مراحل خرید ارز دیجیتال در صرافی ایرانی

در حال حاضر خرید ارز دیجیتال و بازار رمزارزها جذابیت‌ های فراوانی را برای سرمایه‌گذاری به وجود آورده است. اما با توجه به تحریم‌های اخیر که علیه کشور ایران صورت گرفته ممکن است برای ورود به دنیای کریپتو و خرید این نوع ارزها، با مشکلات و سوالاتی مواجه شوید. با وجود این نوع تحریم‌ها کاربران ایرانی نمی‌توانند به‌صورت مستقیم خریدوفروش ارز را انجام دهند. سرمایه‌گذاری و خرید ارز دیجیتال یکی از بهترین روش‌های حفظ ارزش پول در ایران محسوب می‌شود. در این مقاله ما قصد داریم به علاقه‌مندانی که قصد دارند به این دنیا وارد شوند مراحل خرید ارز دیجیتال در صرافی‌های مختلف را آموزش دهیم.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال یک پلتفرم معاملاتی محسوب می‌شود که می‌توانید در این پلتفرم معامله و خرید ارزهای دیجیتال مختلف را انجام دهید. یا اینکه آن را به ‌عنوان یک واسط برای مبادله یک ارز دیجیتال با دیگر رمزارزها بکار ببرید.

برای مثال، شما می‌توانید در یک صرافی به‌ سادگی بیت‌کوین را با تتر تبادل کنید. در واقع می‌توان گفت صرافی‌های ارز دیجیتال منعکس کننده‌ قیمت فعلی  ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو به‌ شمار می‌آیند. با استفاده از یک صرافی هر کاربر به‌آسانی می‌تواند انواع مختلف رمزارزها را به دیگر ارزهای دیجیتال تبدیل کرده یا به‌صورت یک سرمایه دیجیتال در حساب شخصی خود نگهداری کند تا در صورت نیاز با آن به معامله بپردازد یا اینکه به‌صورت ریالی در حساب بانکی خود تسویه کند.

نحوه فعالیت صرافی‌ ارز دیجیتال

صرافی‌های‌ ارز دیجیتال به دو صورت فیزیکی و اینترنتی فعالیت می‌کنند. یعنی این کارگزاری‌ها علاوه‌ بر اینکه معاملات آنلاین و غیرحضوری را پشتیبانی می‌کنند، یک مکان خاص را برای انجام معاملات حضوری معرفی کرده تا کاربران بتوانند به این مکان مراجعه کنند.

این صرافی‌ها از نظر عملکرد و خدماتی که ارائه می‌دهند با هم متفاوت هستند. اکثر آن‌ها  به‌عنوان واسط عمل کرده و خریدار و فروشنده را به هم وصل می‌کنند و از معاملات انجام شده بین آن‌ها سود کسب می‌کنند. نوع دیگری از صرافی‌ها وجود دارند که سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال مستقیم با خود مسئولین صرافی وارد معامله می‌شوند. این نوع صرافی‌ها به افرادی که در یک مکان خاص فعالیت می‌کنند خدمات ارائه می‌دهند.

ویژگی‌های یک صرافی معتبر ایرانی

سایت‌های خرید و فروش ارز دیجیتال و یا به‌ عبارتی صرافی‌های آنلاین باید از ویژگی‌های برخوردار باشند تا انجام سرمایه‌گذاری توسط آن‌ها با مشکل روبرو نشود. از این ویژگی‌ها می‌توان به این موارد را نام برد.

  • ارائه کیف پول امن و اختصاصی که قابلیت نگهداری ارز دیجیتال در شرایط آفلاین را داشته باشد.
  • برخوردار بودن از اپلیکیشن معاملاتی با رابط کاربری ساده که برای نصب روی موبایل بهینه شده باشد.
  • فراهم کردن شرایط خرید ارز دیجیتال توسط کارت‌های عضو شتاب
  • امکان خرید رمزارزها توسط ریال
  • دریافت کارمزد کم
  • پشتیبانی همیشگی و تمام وقت

اکثر صرافی‌های ایرانی این شرایط را داشته و با مراجعه به پلتفرم آن‌ها و دیدن آموزش لازم درمورد استفاده از برنامه‌های ارائه شده توسط این مراکز، می‌توانید به بازار معاملات ارز دیجیتال وارد شوید و کسب درآمد کنید.

پیش‌نیازهای ورود به بازار کریپتو

یکی از نکات مهم که از پیش‌نیازهای اصلی ورود به بازار ارز دیجیتال است متمرکز بودن شماست و اینکه در هیاهوی اطلاعات و اخبار این بازار سردرگم و گیج نشوید؛ بنابراین نیاز دارید که در اولین قدم، به سمت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این بازار بروید. آموزش‌هایی که درمورد خرید رمزارزها می‌بینید به شما راه‌های متنوع و مختلفی را برای خرید و فروش ارز و کسب سود می‌آموزد.

در گام‌های بعدی باید پروژه‌های راه‌اندازی شده در اکوسیستم بلاکچین را مورد بررسی و شناسایی قرار دهید. پس اولین و مهمترین پیش‌نیاز ورود به بازار کریپتو، مطالعه و کسب دانش بالا در مورد بازار ارز دیجیتال است. شما قبل از هر معامله‌ای در این بازار باید با تکنولوژی بلاکچین، مکانیزم، قابلیت‌ها، استخراج، انواع معاملات و گذشته بازار و همچنین استخرهای نقدینگی، آشنا شوید.

مراحل خرید ارز دیجیتال از صرافی

یکی از آسان‌ترین و در عین حال امن‌ترین روش‌ها برای معامله ارز دیجیتال، اقدام از طریق صرافی‌های معتبر ایرانی است. در این روش کاربران با انتخاب یکی از این کارگذاری‌های ارز دیجیتال و ثبت‌نام در آن فعالیت خود را شروع می‌کنند. سرمایه‌گذاران برای خرید یا فروش ارز دیجیتال از طریق صرافی‌های معتبر ایرانی ملزم به گذراندن مراحل زیر به طور کامل هستند. این مراحل عبارت‌اند از:

۱- انتخاب یک کیف پول برای سرمایه‌گذاری

تمام کاربرانی که قصد فعالیت در بازار کریپتو را دارند لازم است تا قبل از  انجام دادن هر کاری اقدام به ایجاد یک کیف پول مناسب برای نگهداری و محافظت از رمزارزهای خود کنند. از آنجایی که ارزهای دیجیتال تنها به‌صورت کد دیجیتالی هستند و وجود فیزیکی ندارند، لذا تنها راه نگهداری و حفاظت از آن ها استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال است.

به‌طورکلی کیف پول‌های دیجیتال به دو دسته  گرم (دسکتاپی و تحت وب، کیف پول موبایلی) و سرد (کیف پول سخت‌افزاری و کاغذی) تقسیم‌بندی می‌شوند که کاربران با توجه به نوع ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری خود می‌توانند هر کدام از آن ها را انتخاب کنند‌.

۲- انتخاب صرافی معتبر

یکی از مهمترین مراحل خرید ارز دیجیتال انتخاب کارگزاری معتبر و  مناسب است زیرا با انجام دادن درست این کار می‌توان گفت که تقریبا امنیت دارایی افراد تامین می‌شود. برای انتخاب صرافی مناسب تنها کافی است تا معامله‌گران از بین لیست کارگزاری‌های معتبر ارز دیجیتال ایرانی و مقایسه ویژگی‌های آن‌ها یک انتخاب مناسب را انجام دهند.

از جمله ویژگی‌هایی که در هنگام انتخاب صرافی‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، می‌توان به میزان اعتبار، حجم بازار، نرخ کارمزد و یا حق کمیسیون دریافتی، رابط کاربری مناسب، تنوع و تعداد ارزهای مورد معامله، نوع پلتفرم مورد استفاده و غیره اشاره کرد.

لازم به ذکر است که قبل از انتخاب یک صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال، سعی کنید از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید. معمولا برای ثبت نام کردن در کارگزاری‌های ایرانی معتبر انجام فرایند احراز هویت لازم است.

۳- انجام دادن فرایند احراز هویت

تقریبا برای ثبت‌نام در تمامی صرافی‌های معتبر ایرانی انجام دادن فرایند احراز هویت امری ضروری است. این کار برای حفظ امنیت معاملات در این کارگذاری‌ها و همچنین جلوگیری از سوء‌استفاده و کلاهبرداری از کاربران صورت می‌پذیرد.

مدارکی که برای انجام احراز هویت نیاز است شامل یک قطعه عکس، اصل کارت ملی و کارتی که برای انجام معاملات مورد استفاده قرار می‌گیرد هستند. پس از این که این فرایند با موفقیت انجام شد، حساب کاربری فعال شده و مجاز به شارژ کردن آن برای انجام خرید و فروش در بازار دیجیتال می‌شوید.

۴-خرید و فروش ارز دیجیتال

پس از آنکه مراحل فوق را انجام دادید و حساب کاربری شما شارژ شد، می‌توانید مراحل خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود را انجام دهید.

نکاتی در مورد خرید ارز دیجیتال

همان‌طور که در بخش مراحل خرید ارز دیجیتال ذکر کردیم، انتخاب یک صرافی معتبر که رمزارز مورد نظر شما رو نیز پشتیبانی می‌کند و از سیستم ایمنی برخوردار است یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که یک تریدر باید انجام دهد. اما یک نکته دیگر که اهمیت ویژه‌ای نیز دارد، توجه به جفت ارزهای موجود در صرافی مورد نظر است. بیت کویین یکی از رمزارزهای مطرح است که با پرداخت‌های ریالی و دلاری قابل خریداری است.

در واقع شما این رمزارز را با ریال مبادله می‌کنید پس جفت‌ارز آن ریال/ بیت‌کوین خواهد بود. اما این مشکل برای اکثر آلت‌کوین‌ها وجود دارد که با ریال قابل خریداری نیستند و باید با استفاده از یک رمزارز پایه که جفت ارز آلت‌کوین مورد نظر محسوب می‌شود، برای خرید آن‌ها اقدام کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH