌افزاری و کیفیت، توقع بالایی از این مدل داشته باشیم، گلکسی A04e صرفا برای رفع نیازهای اولیه و کارهای عادی روزانه مناسب است. این مدل به یک نمایشگر 6.5 اینچی PLS LCD با رزولوشن HD مجهز شده که کیفیت بسیار معمولی دارد.

بدنه گوشی پلاستیکی است ولی ابعاد و وزن این مدل باعث خوش دست شدن آن شده است. سامسونگ در این مدل از دو دوربین 13 و 2 مگاپیکسلی اصلی و همچنین یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای سلفی استفاده کرده که کیفیت معمولی دارند و صرفا در مواقعی که نور محیط مناسب باشند، می‌تواند عکس‌های قابل قبولی ثبت کنند.

بهترین گوشی سامسونگ سری a

گلکسی A04e در نسخه‌های رم 3 و 4 گیگابایت در بازار ایران موجود است، حافظه اصلی هم در سه نسخه 32، 64 و 128 گیگابایت قابل خریداری است.

سامسونگ برای این مدل از یک تراشه 8 هسته‌ای میان‌رده استفاده کرده که کارکرد آن برای یک گوشی معمولی و دم دستی مناسب است.

باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی و اندروید 12 از دیگر مشخصات این مدل هستند.

مشخصات سامسونگ گلکسی  A04e:

  • نمایشگر 6.5 اینچی PLS LCD
  • پردازنده هشت هسته‌ای
  • رم در دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی
  • دوربین دوگانه 13+2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسل
  • اندروید 12
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت همراه شارژر 15 واتی

سامسونگ گلکسی A04

قیمت از 3.5 تا 4 میلیون تومان

گلکسی A04 در واقع نسخه اصلی از خانواه گلکسی A04، گلکسی A04s و گلکسی A04e است. تمام این سه مدل شباهت‌های بسیاری به هم دارند و مشخصات کلی آن‌ها تا حد زیادی برابر است. ولی در برخی از جزئیات تفاوت‌هایی دیده می‌شود که باعث شده این سه مدل چند صد هزار تومان با هم اختلاف قیمت داشته باشند.

ما مدل گلکسی A04e را به شما معرفی کردیم، ولی باید بدانید که این مدل با گلکسی A04 کاملا برابر است ولی دو تفاوت اصلی و چند تفاوت ریز دارند. اولین تفاوت آن است که گلکسی A04 حدود 4 گرم سنگین‌تر است که البته خیلی قابل لمس نیست. ولی مورد بعدی آن است که گلکسی A04 از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بهره می‌برد، در حالی که گلکسی A04e به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی مجهز شده بود.

بهترین گوشی سامسونگ سری a

از تفاوت‌های ریز این دو مدل می‌توان به نسخه رابط کاربری، تفاوت باند وای‌فای و رنگ گوشی اشاره کرد.

این مدل نیز در نسخه رم 3 و 4 گیگابایت به فروش می‌رسد. حافظه اصلی 32 تا 128 گیگابایت هم برای آن در نظر گرفته شده که در بازار ایران بیشتر دو مدل 32 و 64 گیگابایتی آن موجود است.

مشخصات سامسونگ گلکسی A04:

  • نمایشگر 6.5 اینچی PLS LCD
  • پردازنده هشت هسته‌ای
  • رم 3، 4 و 6 گیگابایتی
  • دوربین دوگانه 50+2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسل
  • اندروید 12
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت همراه شارژر 15 واتی

سامسونگ گلکسی A04s

قیمت از 4 تا 5 میلیون تومان

گلکسی A04s گران‌ترین مدل در میان خانواده گلکسی A0 سال 2023 سامسونگ است. مشخصات این مدل با گلکسی A04 تفاوت زیادی ندارد ولی در برخی از بخش‌ها بهبود پیدا کرده است. البته این مدل هنوزه م یک گوشی معمولی برای کارهای روزانه است، هرچند نسبت به دو مدل قبلی از پردازنده بهتری بهره می‌برد و می‌توان بر روی آن بازی مانند کالاف را اجرا کرد ولی با این وجود باید حواستان باشد که در حال خریداری یک گوشی ارزان هستید و در همین حد باید از گوشی توقع داشته باشید.

نمایشگر 6.5 اینچی PLS LCD که در دو مدل قبلی داشتیم، در این مدل از رفرش‌ریت 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند که می‌ـواند یک نقطه قوت باشد. دوربین دوگانه به سه‌گانه تبدیل شده و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در کنار دو دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو تشخیص عمق قرار دارد.

سامسونگ در این مدل ازتراشه میان‌رده و خوب اگزینوس 850 استفاده کرده که کمی قدیمی شده و قبلا در گوشی‌های 7-8 میلیون تومانی از آن استفاده می‌شد و قدرت سخت‌افزاری خوبی دارد.

در این مدل حسگر اثرانگشت در فریم کناری قرار گرفته و در واقع  گلکسی A04s ارزان‌ترین گوشی 2023 سامسونگ با حسگر اثرانگشت است. مانند مدل‌های قبلی، رم 3 و 4 و حافظه از 32 تا 128 گیگابایت برای این مدل موجود است، نسخه رم 4 و حافظه 128 گیگابایت این گوشی می‌تواند عملکرد سخت افزاری خوبی داشته باشد.

مشخصات سامسونگ گلکسی A04s:

  • نمایشگر 6.5 اینچی PLS LCD و 90 هرتز
  • پردازنده اگزینوس 850
  • رم در دو نسخه 3 و 4 گیگابایتی
  • دوربین سه‌گانه 50+2+2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسل
  • اندروید 12
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت همراه شارژر 15 واتی

سامسونگ گلکسی A14

قیمت از 4.5 تا 6.5 میلیون تومان

از گلکسی A14 به بعد وارد بازه گوشی‌های میان‌رده سامسونگ می‌شویم. البته گلکسی A12 و A13 به نوعی در رده گوشی‌های اقتصادی سامسونگ بودند ولی هم افزایش قیمت گوشی‌ها در بازار ایران و هم افزایش کیفیت گلکسی A14 نسبت به نسل خود باعث شد تا دیگر این گوشی را یک مدل میان‌رده بدانیم.

گلکسی A14 از مدل‌هایی است که کیفیت بهتری نسبت به گوشی‌های اقتصادی دارد، ولی از طرفی آنقدر قدرتمند و همه‌کاره نیست که بتوان آن را با مدل‌های گران‌تر مقایسه کرد. از همین رو می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین گوشی سامسونگ سری a معرفی کرد.

بنابراین برای افرادی مناسب است که به دنبال یک گوشی معمولی برای انجام کارهای روزانه هستند اما می‌خواهند گوشی بهتری نسبت به خانواده گلکسی A04 داشته باشند.

این گوشی طراحی مشابه با گلکسی S23 دارد، بدنه از پلاستیک ساخته شده و نمایشگر 6.6 اینچی با پنل PLS LCD دارد. این نصفحه نمایش از رفرش‌ریت 60 هرتز معمولی پشتیبانی می‌کند ولی رزولوشن فول‌اچ‌دی دارد و تراکم پیکسلی آن 400 است.

دوربین سه‌گانه با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 5 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی در پشت این گوشی دیده می‌شود. می‌توان گفت سامسونگ دیگر قصد ندارد که گوشی با 4 دوربین تولید کند و تمام مدل‌های اقتصادی، میان‌رده و بالارده آن با سه دوربین یا کمتر روانه بازار شدند، تنها مدل پرچمدار گلکسی S23 اولترا می‌ماند که 5 دوربین دارد.

دوربین سلفی گلکسی A14 هم 13 مگاپیکسلی است. در کل کیفیت دوربین‌ها نسبت به مدل‌های قبلی بهبود پیدا کرده ولی همچنان معمولی هستند.

در این گوشی از تراشه مدیاتک هلیو G80 استفاده شده که اگر از اگزینوس 850 ضعیف‌تر نباشد، قوی‌تر هم نیست. رم 4 و 6 و گیگابایت به همراه حافظه 64 و 128 گیگابایت این مدل در بازار موجود است و می‌توانید خریداری کنید.

این مدل مانند دیگر گوشی‌های میان‌رده به باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی مجهز شده ولی درون جعبه خبری از شارژر نیست و برای خرید شارژر باید هزینه جداگانه پرداخت کنید. این موردی است که می‌تواند مزیت رقابتی آن را نسبت به رقبا کاهش دهد. گوشی‌های معرفی شده تا به اینجای مقاله در جعبه خود شارژر داشتند ولی از گلکسی A14 به بعد خبری از شارژر نیست.

مشخصات سامسونگ گلکسی A14:

  • نمایشگر 6.6 اینچی IPS LCD
  • پردازنده مدیاتک هلیو G80
  • رم در دو نسخه 4 و 6 گیگابایتی
  • دوربین سه‌گانه 50+5+2مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 13 مگاپیکسل
  • اندروید 13
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت بدون شارژر

سامسونگ گلکسی A24

قیمت از 7 تا 8 میلیون تومان

گلکسی A24 را می‌توان یک گوشی میان‌رده کامل، با کیفیت و قدرتمند نامید. گلکسی A24 از آن دست گوشی‌هایی است که در مرز میان قیمت و کیفیت مناسب قرار گرفته‌اند، یعنی قیمت بسیار مناسبی دارند و کیفیت آن‌ها هم بالا است.

این مدل برای انجام طیف گسترده‌ای از کارها مناسب است، تمام بخش‌های این مدل از نمایشگر تا دوربین و سخت‌افزار، کیفیت بالایی دارند و برای انجام انواع کارها مناسب هستند. البته باز هم باید بگوییم که این گوشی در رده خود مناسب است و انتظاری بیش از حد تصور نباید از آن داشت.

بررسی گلکسی A24 سامسونگ

گلکسی A24 نمایشگر بسیار خوبی دارد، سامسونگ در این مدل از 6.5 اینچی سوپرامولد 90 هرتزی با رزولوشن فول‌اچ‌دی استفاده کرده است. کیفیت نمایشگر بالاست و خیلی با مدل‌های بعدی مقاله تفاوتی ندارد ولی هنوز خبری از روکش محافظ گوریلا گلس برای مقابله با خط و خش نیست.

بهترین گوشی سامسونگ سری a

ترکیب دوربین گلکسی A14 در این مدل تکرار شده و شاهد استفاده از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی هستیم.

سامسونگ در این مدل از تراشه مدیاتک هلیو G99 استفاده کرده که نسبت به مدل قبلی بهبود پیدا کرده و قدرت بیشتری دارد. همچنین نسخه رم 8 گیگابایت به این مدل اضافه شده و می‌توانید رم از 4 تا 8 با حافظه اصلی 128 گیگابایتی را داشته باشید.

در انتها باید گفت حسگر اثر انگشت در فریم کناری قرار دارد و درون جعبه خبری از شارژر نیست.

مشخصات سامسونگ گلکسی A24:

  • نمایشگر 6.5 اینچی سوپرامولد 90 هرتز
  • پردازنده مدیاتک هلیو G99
  • رم در سه نسخه 4 و 6 و 8 گیگابایتی
  • دوربین سه‌گانه 50+2+2 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 13 مگاپیکسل
  • اندروید 13
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت بدون شارژر

سامسونگ گلکسی A34

قیمت از 8.5 تا 12.5 میلیون تومان

اما می‌رسیم به یکی از بهترین گوشی سامسونگ سری A در سال 2023 که نیامده طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. گلکسی A34 یک گوشی قدرتمند، خوش‌ساخت و همه کاره است که می‌تواند از پس کارهای نیمه سنگین‌هم بر بیاید و همراهی مناسب برای شما باشد.

این گوشی در تمامی بخش‌ها کیفیت بالایی را ارائه می‌دهد و نقص‌های بسیار کمی دارد. هم چنین در رده خود از بهترین گوشی‌های بازار است و مزیت‌های رقابتی بسیار خوبی نسبت به رقبایش دارد.

نقد و بررسی جامع گوشی سامسونگ گلکسی A34

اولین ویژگی که در این رده قیمتی تنها در گلکسی A34 دریافت خواهید کرد، ضد آب بودن است. این مدل ضد آب است و به مدت 30 دقیقه تا عمق یک متری آب می‌توانید از آن استفاده کنید. از طرفی روکش گوریلا گلس 5 هم دارد و تا حد زیادی در برابر خط و خش مقاومت دارد. بنابراین اگر به دنبال خرید یک گوشی مقاوم و خوش قیمت هستید، گلکسی A34 انتخاب خوبی است.

بهترین گوشی سامسونگ سری a

این مدل از نمایشگر 6.6 اینچی سوپرامولد 120 هرتز فول‌اچ‌دی بهره می‌برد و از بهترین نمایشگرهای بازار در این رده را دارد. سه دوربین 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسل اولتراواید و 5 مگاپیکسلی ماکرو در پشت گوشی قرار دارد، در بالای نمایشگر هم دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی دیده می‌شود. دوربین‌ها از نظر سخت‌افزاری نسبت به مدل قبلی بهبود خاصی ندارند ولی با وجود تراشه جدید دیمنسیتی 1080، عملکرد پردازنده گرافیکی قطعا بهتر خواهد بود. ضمنا A34 اولین مدل در این مقاله است که قابلیت فیلم‌برداری 4K دارد.

تراشه دیمنسیتی 1080 برای گوشی‌های میان‌رده بسیار مناسب است و قدرت بالا و مصرف پایینی دارد، با وجود این تراشه و 6 یا 8 گیگابایت رم می‌توانید انواع کارهای سبک و سنگین را با این گوشی انجام دهید.

سامسونگ در این مدل حسگر اثرانگشت را از فریم کناری به زیر نمایشگر منتقل کرده که باعث می‌شود گلکسی A34 نسبت به مدل قبلی لول بالاتری داشته باشد. باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی، نبود شارژر درون جعبه و اندروید 13 از دیگر ویژگی‌های این مدل هستند.

مشخصات سامسونگ گلکسی A34:

  • نمایشگر 6.6 اینچی سوپرامولد 120 هرتز
  • پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 1080
  • رم در دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی
  • دوربین سه‌گانه 48+8+5 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 13 مگاپیکسل
  • اندروید 13
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت بدون شارژر

سامسونگ گلکسی A54

قیمت از 13 تا 15 میلیون تومان

بهترین گوشی سامسونگ سری A در سال 2023 مدل گلکسی A54 است. سامسونگ تصمیم گرفت امسال مدل 7 سری گلکسی A را روانه بازار نکند. به این ترتیب قدرتمندترین مدل سری گلکسی A مدل A54 است.

گلکسی A54 طراحی مشابه با دیگر اعضای این سری دارد. بدنه پلاستیکی این مدل نسبت به مدل‌های ارزان‌تر کیفیت بالاتری دارد و مشخصات آن هم بهبود پیدا کرده است.پ

قابلیت‌های برجسته گلکسی A54 که تنها در پرچمداران یافت می‌شود

گلکسی A54 رقابی بسیار سرسختی دارد، شیائومی در این رده گوشی‌هایی را روانه بازار کرده که سخت‌افزار قدرتمندتری دارند ولی سامسونگ در این مدل ویژگی‌هایی اضافه کرده که مزیت رقابتی آن را افزایش می‌دهد.

یکی از این موارد که در مدل گلکسی A34 هم به آن پرداختیم، ضد آب بودن این دو مدل است. گلکسی A45 هم ضد آب است و به مدت 30 دقیقه می‌توانید در عمق یک متری آب از آن استفاده کنید.

بهترین گوشی سامسونگ سری a

گلکسی A54 ابعاد کوچک‌تری نسبت به گلکسی A34 دارد. سامسونگ در این مدل از نمایشگر 6.4 اینچی سوپرامولد 120 هرتز فول‌اچ‌دی استفاده کرده است.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی همراه با دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی، برای گرفتن عکس در روز و شب مناسب هستند و عکس‌های با کیفیتی می‌گیرندو. دوربین سلفی نسبت به مدل قبلی، پیشرفت خوبی داشته و به 32 مگاپیکسلی تبدیل شده که برای عکاسی و فیلم‌برداری سلفی مناسب است.

سامسونگ در این مدل از پردازنده اختصاصی اگزینوس 1380 استفاده کرده که با استفاده از هوش مصنوعی قدرت پردازشی و گرافیکی بالایی دارد. در بازار ایران تنها می‌توانید مدل رم 8 گیگابایت این گوشی را همرا با حافظه اصلی 128 یا 256 گیگابایت خریداری کنید.

باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی، اندروید 13 و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از دیگر مشخصات این مدل هستند.

مشخصات سامسونگ گلکسی A54:

  • نمایشگر 6.4 اینچی سوپرامولد 120 هرتز
  • پردازنده اگزینوس 1380
  • رم در دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی
  • دوربین سه‌گانه 48+12+5 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسل
  • اندروید 13
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت بدون شارژر

سامسونگ گلکسی A73

قیمت از 19 تا 22.5 میلیون تومان

در پایان می‌رسیم به قدرتمندترین و بهترین گوشی سامسونگ سری A موجود در بازار ایران، همانطور که گفتیم سامسونگ تصمیم گرفت امسال گوشی‌های سری 7 گلکسی A را عرضه نکند. این تصمیم کمی عجیب بود، با توجه به کیفیت و محبوبیت اعضای این سری در بازار مانند گلکسی A73 و گلکسی A71 شاید بهتر باشد سامسونگ این سری را به بازار بازگرداند.

نقد و بررسی جامع گوشی سامسونگ گلکسی A73 5G

به هر شکل گلکسی A73 مدل سال گذشته سامسونگ است و مشخصاتی کمی قدیمی‌تر دارد. همچنین این گوشی اولین و تنها میان‌رده سامسونگ است که از دوربین اصلی 100 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

گلکسی A73 ابعادی بزرگ ولی باریک دارد، این گوشی از نمایشگر 6.7 اینچی سوپرامولد پلاس 120 هرتز با رفرش‌ریت 120 هزتر و رزولوشن فول‌اچ‌دی بهره می‌برد. صفحه نمایش روکس گوریلا گلس 5 دارد و خود گوشی هم ضد آب است.

بهترین گوشی سامسونگ سری a

همانطور که گفتیم، امسال هیچ‌کدام از گوشی‌های میان‌رده سامسونگ با 4 دوربین عرضه نشدند ولی گلکسی A73 برای سال گذشته است و از این قائده پیروی نمی‌کند. این مدل از 4 دوربین 100 مگاپیکسل اصلی، 12 مگاپیکسلی اولتراواید، 5 مگاپیکسل ماکرو و 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق استفاده می‌کند. دوربین سلفی هم 32 مگاپیکسل است.

سامسونگ در این مدل از تراشه قدرتمند ولی قدیمی اسنپدراگون 778G 5G استفاده کرده است که برای انجام کارهای سنگین کاملا مناسب است. نسخه‌های موجود از این مدل در بازار دارای رم 8 گیگابایت و حافظه 128 و 256 گیگابایت هستند.

این مدل هم از باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و البته اندروید 12 بهره می‌‌برد.

مشخصات سامسونگ گلکسی A73:

  • نمایشگر 6.7 اینچی سوپرامولد پلاس 120 هرتز
  • پردازنده اسنپدراگون 778G 5G
  • رم در دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی
  • دوربین چهارگانه 108+12+5+5 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسل
  • اندروید 12
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت بدون شارژر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH