چرا شماره‌های بلاک شده همچنان تماس می‌گیرند؟

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که شماره‌هایی را بلاک می‌کنیم ولی متوجه می‌شویم که بعدا این افراد موفق می‌شوند که با ما تماس بگیرند. برای رفع این مشکل چه باید کرد؟ ما قصد داریم در این مطلب به بررسی این موضوع بپردازیم و به شما نشان بدهیم که چگونه این مسئله را حل کنید.

دریافت تماس از شماره‌هایی که برای ما مزاحمت ایجاد می‌کنند می‌تواند به طور کلی برنامه روزمان را به هم بریزد، به همین خاطر است که توسعه دهندگان گوشی‌های اندرویدی و آیفون قابلیت بلاک کردن شماره‌ها را برای مخاطبان فراهم کردند. بنابراین شما می‌توانید به راحتی شماره اشخاصی را که آزار و اذیت ایجاد می‌کنند یا به هر دلیلی از تماس گرفتن و پیام فرستادن برایتان دست برنمی‌دارند، مسدود کنید.

شما با مسدود کردن شماره‌ای، دیگر هیچ تماس یا پیامی از طرف مقابل دریافت نخواهید کرد. ولی گاهی اوقات می‌بینیم که عده‌ای از کاربران از دریافت تماس از مخاطبین مسدود شده گله‌مند هستند و به دنبال راهی برای حل این مشکل می‌گردند.

این امر می‌تواند در جلسات کاری یا در اوقاتی که بسیار حساس هستند، مشکل‌ساز بنظر برسد. بنابراین قبل از اینکه گوشی خود را به طور کلی در حالت بی‌صدا قرار دهید یا به سراغ فعال کردن DND و دیگر موارد بروید، از دستورالعمل‌های این مطلب استفاده کنید تا بتوانید دلیل دریافت تماس از شماره‌های مسدود شده را متوجه شوید.

رفع مشکل دریافت تماس از مخاطبین مسدود شده

بررسی لیست مخاطبین بلاک شده

قبل از اینکه به سراغ دیگر راهکارهای مهم در این بخش بروید، بهتر است که لیست مخاطبین مسدود شده خود را بررسی کنید. چرا که امکان دارد مخاطب شما بلاک نشده باشد یا اینکه به صورت اتفاقی مخاطب دیگری را به جای این کاربر مسدود کرده باشید.

این مطلب را نیز بخوانید: آموزش جلوگیری از روشن شدن صفحه آیفون توسط نوتیفیکیشن‌

این مطلب را نیز بخوانید: آموزش انتقال برنامه‌ها از گوشی قدیمی به گوشی جدید اندرویدی

برای بررسی لیست مخاطبین بلاک شده در اندروید از راهکارهای زیر اقدام کنید:

در ابتدا به سراغ برنامه تلفن بروید. حالا روی سه نقطه عمودی در بالای صفحه سمت راست بزنید و وارد تنظیمات شوید.

روی گزینه Blocked numbers بزنید تا شماره‌های بلاک شده را ببینید. به همین راحتی توانستید لیست افرادی که آنها را در گذشته بلاک کرده بودید ببینید.

برای انجام این کار در گوشی‌ها آیفون از روش زیر استفاده کنید:

در مرحله اول وارد تنظیمات دستگاه شوید و به phone بروید.

روی Blocked Contacts بزنید و فهرست افراد مسدود شده را در اینجا ببینید.

استفاده از چند شماره

اگر برای شما نیز سوالی پیش آمده که چرا پس از مسدود کردن یک شماره باز هم فرد مقابل می‌تواند با شما تماس بگیرد باید به شما بگوییم که احتمال دارد فرد مقابل که احتمالاً در زمینه تبلیغ محصولات مختلف فعالیت می‌کند از چند شماره استفاده کند. این افراد معمولاً از شماره‌های مختلفی استفاده می‌کنند تا مشتریان بیشتری جذب کرده و بازاریابی خوبی داشته باشند.

این افراد به خوبی یاد گرفتند تا با استفاده از شماره‌های شبیه به هم مشتریان قبلی خود را از دست ندهند و حتی در صورت بلاک شدن نیز به فعالیت خود ادامه دهند. بنابراین اگر احساس کردید که شماره‌ای را مسدود کرده بودید ولی پس از آن شماره شبیه به آن به شما زنگ زد، می‌توانید شماره جدید را نیز در لیست مخاطبین مسدود شده قرار دهید تا از شر هر مزاحمتی از بازاریابان و تبلیغ کنندگان خلاص شوید.

برای بلاک کردن شماره‌ها از برنامه‌های شخص ثالث استفاده نکنید

اگر از جمله افرادی هستید که از برنامه‌های شخص ثالث برای بلاک کردن شماره‌های مختلف در گوشی همراه خود استفاده می‌کنید باید اعلام کنیم که اگر به مدت طولانی از این برنامه‌ها استفاده نکنید، اندروید به صورت خودکار آنها را در حالت خواب قرار می‌دهد. همین امر موجب می‌شود که مخاطبان مسدود شده بتوانند به شما پیام دهند یا تماس بگیرند.

نکته بدتر ماجرا اینجاست که اگر خودتان یا فرزندتان اشتباهی برنامه‌های شخص ثالثی که برای مسدود کردن شماره‌ها استفاده می‌کردید را از گوشی خود پاک کنید، تمام تنظیماتی که برای بلاک کردن این شماره‌ها در برنامه ایجاد کرده بودید پاک شده و مخاطبین مسدود شده می‌توانند با شما تماس بگیرند.

در ادامه راهکاری برای جلوگیری از وقوع این مشکلات به شما ارائه می‌کنیم:

در ابتدا وارد برنامه‌های اخیر در اندروید شوید و روی آیکون برنامه بزنید. سپس روی lock کلیک کنید.

مراحل زیر را طی کنید تا اجازه استفاده نامحدود از باتری را به این برنامه‌ها بدهید. برای این کار، روی آیکون برنامه به صورت طولانی نگه دارید تا وارد اطلاعات برنامه شوید.

روی App battery usage بزنید و سپس Unrestricted را لمس کنید.

حالا اگر پس از مدت طولانی از برنامه استفاده نکنید، اندروید نمی‌تواند برنامه را در حالت خواب قرار دهد بنابراین مخاطبین بلاک شده در لیست مسدودشدگان باقی خواهند ماند. اگرچه شما می‌توانید از برنامه اصلی تلفن گوشی خود نیز برای مسدود کردن مخاطبین کمک بگیرید.

فیلتر نه چندان تاثیرگذار spam

گوشی‌های اندرویدی و آیفون به گزینه‌ای برای فیلتر کردن پیام و تماس‌ها مجهز شدند. این ویژگی که قابلیت spam نام دارد، گاهی اوقات به درستی کار نمی‌کند و ممکن است به تماس گیرندگان ناشناس اجازه دهد که به شما پیامی ارسال کنند. پس بهتر است که به جای استفاده از چنین فیلترهایی مخاطب را به صورت کامل بلاک کنید.

 بلاک کردن مخاطبین در پیام‌رسان‌های شخص ثالث

اگر گمان می‌کنید که با بلاک کردن یک مخاطب در برنامه شخص ثالث مانند واتساپ یا تلگرام از شر مزاحمت فرد خلاص خواهید شد باید گفت که سخت در اشتباهید. چرا که باید شماره‌های این افراد را به صورت کامل از گوشی خود مسدود کنید.

بی صدا کردن تماس گیرندگان ناشناس

اگر نمی‌خواهید زمان زیادی را برای بلاک کردن شماره‌های ناشناس هدر دهید، می‌توانید در اندروید، آیفون و برنامه‌های شخص ثالث مانند واتساپ تماس گیرنده ناشناس را بی‌صدا کنید. برای انجام این کار در گوشی‌های اندرویدی از روش زیر استفاده کنید:

در ابتدا وارد برنامه تلفن شوید و از سه نقطه بالا روی تنظیمات بزنید. گزینه Blocked numbers را انتخاب کرده و دکمه Unknown را روشن کنید.

برای انجام این کار در آیفون از مراحل زیر استفاده کنید:

وارد تنظیمات شوید و سپس به phone بروید. به پایین اسکرول کنید تا Silence Unknown numbers را ببینید. آن را روشن کنید.

استفاده از این روش در واتساپ

پیام رسان واتساپ یکی از برنامه‌های کاربردی برای ارسال پیام و یا ایجاد تماس صوتی یا ویدیویی است. این برنامه همچنین به قابلیت بی‌صدا کردن مخاطبین تماس‌گیرنده‌ای که ناشناس هستند مجهز شده است. برای این کار کافیست:

واتساپ را باز کنید و وارد تنظیمات شوید. روی Privacy بزنید.

گزینه Calls را لمس کنید. اکنون دکمه Silence unknown callers را روشن کنید.

برخی از کاربران می‌توانند از طریق فیس تایم با شما تماس بگیرند، پس مطمئن شوید که برای جلوگیری از دریافت تماس اپل آیدی آنها را نیز بلاک کرده باشید.

دلایل تماس مخاطبین را بررسی کنید

خیلی وقت‌ها می‌توانید پس از فهمیدن اینکه چرا یک تماس گیرنده ناشناس دائم به شما زنگ می‌زند از شر آنها خلاص شوید. این تماس گیرنده می‌تواند یک بازاریاب یا یک همکلاسی قدیمی باشد که ممکن است بنا به دلایل مختلفی با شما تماس بگیرند.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید با راهکارهای بالا دلیل تماس افراد ناشناسی که آنها را بلاک کرده بودید متوجه شوید. اگر در این زمینه سوالی دارید پاسخ آنها را از کارشناسان سایت جویا شوید. حالا شما به ما بگویید که از کدام یک از این روش‌های بالا استفاده کردید؟ آیا موفق شدید از تماس مخاطب بلاک شده جلوگیری کنید؟ لطفاً نظرات خود در این باره را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

1 در مورد “چرا شماره‌های بلاک شده همچنان تماس می‌گیرند؟”

  1. من یه شماره تماس رو بلاک و گزارش کردم ولی اون شخص بازم میتونه به من زنگ بزنه ولی وقتی زنگ میزنه شمارش قرمز میشه من چجوری اونو کاملا بلاک کنم دیگه کلا بهم رنگ نزنه ؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH