در کمتر از 6 ساعت به معرفی آیفون 6، مقایسه مختصر گلکسی آلفا با آیفون 5s

سامسونگ در زمره بهترین‌های اندرویدی قرار می‌گیرد، اما در زمینه ساخت هوشمندهای واقعا و از هر جهت پریمیوم، شاید راه درازی را پیش رو داشته باشد. البته تازگی‌ها و همانطور که مطلع هستید، هوشمندی پریمیوم به جمع هوشمندهای سامسونگی پیوسته است که بیشتر از یک تلفن خوش بر و رو است. این تلفن در واقع پاسخ کمپانی سامسونگ به این پرسش بوده است که چه هوشمندی قرار است در مقابل اپل آیفون 6 بی‌ایستد؟

در کمتر از 5 ساعت دیگر آیفون 6 به دنیا معرفی می‌شود، اما تا آنزمان مقایسه مختصری بین آیفون 5s و آلفا در سایت فون آرنا صورت گرفته تا ببینید این دستگاه پریمیوم سامسونگی چطور در مقابل پرچمدار سال گذشته اپل می‌ایستد.

طراحی

Samsung-galaxy-alpha-vs-iphone-5s-8

بدنه گلکسی آلفا از جنس فلز و پلاستیک است و لبه‌های گرد دارد که احساس خوبی به کاربر می‌دهد. این هوشمند را باریکترین اسمارتفون سامسونگ تا به امروز می‌دانند، اما آیفون 5s هم چیزی کم ندارد و حتی در بدنه جذابتر و زیباتر از آلفا به نظر می‌رسد. کل بدنه آیفون 5s از جنس فلز بوده و در بخشهایی از شیشه استفاده شده است.

زمان دست گرفتن، نماینده اپل به راحتی در کف دست و به دلیل ساختار کامپکتی که دارد، جای می‌گیرد. آلفا هم با اینکه بزرگتر است، براحتی در دستان و جیب جای می‌گیرد.

هر دو هوشمند مجهز به اسکنر اثر انگشت هستند که در کلید خانه جای داده شده است. منتها نوع بکار رفته در 5s در هر زاویه‌ای و تنها با یک لمس کار می‌کند و نوع استفاده شده در آلفا تنها در حالت سوئیپ کردن عمودی قابلیت تشخیص دارد.

سنسوری که در کنار دوربین آلفا می‌بینید، سنسور ضربان قلب است و نبودش در آیفون 5s چندان هم اهمیت ندارد، زیرا این ویژگی از آنهایی است که تعداد کمی از کاربران واقعا به آن نیاز خواهند داشت و از آن استفاده خواهند کرد.

صفحه نمایش

Samsung-galaxy-alpha-vs-iphone-5s-2

یکی از ارزشمندترین متعلقات آلفا، صفحه نمایش 4.7 اینچی سوپر آمولد آن است. این صفحه اچ دی است و با چگالی پیکسلی 312 PPI ساخته شده است، اما صفحه بکار رفته در نماینده اپل 4 اینچی و از نوع ال سی دی است. پس می‌توان گفت که صفحه استفاده شده در آلفا بهتر و با توجه به اینکه بزرگتر بودنش تفاوت چندانی در اندازه کلی اسمارتفون ایجاد نکرده، دوست داشتنی‌تر است. رزولوشن آیفون، 1136×640 پیکسل بوده و چگالی پیکسلی 326 PPI است. تصاویر ایجاد شده با صفحه آیفون 5s تفاوت چندانی با تصاویر صفحه آلفا ندارند و هر دو صفحه در تولید جزئیات در یک سطح قرار می‌گیرند.

صفحه سوپر آمولد آلفا زمانی که بحث از کنتراست و رنگها می‌شود بهتر عمل می‌کند، اما صفحه ال سی دی آیفون رنگها را دقیقتر تولید کرده و در فضای بیرون خواناتر است.

رابط کاربری

Samsung-galaxy-alpha-vs-iphone-5s-1

سامسونگ برای آلفا اندروید کیت کت در نظر گرفته که با ترکیب رابط کاربری تاچ ویز، کلی ویژگی خوب در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. آیفون 5s هم خیلی زود به iOS 8 بروزرسانی خواهد شد. می‌توان گفت که سیستم عامل آیفون از نظر عملکرد راحت‌تر و قابل اطینان‌تر خواهد بود. در ضمن با بروزرسانی به آخرین نسخه iOS، این هندست از یک پلت فرم سفارشی‌تر با پشتیبانی از ویجتهای شخص ثالث و کیبورد تاچ بهره خواهد برد.

پردازشگر و حافظه

Samsung-galaxy-alpha-vs-iphone-5s-7

آلفا مجهز به یک پردازنده قدرتمند هشت هسته‌ای اگزینوس شده که متشکل از چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی با کارایی بسیار بالا و چهار هسته 1.3 گیگاهرتزی کم مصرف است. با وجود رم دو گیگابایتی و این پردازشگر، جای تعجب ندارد که بگوییم هنگام بررسی آلفا و کار با این هوشمند واقعا همه چیز به روانی آب بود، اما درون آیفون 5s یک پردازنده 64 بیتی A7 جای گرفته و رم این هندست 1 گیگابایتی است. با اینکه از نظر سخت‌افزار درونی آیفون 5s عقبتر از آلفا می‌ایستد، باید گفت که درون این هوشمند هم همه چیز روان است و مشکلی در اجرا وجود ندارد. هیچیک از این هندست‌ها از شکاف کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کنند.

دوربین

head2

در آلفا با یک دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز به سنسور جدید سامسونگ با نام ISOCELL مواجه خواهید شد. سنسوری که برای پیش نمایش HDR و فوکوس سوپر سریع phase-detection مناسب است.

اما دوربین آیفون 5s از نوع 8 مگاپیکسلی بوده که مجهز به فلش دو تن ال ای دی است. فلشی که هنگام عکسبرداری نور طبیعی‌تری ایجاد می‌کند. از نظر کیفیت تصاویر گرفته شده با 5s، می‌توان گفت که همه چیز خوب است و این دوربین می‌تواند رقیب سرسختی برای دوربین آلفا باشد.

حرف آخر

head3

قطعا نمی‌توان الان و بدون آنکه آلفا را از نزدیک دید و با آن کار کرد رای نهایی را صادر کرد.

تا به الان دیدیم که آلفا در مقابل 5s ویژگی‌های چندان برتری نداشت که بخواهد به آنها فخر بفروشد. آیفون 6 قطعا برتر از آیفون 5s خواهد بود و باید دید که آلفا چطور می‌تواند در مقابل این پرچمدار اپلی قد علم کند. شاید بهتر بود آلفا برای مقابله با آیفون 5s می‌آمد تا اینکه بخواهد آیفون 6 را حریف بطلبد.

همه چیز خیلی زود مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH