آموزش جلوگیری از روشن شدن صفحه آیفون توسط نوتیفیکیشن‌

اگر شما هم از روشن شدن صفحه گوشی خود توسط نوتیفیکیشن‌ها خسته شده‌اید و به دنبال راهی می‌گردید تا آنها را به طور کلی غیرفعال کنید، در جای درستی هستید. چون ما می‌خواهیم در این مطلب به سراغ روشی برای جلوگیری از روشن شدن صفحه گوشی آیفون توسط نوتیفیکیشن‌ها برویم، بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ما زمان زیادی از وقتمان را در فضای مجازی می‌گذرانیم و برای دسترسی به جدیدترین پیام‌ها و اعلان‌ها، احتمالا نوتیفیکیشن‌های زیادی روی لاک‌ اسکرین دستگاه نمایش داده می‌شوند. خوب است بدانید که در همه گوشی‌ها تنظیمات خاصی برای شخصی‌سازی اعلان‌ها در نظر گرفته شده تا کاربران به راحتی نوع نوتیفیکیشن‌های روی دستگاه خود را تعیین کنند.

مهم نیست که از دستگاهی با سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید یا iOS، چون به هرحال می‌توانید از ورود اعلان‌ها جلوگیری کنید، یا اینکه نوع نوتیفیکیشن‌های خود را تنظیم کنید. همچنین قابلیتی برای جلوگیری از روشن شدن صفحه آیفون در هنگام ورود نوتیفیکیشن‌ها وجود دارد.

در ادامه مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه از روشن شدن صفحه در آیفون توسط نوتیفیکیشن‌ها جلوگیری کنید. پس برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

جلوگیری از روشن شدن صفحه آیفون توسط نوتیفیکیشن‌ها

همانطوری که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، کاربران آیفون می‌توانند با استفاده از تنظیمات خاصی در اعلان‌ها از روشن شدن صفحه گوشی خود جلوگیری کنند.

معمولا اعلان‌ها روی لاک اسکرین نمایش داده می‌شوند تا کاربر را از اخبار و اطلاعات جدید باخبر کنند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن از روشن شدن صفحه توسط اعلان‌ها در آیفون جلوگیری کنید، قابلیت Do not disturb است. تنها کافی است که آن را روشن کنید تا هر وقت که می‌خواهید هیچ نوتیفیکیشنی روی دستگاه ظاهر نشود یا صفحه را بیدار نکند.

این مطلب را نیز بخوانید: آیفون 17 پرو مکس اپل مجهز به دوربین تله‌فوتو پیشرفته با زوم اپتیکال 10 برابری خواهد بود

این مطلب را نیز بخوانید: بهترین راه های ضبط مکالمه با کیفیت در سامسونگ، شیائومی و آیفون

البته با انجام تنظیمات خاصی نیز قادر خواهید بود این کار را انجام دهید. بنابراین برای اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

فعال کردن حالت Do not disturb

گوشی‌های اپل به یک قابلیت خوب مجهز شده‌اند که do not disturb نام دارد. این ویژگی که می‌تواند به طور سریع آیفون یا آیپد را در حال سایلنت قرار دهد، بسیار کاربردی است و بسیاری از کاربران هر روزه از آن استفاده می‌کنند. خوب است بدانید که این قابلیت یک نسخه ویژه از Focus Mode محسوب می‌شود.

هنگامی که فردی حالت Do Not Disturb را روشن کند، تمام تماس‌ها، پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌ها به صورت پیش‌فرض بی‌صدا می‌شوند. البته بسته به نوع تنظیمات هر بخش، ممکن است متفاوت باشد.

برای فعال کردن حالت Do not disturb، در ابتدا سعی کنید که با استفاده از مراحل زیر پیش بروید:

در مرحله اول به کنترل سنتر آیفون یا آیپد خود بروید. برای این کار، با  استفاده از انگشتان خود صفحه بالای نمایشگر را به پایین بکشانید تا کنترل سنتر ظاهر شود. سپس، روی دکمه Focus ضربه بزنید (نماد آن هلال ماه است).

تا به اینجا موفق شده‌اید تا مود Do not disturb را فعال کنید. بنابراین دیگر هیچ پیام، تماس، یا نوتیفیکیشن‌هایی روی لاک اسکرین آیفون شما ظاهر نمی‌شود. پس صفحه روشن نخواهد شد و تمرکزتان نیز در حین انجام کاری بهم نمی‌خورد. برای غیرفعال کردن این مود، باز هم باید با انگشت خود کنترل سنتر را از بالای نمایشگر به پایین بکشانید.

در نهایت روی دکمه Do Not Disturb بزنید تا خاموش شود. اگر به دنبال روش بهتری هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

غیرفعال کردن اعلان‌ها در لاک اسکرین

روش بالا تنها در صورتی خوب است که بخواهید تمام پیام‌ها، تماس‌ها و اعلان‌های ورودی خود را بی‌صدا کنید. ولی اگر منتظر پیام یا تماس مهمی هستید، با این وجود، نمی‌خواهید تمرکزتان در هنگام انجام کاری بهم بخورد، بهتر است که از این روش جدید استفاده کنید.

غیرفعال کردن اعلان‌ها در لاک اسکرین روش بسیار خوبی برای کاربرانی است که تنها می‌خواهند اعلان خاصی را به جای تمام اعلان‌ها غیرفعال کنند.

اپل به کاربران امکان می‌دهد تا نوتیفیکیشن‌های هر برنامه‌ای را که می‌خواهند غیرفعال کرده و از روشن شدن صفحه نمایش در حالت قفل جلوگیری کنند. البته در این قابلیت باید اعلان برنامه‌ها را به صورت جداگانه غیرفعال کنید، پس نمی‌توانید تنظیمات اعلان همه برنامه‌ها را یکجا تعیین کنید. بنابراین باید این کار را برای هر برنامه‌ای که لاک اسکرین دستگاه را روشن می‌کند، جداگانه انجام دهید.

برای استفاده از این روش از مراحل پایین اقدام کنید:

در ابتدا به تنظیمات آیفون یا آیپد خود بروید.

در این بخش روی Notifications ضربه بزنید.

سپس در لیست اسکرول کنید و روی نام برنامه‌هایی که می‌خواهید اعلان آنها روی نمایشگر نشان داده نشوند، بزنید. ما برای مثال از Messages استفاده کردیم. ولی شما می‌توانید از فیسبوک، ایکس، فیس‌ تایم، اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره نیز استفاده کنید.

در بخش تنظیمات اعلان برنامه روی Lock Screen بزنید تا تیک اعلان برداشته شود.

پس از آن، به عقب بازگردید و این پروسه را برای هر برنامه دیگری که اعلان آن روی لاک اسکرین آزارتان می‌دهد اجرا کنید.

در نهایت هنگامی که کارتان تمام شد، از تنظیمات خارج شوید و صفحه را قفل کنید. در اینجا خواهید دید که هیچ اعلانی از برنامه‌های موردنظرتان روی لاک اسکرین آیفون نمایش داده نمی‌شود. حالا دیگر در آرامش هستید!

فعال کردن نور فلش دستگاه برای آگاه‌سازی از ورود اعلان

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید از روشن شدن لاک اسکرین آیفون توسط اعلان‌ها جلوگیری کنید، فعال کردن قابلیت فلش دستگاه است. با انجام این کار، هر بار که اعلان جدیدی دریافت کنید، به جای روشن شدن صفحه، دستگاه فلاش می‌زند و شما را از ورود یک اعلان جدید مطلع خواهد کرد.

برای انجام این کار به تنظیمات بروید و سپس وارد بخش General شوید. حالا روی Accessibility بزنید.

کمی به پایین اسکرول کنید تا به بخش Hearing section برسید، سپس روی Audio/visual بزنید. حالا برای روشن شدن فلاش گوشی در هنگام دریافت یک اعلان جدید، دکمه LED Flash for Alerts را فعال کنید.

خاموش کردن Raise to Wake

اگر قابلیت Raise to Wake در دستگاه شما روشن است و مدام از روشن شدن نمایشگر گله می‌کنید، هرچه سریع‌تر آن را خاموش کنید. همانطوری که از نام این مود مشخص است، هر زمانی که آیفون خود را از جایی بلند کنید، لاک اسکرین روشن خواهد شد.

اگرچه این ویژگی برای بسیاری از افراد مفید و کاربردی شناخته می‌شود، ولی می‌تواند هربار که گوشی خود را برمی‌دارید، موجب آزار و اذیت شما شود، همچنین شارژ دستگاه را نیز سریع‌تر تخلیه کند.

برای غیرفعال کردن این ویژگی به تنظیمات دستگاه مراجعه کنید و با وارد شدن به Display & Brightness دکمه Raise to Wake را خاموش کنید. به همین سادگی!

جمع‌بندی

ما سعی کردیم در این مقاله به چند روش مهم و کاربردی برای جلوگیری از روشن شدن صفحه لاک اسکرین آیفون توسط اعلان برنامه‌ها بپردازیم. تمام دستگاه‌های هوشمند به قابلیت مهمی برای بی‌صدا کردن اعلان‌ها مجهز شده‌اند و آیفون نیز از این امر مستثنی نیست.

توسعه‌دهندگان برنامه‌ها سعی می‌کنند که برای مطلع کردن کاربران نوتیفیکیشن‌ها را برای آنها ارسال کنند تا از جدیدترین اخبار آگاه شوند. البته این امر گاهی وقت‌ها برعکس عمل می‌کند و ممکن است موجب آزار کاربر شود. چرا که روشن شدن دائمی لاک اسکرین توسط اعلان برنامه‌ها بسیار آزاردهنده است و می‌تواند با سرعت بیشتری باتری آیفون را نیز خالی کند.

برای همین است که راه‌هایی برای غیرفعال کردن این اعلان‌ها طراحی شده است. با تنظیم بخش‌های مختلف برنامه‌ها، استفاده از روش Do not disturb، قابلیت هشدار توسط فلاش دستگاه، غیرفعال کردن حالت Raise To Wake و غیره می‌توانید از ورود این اعلان‌ها جلوگیری کنید.

حالا شما به ما بگویید که از کدام روش استفاده می‌کنید؟ آیا موفق شدید به طور کلی از روشن شدن لاک اسکرین توسط اعلان‌ها در آیفون خود جلوگیری کنید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. همچنین پاسخ سوالات خود را از کارشناسان سایت جویا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH