حل مشکل باز نشدن سایت های ایرانی

حل مشکل باز نشدن سایت های ایرانی + معرفی چند ترفند

اگر شما نیز به دنبال ترفندی برای حل مشکل باز نشدن سایت های ایرانی می‌گردید، بهتر است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بسیاری اوقات پیش می‌آید که هنگام ورود به سایت‌های ایرانی با مشکل باز نشدن سایت روبرو می‌شویم. این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که ما در ادامه تمام آنها را بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما نیز با این مشکل روبرو هستید و به دنبال ترفندی برای حل مشکل باز نشدن سایت‌ های ایرانی می‌گردید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

گاهی اوقات روشن بودن فیلترشکن باعث می‌شود که نتوانید وارد یک سایت ایرانی شوید، بیشتر این سایت‌ها روی هاست داخلی فعالیت دارند. البته این امر همیشه دلیل ماجرا نیست. علاوه بر آن ممکن است دلیل دوم باز نشدن سایت‌های ایرانی اپراتورهای اینترنتی شما باشند که محدودیت‌هایی را برای استفاده در سایت‌های مختلف برای کاربر اعمال می‌کنند.

همچنین، بسیاری از افراد ادعا کردند که ممکن است یک مرورگر نامناسب باعث شود که شما نتوانید وارد یک سایت ایرانی شوید، بنابراین بهتر است از یک مرورگر دیگر استفاده کنید و حافظه پنهان مرورگری که داشتید از آن برای ورود به سایتی استفاده می‌کردید را به طور کامل پاک کنید.

تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی از حل مشکل باز نشدن سایت ‌های ایرانی، تغییر DNS سرور، بررسی فایل هاست، ریستارت مودم و شبکه، نحوه مشاهده نسخه کش شده سایت و غیره دریافت کنید.

حل مشکل باز نشدن سایت های ایرانی

همانطور که در بالا نیز گفتیم باز نشدن سایت‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، باید بررسی کنید که تنها یک سایت باز نمی‌شود یا این مشکل برای همه سایت‌ها وجود دارد. علاوه بر آن باید ببینید که این مشکل تنها برای شماست یا برای همه کاربران اتفاق افتاده است!

چند ترفند برای حل مشکل تغییر پسورد اینستاگرام

هنگامی که سایتی باز نشود ممکن است با انواع ارورها روبرو شوید که از جمله آنها می‌توانیم به ارور 404، This site can’t be reached و  connection has timed out و … اشاره کنیم. اما هر یک از این ارورها چه معنایی دارند و از کجا باید بفهمیم که مشکل از اینترنت ماست یا از سرور سایت؟!

معنای هر یک از ارورها

  • ارور no internet: هنگامی که این ارور را دیدید باید بدانید که مشکل از سمت اینترنت شماست، بنابراین از اینترنت دیگری استفاده کنید.
  • ارور Server not found: اگر این ارور را در هنگام باز نشدن سایتی دیدید، بدانید که مشکل از سرور سایت است و باید برای درست شدن آن صبر کنید.
  • ارور Site can’t be reached: این ارور به خاطر بالا بودن ترافیک سایت ایجاد می‌شود و باز هم مشکل از اینترنت شما نیست. بنابراین بهتر است که مدتی دست نگه دارید.
  • ارورهای 403، 404 و … : اگر این اعداد را در صفحه ورود به سایتی مشاهده کردید، باید بدانید که مشکل از سایت مورد نظر است و اینترنت شما هیچ مشکلی ندارد.

معرفی چند ترفند برای حل مشکل باز نشدن سایت های ایرانی

بررسی اینترنت

در قدم اول باید قبل از ورود به سایتی اینترنت خود را بررسی کنید چرا که اگر کانکشن اینترنت شما مشکل داشته باشد نمی‌توانید وارد هیچ سایتی شوید. بررسی کنید که اتصالات وای فای یا مودم شما به درستی کار می‌کنند. بنابراین در ابتدا وارد چند سایت شوید، اگر این مشکل برای سایت‌های دیگر نیز وجود دارد و نمی‌توانید با اینترنت خود وارد هیچ سایتی شوید کانکشن اینترنت خود را بررسی کنید. در غیر این صورت مشکل از اینترنت شما نیست و به سایت‌ها مربوط می‌شود.

مشکل باز نشدن سایت از اینترنت من است؟

اگر فرد خاصی اطراف شما نیست تا چک کند که این مشکل از اینترنت شماست یا خیر، می‌توانید با ورود به این سایت بررسی کنید که مشکل باز نشدن سایت‌های ایرانی از اینترنت شماست یا سرور سایت.

پس از ورود به سایت در کادر نام سایتی که قصد دارید وارد آن شوید را در آنجا وارد کنید و سپس روی or just me? بزنید. ممکن است در این بخش یکی از این دو جواب را ببینید:

  • It’s just you: یعنی اینترنت شما مشکل دارد.
  • سایت مربوطه down است: یعنی مشکل از سایت است نه نت شما.

ریستارت کردن مودم و وای فای

شما می‌توانید به راحتی مودم و وای فای خود را ریستارت کنید. برای این کار روی دکمه خاموش و روشن نگه دارید تا مودم خاموش شود، سپس کمی صبر کنید تا مودم روشن شود. احتمالا اکنون بتوانید وارد سایت شوید.

باز کردن نسخه Cache سایت

اگر بنا به هر دلیلی سایت مورد نظر برای شما باز نمی‌شود، و باید حتماً وارد آن شوید می‌توانید از این روش استفاده کنید. برای این کار اسم سایت مورد نظر خود را در مرورگر جستجو کنید و در بخش سه نقطه عمودی در گوشه اسم سایت روی آن بزنید تا در صفحه جدید زیر More options گزینه Cashed را مشاهده کنید. روی آن کلیک کنید.

اکنون بدون اینکه به اینترنت نیازی داشته باشید می‌توانید از نسخه کش سایت استفاده کنید. همچنین می‌توانید پس از تایپ کردن :cashe، اسم سایت را یادداشت کرده و سپس آن را سرچ کنید.

برای مثال: Cashe:ItResan.com

حل مشکل باز نشدن سایت های ایرانی

این ترفند به شما کمک می‌کند تا بدون داشتن اینترنت وارد سایت مورد نظر شوید و از آخرین اطلاعات آن مطلع شوید. در روش کش تمام اطلاعات یک سایت به صورت اسکرین شات در سایت نگهداری می‌شوند تا در صورت بروز مشکلات اینچنینی بتوان از نسخه کش شده آن استفاده کرد.

غیرفعال کردن فیلترشکن

خیلی وقت‌ها پس از ورود به یک سایت با مشکل باز نشدن آن سایت مواجه می‌شویم. یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین دلایلی که وجود دارد این است که فیلترشکن شما در هنگام ورود به سایت‌های ایرانی روشن است. قبل از هر کاری مطمئن شوید که وی پی ان یا فیلترشکن روشنی ندارید سپس وارد سایت شوید.

تماس با پشتیبانی

بسیاری از سایت‌ها فایروال‌هایی را روی سایت نصب می‌کنند تا به آی‌پی‌های خارجی امکان دسترسی به سایت‌های ایرانی را ندهند. پس شما می‌توانید با پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا مشکل شما را حل کنند.

استفاده از افزونه‌های متفاوت

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که با فعال کردن یک افزونه در مرورگر کروم خود با مشکل وارد نشدن به سایت‌های ایرانی روبرو می‌شوید. این امر ممکن است به دلیل همین افزونه‌ها رخ داده باشد چرا که برخی از این موارد امکان دارد باز شدن یک سایت را کند کنند یا اصلاً ورود به سایتی را بلاک کنند.

با مراجعه به مسیر زیر افزونه‌های نه چندان کاربردی را غیر فعال کنید:

  1. در کروم روی سه نقطه بالای صفحه بزنید.
  2. سپس از طریق بخش More Tools به Extensions بروید.
  3. هر موردی که خیلی به آنها نیاز ندارید را غیر فعال کنید.

حل مشکل باز نشدن سایت های ایرانی

غیر فعال کردن آنتی ویروس‌ها

گاهی وقت‌ها دلیل مشکل باز نشدن سایتی ممکن است به دلیل وجود آنتی ویروس موجود در سیستم شما باشد بنابراین می‌توانید با غیر فعال کردن این آنتی ویروس وارد سایت شوید و سپس آن را فعال کنید.

کمک گرفتن از یک مرورگر دیگر

اگر از مرورگر کروم استفاده می‌کنید باید بدانید که گاهی وقت‌ها آپدیت کردن مرورگر می‌تواند منجر به حل مشکل باز نشدن سایت‌ های ایرانی شود، پس بهتر است در این قسمت از مرورگر دیگری استفاده کنید و حافظه مرورگر قبلی خود را پاک کرده و نسخه جدید آن را نصب کنید.

استفاده از حالت incognito

یکی از مزیت‌هایی که استفاده از حالت Incognito دارد این است که با روشن بودن این قابلیت مرورگر از هیچ کوکی و کشی استفاده نمی‌کند. بنابراین امکان اینکه یک سایتی که در حالت عادی برای شما باز نمی‌شد، در این حالت باز شود خیلی زیاد است. برای فعال کردن آن از مسیر پایین پیش بروید:

  1. در لپ‌تاپ و کامپیوتر خود کلیدهای Ctrl + Shift + N را لمس کنید.
  2. در گوشی هوشمند اندرویدی نیز در مرورگر خود از سه نقطه موجود در بالا سمت راست روی New Incognito tab بزنید تا این قابلیت فعال شود.

پاک کردن کوکی و کش مرورگر

افزایش کوکی و کش مرورگر موجب می‌شود که در هنگام ورود به سایت‌های ایرانی با مشکل باز نشدن سایت روبرو شوید. همان اطلاعات پنهان سایت هست و کوکی اطلاعات ذخیره شده شما توسط سایت‌ها خواهد بود. شما می‌توانید از مسیر زیر کش و کوکی مرورگر خود را پاک کنید:

  1. اگر از کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده می‌کنید در ابتدا وارد تنظیمات مرورگر خود شوید.
  2. سپس روی Advanced و سپس Privacy and security بزنید.
  3. در نهایت Clear browsing data را انتخاب کنید.

روش دوم این است که از این بخش History را انتخاب کنید و روی Clear browsing data بزنید.

در نسخه موبایل:

  1. وارد مرورگر خود شوید و روی سه نقطه بالا سمت راست بزنید.
  2. سپس History را انتخاب کنید.
  3. در نهایت روی Clear Browsing Data بزنید و Clear Data را انتخاب کنید تا کش و کوکی مرورگر شما پاک شود.

1 در مورد “حل مشکل باز نشدن سایت های ایرانی + معرفی چند ترفند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH