قلمی برای تمام‌ رنگ‌ها، هدیه فناوری به طراحان یا کلاه‌برداری بزرگ

ALL COLOUR 2

فناوری قلم برداشت کننده تمامی رنگ‌ها در ظاهر بسیار فریبنده و جذاب به نظر می‌رسد و حتی برای عرضه این قلم، یک کمپین ویژه به راه افتاده بود ولی شرکت تیلت (Tilt) به‌عنوان مجری این پروژه اعلام کرد که به علت ناتوانی مخترعان این پدیده در عرضه یک پروتوتایپ مناسب، این کمپین خاتمه یافته و تمام پول‌های جمع شده نیز در سه روز به صاحبان اصلی آن باز پس داده خواهند شد و معلوم نیست قلمی برای تمام‌ رنگ‌ها، هدیه فناوری به طراحان یا کلاه‌برداری بزرگ بوده است.

این قلم نوری در نخستین رونمایی‌های تئوری خود صحبت از یک فناوری ویژه می‌کرد که با کمک آن، صاحب قلم می‌توانست نوک قلم را بر روی هر سطحی قرار بدهد و این قلم رنگ سطح مربوطه را به خود گرفته و امکان استفاده از این رنگ در تبلت‌ها را فراهم می‌کرد. این معرفی به نحوی بود که ادعای مخترعان این وسیله درزمینهٔ گستره رنگ‌های مورد پشتیبانی، برابر با تمامی رنگ‌های موجود در جهان بود.

پس‌ازاین معارفه تئوری بود که رسانه‌ها درخواست مدارک رسمی‌تر و یک نمونه آزمایش در دنیای حقیقی داشتند و مخترعان این دستگاه اعلام کردند که در 24 ساعت، یک ویدیوی ویژه را به رسانه‌ها عرضه خواهند نمود که با کمک این ویدیو تمامی روند کار کردن این قلم برای آن‌ها نمایش داده خواهد شد. پس از گذشت این 24 ساعت، نه‌تنها هیچ فایل تصویری‌ خاصی در این زمینه منتشر نشده، بلکه شرکت تیلت به‌عنوان مجری این پروژه اعلام نمود که مسئولان و ابداع‌کنندگان این اختراع، نتوانسته‌اند نمونه پروتوتایپ این محصول را تولید نمایند و به‌ همین دلیل نیز تیلت، تمامی مبالغ جمع شده در کمپین مربوطه را به کاربران بازخواهد گرداند.

ALL COLOUR

مسئولان تیلت درباره این موضوع می‌گویند: «ما از برگزارکنندگان این کمپین تقاضا نمودیم تا اطلاعات بیشتری را در اختیار ما بگذارند و یک ویدیو از عملکرد حقیقی یک نسخه پروتوتایپ از این قلم را در بازه زمانی معین‌شده تولید نمایند ولی این شرایط توسط این افراد برقرار نشد و ما تصمیم به حمایت از جامعه کاربران خود گرفتیم و 100 درصد مبالغ دریافتی در این کمپین، در بازه زمانی سه‌روزه به افراد پرداخت‌کننده باز پس داده خواهد شد.»

شایان‌ذکر است که این رقم برابر با 227‌هزار و 540 دلار است و با کنسل شدن این پروژه توسط تیلت، به نظر می‌رسد که مخترعین این ابزار، باید به فکر یافتن یک سرمایه‌گذار جدید باشند و علاوه بر آن نیز وجهه خود را در سطح بین‌المللی پاک‌سازی نمایند زیرا بنا به اعلان تیلت، مقصر تمامی رخدادهای یادشده، تنها مخترعان این وسیله هستند و باید در برابر این موضوع پاسخگو باشند. تیلت حتی با فرستادن ایمیل به رسانه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات، تصمیم به رسانه‌ای کردن این ماجرا در بالاترین سطح گرفت تا اثبات کند که از مشتریان حمایت خواهد نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH